Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از  دادگستری گلستان: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان در جلسه کارگروه صیانت از منابع آب دادگستری گفت: شرکت آب منطقه ای استان موظف است تا پایان خرداد در نشست مشترک با جهاد کشاورزی- امور اراضی- منابع طبیعی و آبخیزداری- حفاظت محیط زیست- ثبت اسناد و املاک استان و شهرداری گرگان اختلافات موجود درباره اختلاف کاربری اراضی حریم و بستر رودخانه ها، سدها، مسیل ها، برکه ها، مرداب ها، شبکه های آبرسانی، آبیاری و زهکشی را رفع کنند و گزارش آن را به دادگستری ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی افزود: تهیه نقشه کارداستر حریم رودخانه ها از دیگر مواردیست که در جلسه این کارگروه بر تسریع آن تاکید شد .

قاسمی وناجمی گفت: افزایش گشت های مشترک گشت و بازرسی به منظور شناسایی چاه های غیرمجاز، ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه ها، مسیل ها، تخلیه زباله ها و نخاله ها در رودخانه ها و تعیین یک نماینده در هر شهرستان برای پیگیری این موضوع و کنترل اضافه برداشت از چاه های مجاز با نصب کنتورهای هوشمند از دیگر مصوبات این کارگروه بود .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه گفت: همچنین مقرر شد اصلاح سازه های تقاطعی غیراصولی مانند پل ها که آب منطقه ای برای آن ها اخطاریه صادر کرده است در طرح های 98 در اولویت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قرار گیرد .

حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی همچنین از اختصاص شعب تخصصی در دادسراها و دادگاه های عمومی و انقلاب برای بررسی پروند های مربوط به امور آب داد و گفت : سامانه سجام به نشانی  sajam.adliran.ir هم گزارش های مردمی درباره دست اندازی به منابع آب و حریم رودخانه ها را دریافت و به آن رسیدگی می کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم زباله سازمان مدیریت و برنامه ریزی معاون منابع طبیعی و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۱۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان

علیرضا توری در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی این شهرستان  گفت:تنش آبی درشهرستان داریم و آب در پشت سد‌ها وجود دارد و برخی از سد‌ها حتی در طول سال سریز هم می‌شوند ولی هنوز در استفاده از پایاب سد‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری عملا در شهرستان با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود:اگر استفاده از آب پشت سد‌ها و آب‌های جاری در بخش کشاورزی و اصلاح الگوی کشت در این شهرستان مدیریت شود شاهد افت ذخایر زیرزمینی آب در این شهرستان نخواهیم بود.

وی در این جلسه خواستار مهندسی نمودن حریم بستر رودخانه‌های شهرستان شد و گفت:متاسفانه در برخی از مناطق روستایی این شهرستان در حریم بستر رودخانه‌ها ساخت و ساز شده که احتمال خطر خسارت سیل در آن‌ها وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند
  • هشدار طغیان رودخانه ها در ۳ استان
  • هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
  • تنها پل قدیمی تهران با سازه آجری
  • ورود دادستان زنجان به تصرف حریم رودخانه ولیدر
  • آغاز بارش باران در استان‌های جنوبی کشور
  • هشدار/ پیش‌بینی وقوع سیل در برخی استان‌های کشور
  • زنگنه در گفت گو با قدس: حرایم بهداشتی مانع اصلی ورود مردم به صنعت دام کشور هستند
  • توصیه‌های کاربردی در زمینه مقابله با سیلاب