Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته گذشته تفاهمنامه شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی بافت‌های فرسوده امضا شد. مطابق اظهارات مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، شرکت "ب م" برای نوسازی بخشی از محله سیروس بدون برگزاری مناقصه و با ترک تشریفات انتخاب شده است. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اواخر ماه گذشته تفاهمنامه‌ای بین شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی محله‌های هدف امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این تفاهمنامه با هدف بهره‌گیری از اختیارات و امکانات مدیریتی، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، حقوقی و اجرایی دو طرف برای تدوین، تصویب و اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری تهران با اولویت محله سیروس اجرایی می‌شود.

مطابق بخشی از مفاد این تفاهمنامه تامین 70 درصد از اعتبارات  اجرای خدمات روبنایی و زیربنایی، تأمین فضاهای عمومی و سرانه‌های مورد نیاز محله بر عهده شرکت بازآفرینی شهری ایران است. شرکت "ب م" اجرای کننده طرح است و به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی بدون برگزاری مناقصه و با ترک تشریفات طرح مذکور به آن واگذار شده است.

محمد پژمان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در این باره گفت: با توجه به این‌که به دنبال توسعه تشکیلاتی را برای دولت نیستیم و از سوی دیگر نیز احیای بافت‌های فرسوده را بر محور و مدار حضور و مشارکت مردم می‌بینیم از این رو قانون پیش بینی کرده بر اساس ماده 4 قانون ساماندهی مسکن به شرکت بازآفرینی شهری ایران این اختیاراتی داده شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این اختیارات شرکت بازآفرینی شهری با مد نظر قرار دادن سه رکن کارگزار، توسعه‌گر و تسهیل گر مطابق ضوابط و شرایط، شرکت‌ها را تعیین صلاحیت کرده و به آنها پروانه تایید صلاحیت داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار کرد: «شرکت "ب م" نیز از همان شرکت‌هایی بوده که آمده و پروانه تعیین صلاحیت را از ما دریافت کرده است. با توجه به سوابق کاری و ظرفیت مدیریتی و سرمایه‌ای و همچنین این‌که اولین سازنده مسکن مهر هم بوده، این شرکت را انتخاب کردیم.»

پژمان در پاسخ به این پرسش که آیا به جز شرکت مذکور، شرکت دیگری نیز برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کرده بود و از چه روشی شرکت "ب م " انتخاب شده است، اظهار کرد:‌ شرکت‌های دیگری بودند اما جدی نبودند.

وی در پاسخ به این پرسش که بر چه اساسی اعلام می‌کنید شرکت‌های دیگر جدی نبوده‌اند، افزود: «به این دلیل بوده که حتی یکی از شرکت‌هایی که در محله سیروس مشغول به کار بود از ما درخواست خاتمه کار کرد. باوجود رایزنی‌های متعدد با شرکت‌های مختلف اما اقبالی از آنها برای حضور در این طرح ندیدیم.»

وی تاکید کرد: «شرکت "ب م" با ترک تشریفات انتخاب شده است.»

تغییر نگاه دولت در نوسازی بافت‌های فرسوده به نفع مردم

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط عباس آخوندی محمد اسلامی وزارت راه معاونت مسكن وزارت راه بازار مسکن وام مسکن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عباس آخوندی محمد اسلامی وزارت راه معاونت مسكن وزارت راه بازار مسکن وام مسکن عباس آخوندی محمد اسلامی وزارت راه معاونت مسكن وزارت راه بازار مسکن وام مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۱۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مسلم سیدالحسینی ظهر پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر افزود: سند توانمندسازی برنامه ملی بازآفرینی در صورت تصویب در هیأت وزیران بزودی در کشور اجرایی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:: مبنا و محور این برنامه بر پایه مشارکت مردمی است، و بر مبنای این برنامه یک مدیریت یکپارچه در کشور ایجاد می‌شود که کار در رأس آن در کشور رئیس جمهور، در استان‌ها استانداران و در شهرستان‌ها فرمانداران با دبیری شهرداران انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این برنامه با مشارکت مردم و افزایش روحیه شورایی، شهرهای ایران در همه زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی بافت‌های تاریخی توسط خود مردم و با مشارکت واقعی مردمی رشد پیدا می‌کنند.

مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه در این برنامه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر، دولت و مردم سه رکن اصلی اجرایی هستند، افزود: توسعه شهری به جای کارشناسی و تخصصی بر مبنای توافقی است که میان مردم و موردقبول و توافق نهایی مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی بوشهر به‌عنوان نماد معماری کشور شناخته می‌شود، اظهار کرد: این نماد معماری نشان می‌دهد که آنچه موجب توفیق شهر بوده همان مشارکت مردم بوده است و تجربه تاریخی نشان می‌دهد که هیچگاه طرح‌های توسعه شهری از بالا به پایین موفقیتی نداشته است.

کد خبر 6088642

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور