Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی به سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه سما اشاره کرد و افزود: برای ساختن یک نسل و تربیت فرهنگی باید از پیش‌دبستانی و مهدکودک شروع کرد. در مأموریت‌ها تأسیس مهدکودک نیز در نظر گرفته شده و توصیه بنده این است که در مقاطع ابتدایی و پیش‌دبستانی سرمایه‌گذاری کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا منظری توکلی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای نظارت و هماهنگی سما دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، گفت: مبنای توسعه در استان‌ها باید آموزش و آموزش عالی باشد و امروز مهم‌ترین بخش حتی در موضوع ثروت که ارزش اقتصادی هم دارد، ثروت دانش‌بنیان است.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: معتقدیم اگر مدیر مدرسه باتدبیر و پرتلاش باشد و بتواند انگیزه ایجاد کند، همه امور مدرسه درست می‌شود و برعکس اگر مدیر مدرسه برای اداره مدرسه توانایی نداشته و بهترین شرایط فیزیکی و تجهیزات هم فراهم باشد، آن مدرسه به سامان نخواهد رسید.

تأسیس مهدکودک و سرمایه‌گذاری در مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی

دکتر منظری توکلی به سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه سما اشاره کرد و افزود: برای ساختن یک نسل و تربیت فرهنگی باید از پیش‌دبستانی و مهدکودک شروع کرد. در مأموریت‌ها تأسیس مهدکودک نیز در نظر گرفته شده و توصیه بنده این است که در مقاطع ابتدایی و پیش‌دبستانی سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با یادآوری دغدغه‌ها و توجه جدی مقام معظم رهبری به آموزش و پرورش و به تبع آن دستور دکتر ولایتی مبنی بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در این عرصه قوی وارد شود، افزود: امروز مدرسه داری به لحاظ تربیتی، فرهنگی، آینده سازی و به لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر است.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی گفت: استان سمنان در حوزه آموزش و پرورش به دلیل اینکه آموزش محور است، بهترین وضعیت را در سطح کشور داراست، ولی در سایر نقاط کشور آموزش و پرورش نیاز به کمک دارد.

بیشترین نظارت در اجرای دقیق سند تحول آموزش و پرورش خواهد بود

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه موظف هستیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در مدارس سما پیاده کنیم، تصریح کرد: دلیل اصلی تأکید مقام معظم رهبری بر اجرای این سند، این است که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اگر در کل کشور پیاده شود، آینده کشور تأمین می‌شود. از این پس بیشترین نظارت در این بخش خواهد بود، چون دشمن به دنبال پیاده کردن سند ۲۰۳۰ است.

وی تعامل سازمان آموزش و پرورش استان سمنان با دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در حوزه مدارس سما را بسیار مطلوب دانست و پیگیری جدی رؤسای واحدهای دانشگاهی بر اساس سیاست‌های جدید را خواستار شد و تأکید کرد: سیاست دانشگاه بر اساس عقلانیت و استدلال منطقی پایه‌گذاری شده و همگان موظف به تبعیت از آن هستند.

منظری توکلی ابراز امیدواری کرد که با وحدت و یکدلی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد بتوانیم از فرصت پیش رو نهایت بهره را برده و کارها را خوب پیش ببریم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، ادای احترام به شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان، تشکیل جلسه با رؤسای واحدهای استان سمنان، نشست مشترک با شورای فرهنگی و دانشجویی، بازدید از امکانات و ظرفیت‌های مجتمع آموزشی سمای سمنان، گفت وگو با دانش آموزان و معلمان و خیرین مدرسه ساز از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه دکتر منظری توکلی به سمنان بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي مدارس سما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان تأسیس می‌شود

نشست  با حضور مجازی اعضاء از جمله دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان برگزار شد و اعضاء درباره راهکار‌های کمک به تأسیس مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان مستقر در روستای بیشه لرستان، به تبادل دیدگاه پرداختند.

براساس اطلاعات و داده‌های این نشست مقدماتی مجازی، تعداد ۸ روستا در ایران برای ورود به فهرست ثبت جهانی یونسکو رقابت می‌کنند که روستای بیشه استان لرستان نیز در این مسیر رقابتی قرار گرفته است و اگر شاخص‌های مدنظر یونسکو را در مراحل نهایی دارا باشد در تراز جهانی، ثبت خواهد شد.

در این مسیر دانشگاه لرستان متناسب با وظایف خویش، به اداره کل میراث فرهنگی استان لرستان کمک خواهد کرد.

مرکز آبشنارشناسی دانشگاه لرستان مستقر در روستای بیشه زیرنظر مرکز لرستان‌شناسی این دانشگاه فعالیت خواهد کرد که مدیریت آن برعهده دکتر علی نوری است.

در نشست مجازی مقدماتی مذکور، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در سخنانی بر تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه لرستان در راه کمک علمی و مسئله‌محور به ثبت جهانی روستای بیشه استان لرستان تأکید کرد.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گروه‌های آموزشی دانشگاه لرستان همچون آب، محیط زیست، جغرافیا و گردشگری، توسعه روستایی، زمین‌شناسی و ... برای موفقیت هرچه اثرگذارتر مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان مستقر در روستای بیشه، بهره‌گیری شود.

دکتر علی نظری خواستار شد که از ظرفیت دانشجویان دانشگاه لرستان در قالب بازدید‌ها از روستا و آبشار بیشه استان لرستان نیز استفاده شود.

در این نشست، دکتر علی نوری، مدیر مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان اظهار امیدواری کرد که نشست‌های حضوری مربوط به تمهیدات تأسیس مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان در روز‌های آتی تداوم داشته باشد.

وی روی این نکته تکیه کرد که مرکز لرستان‌شناسی همه کوشش خویش را به کار می‌گیرد تا بتواند یک مرکز قوی، کارآمد و اثرگذار تحت عنوان مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان مستقر در روستای بیشه را تأسیس و راه‌اندازی کند که البته مستلزم همکاری دانشکده‌های گوناگون دانشگاه لرستان و گروه‌های آموزشی است.

دکتر علی‌حیدر نصرالهی، رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان، دکتر علی فروهرمهر، مدیر گروه آموزش‌های آزاد و مجازی دانشگاه لرستان، دکتر مهدی رحیمیان، عضو هیئت علمی گروه آموزشی توسعه روستایی نیز هر کدام دیدگاه‌های خود را درباره موضوع بیان کردند؛ از جمله اینکه تلاش برای اینکه روستای بیشه ثبت جهانی شود متناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری استان لرستان است و می‌تواند در مسیر یاری‌رسانی برای نهادینه شدن گردشگری پایدار استانی، صورت گیرد.

استان لرستان استان آبشارهاست و یکی از زیباترین آبشار‌های ایران به نام بیشه در مجاورت روستای بیشه قرار دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان تأسیس می‌شود
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • رسیدگی به نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مدارس همدان در سال جدید
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید
  • توجه به آموزش و پرورش یک سرمایه‌گذاری برای کشور است
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • ۲ هزار و ۶۶۸ مسافر نوروزی در مدارس میامی اسکان یافتند