Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@00:39:52 GMT

زمین کتابخانه مرکزی استان البرز جانمایی شده است

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۱۳۶۲

زمین کتابخانه مرکزی استان البرز جانمایی شده است

احمدعلی هراتی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین اقداماتی که برای ایجاد کتابخانه مرکزی استان البرز انجام‌شده، اظهار کرد: در دیداری که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتیم بر ایجاد این کتابخانه تأکید شد، اعتقاد راسخ داریم این مهم باید عملیاتی شود.

وی به تأکید استاندار البرز در خصوص احداث کتابخانه مرکزی اشاره کرد و گفت: نشست‌های مشترکی با شهردار کرج برگزارشده است، با مشارکت مدیریت شهری مقرر شد ساختمان کتابخانه مرکزی استان در فضای بزرگ‌تر و طبق استاندارهای موردنظر ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: زمین جانمایی شده برای احداث کتابخانه مرکزی استان در پارک ابن‌سینای شهر کرج واقع‌شده است.

هراتی بابیان اینکه مرحله انتخاب پیمانکار پروژه توسط شهرداری دنبال می‌شود، گفت: بر کلنگ زنی هر چه سریع‌تر این پروژه تأکیدداریم.

وی اضافه کرد: در کتابخانه مرکزی استان ۵۷ فضای مختلف با تمامی امکانات پیش‌بینی‌شده است، وسعت ساختمان طبق پیش‌بینی‌ها حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و مقرر است پنج طبقه احداث شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز فضای کتابخانه‌ای استان به ازای ۱۰۰ نفر را ۱.۳ مترمربع اعلام کرد و گفت: با سرانه مطلوب فاصله‌داریم، با احداث کتابخانه مرکزی این فاصله کمتر می‌شود.

هراتی استان البرز مساحت فضای کتابخانه‌ای استان را ۳۰ هزار مترمربع برشمرد و گفت: مساحت فضاهای کتابخانه‌ای استان باید به ۴۴ هزار مترمربع برسد، با توجه به احداث کتابخانه مرکزی کرج و از طرفی ایجاد فضاهای جدید کتابخانه‌ای به‌یقین به سرانه مطلوب خواهیم رسید.

وی به اهمیت پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به‌حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، افزود: برای احداث کتابخانه مرکزی به دنبال همکاری و مشارکت با شهرداری هستیم، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان نیز در فراهم کردن تجهیزات این کتابخانه نقش و وظیفه‌ای مهم دارد.

کد خبر 4625438

منبع: مهر

کلیدواژه: کتابخانه استانداری البرز نهاد کتابخانه های عمومی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۱۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری

استاندار البرز جهاد کشاورزی ‌را ‌مکلف به مقابله جدی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی کرد‌ و مدیران مربوطه را به حمایت و ایجاد تسهیلات لازم برای توسعه گلخانه ها ملزم کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مجتبی عبدالهی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز اظهار داشت: باید بر روی توسعه کشاورزی استان با توجه به ماهیت و هویت سبز البرز، متمرکز شویم چرا که از این طریق محیط زیست و باغات و اراضی سبز استان را برای خود و آیندگان حفظ می‌کنیم.

وی ادامه داد: احیای روستاها و ایجاد بسترهای اشتغال روستاییان با دامداری و دامپروری، باغداری و کشاورزی به ویژه کشت گلخانه‌ای، بوم‌گردی، صنایع دستی و... از جمله اقداماتی محسوب می‌شود که باید برنامه محور دنبال شوند.

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: طرح‌های توسعه‌ای روستاها در قالب اجرای طرح هادی و نهضت ملی مسکن باید توجیه جمعیتی و رشد اقتصادی داشته باشد.

عبداللهی گفت: بازگشت روستاییان به روستاها و استقرار صنایع تولیدی و تبدیلی با توجه به ظرفیت‌های روستایی، می‌تواند سهم بزرگی در رشد اقتصادی استان ایفا کند.

وی از مدیران مربوطه در حوزه بنیاد مسکن و راه و شهرسازی و امور روستایی خواست تا هر‌گونه توسعه در این حوزه را به ارائه طرح و برنامه اقتصادی و اشتغالزایی در روستاها منوط کنند.

استاندار البرز جهادکشاورزی استان را نیز مکلف به مقابله جدی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی کرده و مدیران مربوطه را به حمایت و ایجاد تسهیلات لازم جهت توسعه گلخانه ها ملزم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمین چمن مصنوعی مدرسه ماندگار شهید چمران افتتاح شد
  • نصب ۱۵ دوربین نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی البرز
  • بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین‌زده شد
  • آغاز احداث پارکینگ مجاور خیریه ام‌البنین(س) در منطقه ۱۰ اصفهان
  • جانمایی سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۳۵ مگاوات در همدان
  • احداث ۴ زمین ورزشی در ائل‌گلی تبریز
  • احداث زمین چمن مصنوعی در بهاباد
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد