Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@14:24:19 GMT

همدانی ها در نخستین شب قدر نوای بندگی سر دادند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۱۷۱۸

همدانی ها در نخستین شب قدر نوای بندگی سر دادند

همزمان با نخستین شب از لیالی قدر، نوای الغوث الغوث مردم دارالمومنین همدان در مساجد و حسینیه های این استان پیچیده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان ، مردم دارالمومنین شهر همدان در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که مصادف است با سالروز ضربت خوردن مولی الموحدین حضرت علی (ع) رنگ ماتم به خود گرفت و اقشار مردم با حضور درمساجد، حسینیه ها و اماکن مذهبی شهر به شب زنده داری لیالی قدر و سوگواری برای شهادت نخستین امام شیعیان پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باغ موزه دفاع مقدس همدان، امامزاده عبدا... ، شاهزاده حسین ، مرقد مطهر شهدا، حسینیه امام خمینی (ره) از برخی مکان های بودند که در این شب محفل عبادت و نردبان اتصال زمین و آسمان، پناهگاه عاشقان و محفل دلدادگان اهل بیت (ع) شده بود و عاشقان با بلند کردن دست نیاز خویش، طنین الهی «الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب» را ملتمسانه سر دادند.

قرائت دعای جوشن کبیر، مناجات امیر المومنین ، زیارت عاشورا، سخنرانی،  ذکر مصیبت و قرآن به سر گرفتن از برخی اعمال اجرایی در این شب بود.

دست‌هایی که امشب ملتمسانه به سمت آسمان بلند شد، فضای معنوی خاصی داشت و هرکس با دلی شکسته و چشمانی اشک بار برای رفع حاجات خود و دیگران، دست نیاز به سوی بی نیاز داشت.

حضور پرشور کودکان و نوجوانانی که با وجود سن کم، همراه خانواده‌های خود به مراسم احیا آمده بودند تا در آئین احیای نخستین شب از لیالی قدر شرکت کنند و دست‌های خود را همچون پدر و مادرانشان برای استجابت دعا به درگاه الهی بلند کردند، از جلوه‌های خاص این مراسم است.

 

 

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر نماز جمعه ماه رمضان ماه مبارک رمضان مراسم شب قدر خطبه نماز جمعه استان بوشهر خبرگزاری شبستان مجلس مراسم شب قدر استان همدان مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۱۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام محمد عبادی زاده در درس اخلاق مدرسه علمیه النبی (ص) بندرعباس، اظهار کرد: یکی از کاربردهای عقل این است که انسان را در مسیر بندگی، عبودیت و معاد که همان رسیدن به بهشت خدای متعال قرار دهد.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی تمام مسئولان باید تلاششان این باشد که علاوه بر سعادت و خوشبختی دنیوی، معنویات مردم را نیز تامین کنند و تعالی معنوی را برای آنها به ارمغان بیاورد.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: فلسفه خلقت انبیا همین توان عقل است در روایت داریم خداوند انبیا را مبعوث کرد تا بلوغ عقلی در جامعه نمود پیدا کند و جامعه به خرد و عقل برسد، پیامبران نیز بر اساس بلوغ عقلی مردم به رسالت رسیدند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده تاکید کرد: هر کاری در شبانه روز انجام می دهیم با قصد قربت باشد در مسیر بندگی خدا می شود و اگر به امور مباح رنگ خدای بزنید، همه اینها در کفه ترازوی عبادت می رود و باعث سنگینی می شود و بستگی به زیرکی مومن دارد که اگر قطب نمای زندگی خود را به سمت خدا تنظیم کرد هر کاری رنگ خدا می گیرد .
 
 وی افزود: عقل ناسالم انسان را به سمت شهوات که شامل قدرت طلبی، حب جاه و جمال، حب ریاست و حب خوردن و آشامیدن است سوق می دهد و او را از کمال انسانی دور میکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: عقلی تعالی بخش است که انسان را به عبودیت و توحید می کشاند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی
  • دستگاه کارتن سازی جان مرد همدانی را گرفت