Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، در بیانیه منتشر شده از سوی تشکل های ذکر شده آمده است: رادارهای موج میلیمتری جهت رصد و مقابله با پهپادها تجهیزاتی غیر نظامی و نوظهور جهت محافظت فرودگاه‌ها و اماکن حیاتی هر کشور در مقابل ورود ریز پرنده‌های بدون سرنشین هستند و تهیه آن نه تنها امری نظامی و مشمول تحریم نیست بلکه از الزامات حفاظت از حریم هوایی و فرودگاه‌های غیرنظامی و مطابق با اصول هواپیمایی سازمان ملل (ایکائو) می‌باشد و حق همه کشورهای دنیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در بخشی از این بیانیه مطرح شد: به دولت فرانسه یادآور می‌شویم که چنین اقدام سیاسی که هم مغایر با توافق برجام و هم ناقض قوانین بین المللی می‌باشد ممکن است عواقب جدی برای متخصصان و بازرگانان فرانسوی مستقر در ایران ایجاد نماید.

یک منبع قضایی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که یک دادگاه فرانسوی با استرداد مهندسی ایرانی به آمریکا موافقت کرده است تا به خاطر آن چه تلاش برای واردات غیرقانونی فناوری آمریکایی از سوی یک شرکت ایرانی و برای اهداف نظامی خوانده شده، محاکمه شود.

این دادگاه که در استان اکس-آن در جنوب فرانسه واقع است، همچنین درخواست ضمانت از سوی جلال روح‌الله‌نژاد، مهندس ایرانی چهل و یک ساله را رد کرد. وی از دوم ماه فوریه در فرودگاه شهر نیس فرانسه پس از پیاده شدن از هواپیما بازداشت شده است.

بازپرسان قضایی با ادعای این که روح‌الله‌نژاد تلاش داشته است سیستم‌های مایکروویو صنعتی قدرت بالا را که برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از آمریکا به ایران وارد کند، به او مظنون هستند.

قضات آمریکایی مدعی هستند که این مهندس از طرف شرکتی که به سپاه پاسداران ایران مرتبط است اقدام کرده است.

رسانه‌های فرانسه به نقل از وکیل روح‌الله‌نژاد خبر دادند که حکم بازداشت آمریکا انگیزه سیاسی داشته است و وی همچنان استرداد را نخواهد پذیرفت.

ادامه روند استرداد، مستلزم فرمان نخست‌وزیر فرانسه است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سپاه پاسداران تحریم برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه

فستیوال کایت در سواحل شمالی فرانسه/ رویترز اردوگاه تحصن دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آمریکا/ رویترز تظاهرات معلمان بولیویایی علیه تغییر قانون بازنشستگی/ رویترز باران سیل آسا در شهر صنعا یمن/ رویترز آغاز گرما/ پرش کودکان بنگلادشی به درون کانال آبی در شهر داکا/ رویترز پناه گرفتن شهروندان اوکراینی در ایستگاه مترو شهر کی یف از بیم حملات روسیه/ رویترز گسترش اعتراضات ضداسراییلی در درون دانشگاه های آمریکا/ رویترز کاشت بذر در یک زمین کشاورزی در چین/ زوما کشاورزان بنگلادشی در حال حمل محصول انبه به بازار/ زوما مصاحبه نخست وزیر انگلیس با اصحاب رسانه در هواپیما و هنگام عزیمت به ورشو لهستان/ خبرگزاری فرانسه فرود محموله های غذایی به شمال نوار غزه/ خبرگزاری فرانسه کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا تولد لنین

دیگر خبرها

  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • نتانیاهو برای آرام کردن جبهه لبنان دست به دامن مکرون شد