Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@19:15:14 GMT

چه کسی نخست‌وزیر انگلیس خواهد شد؟

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۱۳۷۲

چه کسی نخست‌وزیر انگلیس خواهد شد؟

به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، به دنبال استعفای ترزا می، نخست‌ وزیر انگلیس، رقابت بر سر جانشینی او در میان نامزدهای احتمالی آغاز شده است. ترزا می گفته است که هفتم ژوئن پست خود را ترک خواهد کرد.

بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق دولت ترزا می و حامی برکسیت اعلام کرده است که در رقابت برای ورود به خانه شماره ۱۰ داونینگ استریت شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردی که گفته می شود شانس زیادی برای تصاحب این پست دارد. جرمی هانت، وزیر خارجه کابینه ترزا می هم برای جانشینی خانم نخست وزیر رسما وارد کارزار شده است.
در ادامه به بررسی گزینه های احتمالی جانشینی ترزا می پرداخته شده است:

بوریس جانسون، ۵۴ ساله
بوریس جانسوی ۵۴ ساله چهره رسمی و شناخته شده کارزار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است که در ماه ژوئیه سال گذشته در پی انتقاد از مواضع ترزا می‌ در مذاکرات برکسیت، از سمت وزیر خارجه استعفا کرد. او نخستین کسی است که در ماه جاری اعلام کرده است که وارد رقابت برای جانشینی ترزا می‌ می شود. او محبوبیت زیادی در میان هواداران حزب محافظه‌کار دارد و خواستار بازگشت حزب محافظه‌کار به ارزش‌های سنتی حزب، چون مالیات پایین و برقراری نظم است.

او همچنین بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ شهردار لندن بوده است. با این حال بسیاری در حزب محافظه‌کار درباره اینکه او فرد مناسبی برای پست نخست‌وزیری است یا نه تردید دارند و نگران گاف‌هایی‌ هستند که او گاه در سخنرانی‌ها و مصاحبه هایش می‌دهد.

دومینیک راب، ۴۵ ساله
دومینیک راب ۴۵ ساله دومین فردی است که احتمال دارد بتواند رهبری حزب محافظه‌کار انگلیس را بدست بگیرد و به عنوان جانشین ترزا می‌ انتخاب شود.
راب تا زمان استعفایش در نوامبر ۲۰۱۸ به عنوان وزیر برکسیت در کابینه ترزا می‌ انجام وظیفه می‌کرد. عدم توافق راب با مواضع کابینه می‌ در ارتباط با برکسیت باعث شد که وی استفعا دهد. او پیشتر گفته بود که سناریوی برکسیت بدون توافق با اتحادیه اروپا گزینه مطلوب او نیست، اما خروج از اتحادیه اروپا بهتر از تمدید برکسیت است.

دیوید لیدینگتون، ۶۵ ساله
دیوید لیدینگتون ۶۵ ساله وزیر کابینه ترزا می‌ دیگر نامزدی پست نخست وزیری انگلیس است با این حال او شانس کمی در میان دیگر کاندیدا‌ها دارد.
گفته می‌شود که او می‌تواند به عنوان نخست وزیر موقت نقش ایفا کند و قدم‌های بعدی برکسیت را پیش ببرد و بعد از پایان برکسیت جای خود را به فردی دیگر بدهد.

جرمی هانت، ۵۲ ساله
جرمی هانت ۵۲ ساله بعد از دومینیک راب، شانس سوم پست نخست‌وزیری انگلیس است. او در حال حاضر وزیر خارجه این کشور است و رسما خود را نامزد جانشینی ترزا می‌ معرفی کرده است. او در همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ حامی کارزار باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا بود.

مایکل گوو، ۵۱ ساله
مایکل گوو ۵۱ ساله که اکنون وزیر محیط زیست و کشاورزی انگلیس است از دیگر نامزد‌های پست نخست وزیری است. او از جمله سران بلندپایه حزب محافظه کار است که در همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا جانب خروج از اتحادیه اروپا را گرفت. او هشدار داده است که خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق، پیغامی نیست که هدف کارزار خروج از اتحادیه اروپا در همه پرسی سال ۲۰۱۶ بوده باشد.

پنی موردانت، ۴۶ ساله
پنی موردانت ۴۶ ساله که اکنون وزیر دفاع انگلیس است از دیگر نامزد‌های پست نخست وزیری است که از حامیان برکسیت به شمار می‌رود و نخستین زنی است که به عنوان وزیر دفاع انتخاب شده است.

ماتیو هانکوک، ۴۱ ساله
ماتیو هانکوک ۴۱ ساله که اکنون وزیر بهداشت انگلیس است از دیگر نامزد‌های پست نخست وزیری است. او در هفته‌های گذشته از مواضع ترزا می‌ برای گفتگو با جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر با هدف یافتن راهی برای پایان دادن به برکسیت، حمایت کرده بود.

ساجد جاوید، ۴۹ ساله
ساجد جاوید ۴۹ ساله که در حال حاضر وزیر کشور انگلیس است دیگر نامزد پست نخست وزیری است. او در جریان همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از کارزار باقی ماندن در اتحادیه اروپا دفاع کرده بود. با این حال بعد از برنده شدن کارزار خروج، گفت که به گزینه برکسیت نرم چندان خوشبین نیست و تجارت آزاد بخش مهمی از فلسفه اتحادیه اروپاست و رای دهندگان در رفراندوم برکسیت با رای خود دستوالعمل صریحی برای ما صادر کرده‌اند.

روری استوارت، ۴۶ ساله
روری استوارت ۴۶ ساله وزیر توسعه و همکاری‌های بین‌المللی از دیگر نامزدان پست نخست وزیری است. وی به دنبال همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفته بود که این کشور باید در ارتباط با مواضعش برای خروج از اتحادیه اروپا پرانرژی و خوشبین باشد.

آندریا لیدسون، ۵۶ ساله
آندریا لیدسون ۵۶ ساله که روز چهارشنبه از کابینه ترزا می‌ استعفا داد از دیگر نامزد‌های پست نخست وزیری است. او که در آخرین رقابت‌ها بر سر پست ریاست حزب محافظه کار انگلیس از ترزا می‌ شکست خورده بود، گفته است که بار دیگر وارد این رقابت می‌شود. او از حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بوده است. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین

به گزارش قدس انلاین، به نوشته فایننشال تایمز اخیرا اوکراین متحدان غربی خود را برای دریافت هفت سامانه ضد هوایی بیشتر همچون پاتریوت یا اس-۳۰۰ در واکنش به تشدید عملیات‌های هوایی و موشکی روسیه تحت فشار گذاشته است.

با این وجود در پاسخ به این فشارها تنها آلمان چندی پیش اعلام کرد یک سامانه پاتریوت را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

فایننشال تایمز نوشت، چند منبع مطلع گفتند چند رهبر دیگر اتحادیه اروپا در یک نشست در هفته گذشته در شهر بروکسل شخصا از پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا و «کریاکوس میتسوتاکیس»، همتای یونانی او خواستند تعدادی از سامانه‌های پدافند هوایی خود را در اختیار اوکراین بگذارند.

این رهبران اتحادیه اروپا تلاش کردند این دو نخست وزیر که ارتش‌های کشورهایشان هر کدام بیش از ۱۲ سامانه پاتریوت و سامانه‌های پدافند هوایی دیگر نظیر اس-۳۰۰ دارند را قانع کنند که نیاز اوکراین به این سامانه‌ها بیشتر از نیاز کشورهای آنها است چون با تهدید روبرو نیستند.

یکی از این منابع اظهار کرد: «ما همگی می‌دانیم چه کسی آنها را دارد. ما همه می‌دانیم که آنها کجا هستند و ما همه می‌دانیم که چه کسی واقعا به آنها نیاز دارد.»

به نوشته فایننشال تایمز، اخیرا متحدان اوکراین در نشست روز دوشنبه وزرای امور خارجه و دفاع ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در شهر لوکزامبورگ فشارهای خود را برای اعطای این سامانه‌ها به اوکراین بیشتر کردند.  دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه و رستم اومروف، وزیر دفاع اوکراین از طریق ویدیو کنفرانس در این اجلاس شرکت کردند.

این رسانه گمانه‌زنی کرد که کی‌یف علاقه ویژه به دریافت سامانه‌های در حال فرسودگی اس-۳۰۰ یونان نشان داده چون از قبل تعدادی از این سامانه‌ها را داشته و تجربه کار به آنها را دارد.

یک دیپلمات اتحادیه اروپا گفت: «کشورهایی هستند که نیاز فوری به سامانه‌های پدافند هوایی خود ندارند. صادقانه از هر یک از این کشورها خواسته شد که درباره اعطای هر آنچه که می‌توانند، تصمیم بگیرند.»

همچنین خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا روز دوشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اینکه آیا کشورش حاضر به ارسال سامانه های پاتریوت برای اوکراین است، گفت: «ما به خوبی از نیاز اوکراین به سامانه‌های ضدهوایی به ویژه سامانه‌های پاتریوت مطلعیم. اسپانیا همواره هر کاری که در توانش بوده برای کمک به اوکراین انجام داده است.»

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در پاسخ به پرسشی درباره احتمال اعطای سامانه‌های پاتریوت از سوی اسپانیا به اوکراین گفت: «ما از همه کشورهای عضو خواسته‌ایم هر آنچه می‌توانند به منظور افزایش ظرفیت پدافند هوایی اوکراین انجام دهند.»

چند مقام نیز گفتند لهستان و رومانی نیز که سامانه‌های پاتریوت دارند در سطحی پایین‌تر تحت فشارند تا کمک‌هایی را برای کی‌یف بفرستند اما این دو کشور به دلیل هم‌مرز بودن با اوکراین موقعیت آسیب‌‍‌پذیرتری دارند.

«دونالد تاسک»، نخست وزیر لهستان روز دوشنبه گفت کشور او «این گزینه را ندارد» که سامانه‌ای برای اوکراین بفرستد چون باید خودش از یک انبار تسلیحات حیاتی در جنوب شرقی خاکش که در آن تسلیحاتی اعطایی برای اوکراین قرار دارند، محافظت کند.

اوکراین از قبل دست کم سه سامانه پاتریوت شامل یک سامانه که از آمریکا دریافت کرده و دو سامانه دیگری که آلمان به آن داده را در اختیار داشته است.

کی‌یف همچنین ساماه‌های پدافند هوایی متعلق به شوروی سابق همچون اس-۳۰۰ و اس-۲۰۰ نیز دارد. مقام‌های اوکراینی ادعا کردند از یک نسخه به روز رسانی شده سامانه اس-۲۰۰ استفاده کرده تا یک بمب‌افکن توپولف ۲۲ام۳ روسیه را بر فراز منطقه استاوروپل سرنگون کنند.

رسانه‌های غربی گزارش کردند بسته کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا برای اوکراین که روز شنبه در مجلس نمایندگان تصویب شد احتمالا شامل موشک‌های رهگیر برای سامانه‌های پدافند هوایی خواهد شد.

این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت تا روز دوشنبه هنوز هیچ یک از اعضای اتحادیه اروپا که مالک سامانه پاتریوت هستند سیگنال واضحی درباره اینکه بخواهند تعداد بیشتری از این سامانه را در اختیار اوکراین قرار دهند، نفرستادند.

هانکه بروینز اسلات، وزیر امور خارجه هلند در نشست وزرای خارجه و دفاع اتحادیه اروپا گفت هلند «در حال حاضر هر نوع امکانی را برای کمک به اوکراین بررسی می‌کند» و در واکنش به یک ابتکارعمل آلمان برای کمک به تقویت دفاع هوایی اوکراین و خرید پهپادهای بیشتر حمایت مالی می‌کند.

اسلات در پاسخ به این سوال که چرا خود هلند تمایلی به ارسال سامانه‌های پاتریوت خود برای اوکراین ندارد، گفت: «ما مجددا بررسی می‌کنیم که آیا ‌می‌توانیم انبارهای خود را از آن چه که هنوز باقی مانده خالی کنیم یا خیر اما این کار دشوار خواهد بود.»

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو چند روز پیش اظهار کرد این ائتلاف نظامی «نقشه‌ای از تونمندی‌های موجود در سراسر ائتلاف را ترسیم کرده و سامانه‌هایی هستند که می‌تواند در اختیار اوکراین قرار دهد.» او اما از کشورهای صاحب پاتریوت که می‌توانند به اوکراین کمک کنند نام نبرد.

ساخت پاتریوت‌ به زمان زیادی نیاز دارد. برخی تخمین‌ها نشان می‌دهند که ساخت یک سامانه پاتریوت به دو سال زمان نیاز دارد بنابراین کشورهای صاحب این سامانه تمایلی به دست کشیدن از آنها و آسیب‌پذیر کردن خود ندارند. آلمان ۱۲ عدد از این سامانه را قبلا داشته که تا کنون سه سامانه را به اوکراین داده است.

پال جانسون، وزیر دفاع سوئد هم در پاسخ به این سوال که آیا کشور او چنین سامانه‌هایی را به اوکراین عرضه خواهد کرد، گفت: «من این احتمال را رد نمی‌کنم، اما در حال حاضر ما بر کمک‌های مالی تمرکز کرده‌ایم.» او گفت سوئد سامانه‌های دیگری برای اوکراین ارسال خواهد کرد که می‌توانند «تا حدودی از فشار نیاز به پاتریوت‌ها» کم کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن