Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@17:48:34 GMT

بازار مسکن برای خواب عمیق آماده می شود

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۱۱۰۶

بازار مسکن برای خواب عمیق آماده می شود

پول‌نیوز - نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در دومین ماه بهار امسال نشان می‌دهد طی 22 روز معاملاتی تعداد 38 میلیارد و 834 میلیون ورقه بهادار در 4 میلیون و 350 هزار نوبت به ارزش 147 هزار و 225 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از رشد 557 درصدی حجم، افزایش 528 درصدی نوبت ‌های معاملات و رشد 244 درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالی است که در این مدت یک میلیون و 77 هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش 885 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفته است که نشان کاهش 5 درصدی حجم و افت 27 درصدی ارزش معاملات این اوراق در مقایسه با اردیبهشت ماه پارسال دارد.

این گزارش می‌افزاید: در حالی حجم و ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در اردیبهشت امسال نیز از روند کاهشی برخوردار بود که با باور کارشناسان افزایش قیمتی که در سال گذشته و در اردیبهشت امسال در این بازار اتفاق افتاده توان خرید را از متقاضیان گرفته و از سوی دیگر قیمت‌ها در بازار مسکن به حد اشباع رسیده است.

از این رو بازار مسکن خود را برای آغاز خواب سنگین زمستانی و ورود به سیکل سنتی چند ساله رکودی خود آماده می‌کند.

در این راستا نیز به تازگی، یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از گرانی بی‌سابقه مسکن گفت: بازار مسکن در حال حاضر بیشترین حباب قیمتی را تجربه می‌کند و این موضوع باعث ایجاد رکود چند ساله خواهد شد.

به گفته سیدحسین افضلی، به هیچ وجه قیمت مسکن در بازه زمانی فعلی واقعی نیست. ضمن این که فضای مجازی هم به طور عملی با قیمتگذاری های کاذب و حساب شده از سوی دلالان و سوءاستفاده کنندگان توانسته قیمت‌های خارج از ضابطه و منطق را بر بازار حاکم کند. از این رو دولت برای جلوگیری از تجربه تلخ چند سال گذشته بازار در این باره باید با ورود به موقع مانع از این مهم شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تسهیلات مسکن بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۱۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
بررسی آخرین معاملات در بازار سکه و طلا نشان می‌دهد علیرغم افزایش ٣۶ دلاری قیمت اونس جهانی طلا، روند کاهشی قیمت‌ سکه و طلا در بازارهای داخلی همچنان ادامه پیدا کرده و با کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته، به پایان رسیده است.

به گزارش صدای ایران،محمد کشتی‌آرای - نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران -در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: بازارهای جهانی همچنان در مسیر صعودی خود با سرعت قابل توجهی در حرکت است؛ این هفته نیز همچون روال یک‌ماهه اخیر، قیمت‌ طلا در بازارهای جهانی رو به افزایش گذاشته و در این مسیر صعودی باقی مانده است؛ به گونه‌ای که هر اونس جهانی طلا با ٣۶ دلار افزایش به ٢٣٧٩ دلار رسید. این درحالی است که ابتدای هفته هر اونس طلای جهانی ٢٣۴٣ دلار قیمت داشت.

وی ادامه داد: علیرغم افزایش قیمت در بازارهای جهانی، همچنان قیمت‌ها در بازارهای داخلی کاهشی طی شده است؛ هرچند که در ابتدای هفته برای ساعاتی شاهد افزایش قیمت جهانی انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا بودیم اما این روند چندان طولی نکشید و روند کاهشی قیمت‌ها طی شد.

کشتی‌آرای در رابطه با آخرین قیمت سکه و طلا در بازار در پایان هفته (آخرین معاملات روز گذشته/پنجشنبه) و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه‌ سکه تمام طرح جدید با ۴٠٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته‌، در آخرین معاملات دیروز به ۴۴ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم نیز با ٨٠٠ تومان کاهش به ۴١ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هریک با ۵٠٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات پایانی هفته، به ترتیب ٢۶ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان و ١۶ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٧٠٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات هفت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان دادوستد شد. 

این کارشناس بازار سکه و طلا خاطر نشان کرد: روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت طلا در بازارهای داخلی را تحت تأثیر قرار داده و اجازه نداد روند کاهشی که در اوایل هفته داشت، ادامه یابد. هر مثقال طلای ١٧ عیار روز پایان هفته  ١۶ میلیون و ۶۵٠ هزار تومان قیمت داشت. هر گرم طلای ١٨ عیار اما حدود ۶٠ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات روز پنجشنبه سه میلیون و ٨۴٣ هزار تومان مبنای معاملات مصنوعات طلا قرار گرفت.

کشتی‌آرای در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: باتوجه به افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، بهای سکه در بازار داخل به رقم واقعی خود نزدیک تر شده و حباب آن کمی تخلیه شده است. براساس آخرین معاملات پایانی هفته، هر قطعه سکه دارای هفت میلیون و ٢٠٠ هزار تومان دارای حباب است که به نسبت اوایل هفته که در کانال هشت میلیون تومان بود، کاهش یافته است. در مجموع جز روزهای ابتدایی هفته که قیمت‌ها کمی هیجانی بالا رفت، در طول هفته بازار به آرامش رسید و حباب سکه و قیمت انواع قطعات سکه کاهشی شد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • چاپ اسکناس‌های ریز دیگر بصرفه نیست | چاپ اسکناس درشت تورم‌زاست؟
  • چاپ اسکناس‌های درشت‌ تورم‌زا است؟
  • برد ناپلئونی زردها در دربی اصفهان/خواب عمیق ربیعی برای پیروزی
  • رشد ۶۲۳۵ واحدی بورس در انتهای معاملات امروز
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • بازگشت سکه روی دور تند؟؛ رقابت تنگاتنگ طلا با خاورمیانه
  • اجاره‏‏ بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • ترس بازار از افزایش دامنه نوسان؟
  • حجم ۸۰۰۰ میلیارد تومانی معاملات در بازار سرمایه توسط کرمانشاهیان