Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@02:16:13 GMT

همه چیز برای قهرمانی بارسلونا آماده است

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۱۸۶۸

همه چیز برای قهرمانی بارسلونا آماده است

بارسلونا در آمار کاملا برتر از والنسیاست و می‌تواند دوگانه لالیگا و کوپا را مانند سال گذشته تکرار کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، بارسلونا و والنسیا امشب (شنبه) فینال کوپا دل ری را در ویامارین برگزار می‌کنند. آبی اناری‌ها فرصت دارند تا فصل را با دوگانه به پایان برسانند و رکوردهای جدیدی در این رقابت‌ها به نام خود ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی والنسیا می‌تواند با یک جام از این فصل خداحافظی کند.

آمار کوپا

۸۲ تیم در کوپا دل ری فصل ۱۹ ۲۰۱۸ شرکت کردند. در مجموع ۱۱۱ بازی انجام شد و ۳۰۴ گل به ثمر رسید.

دقایق و گلزنان

بازیکنانی که بیشترین حضور را در این رقابت داشتند، روبلس (۷۵۰ دقیقه)، دومینک (۷۲۰ دقیقه)، سرخیو کانالس (۶۸۵ دقیقه) و عیسی ماندی (۶۶۰ دقیقه) بودند. برترین گلزنان این تورنمنت آنخل (ختافه) و اکامبی (ویارئال) هستند. این دو بازیکن توانستند پنج گل به ثمر برسانند. وینیسیوس (۶ پاس گل)، کوین گامیرو (چهار پاس گل) و اودریوسولا (چهار پاس گل) بیشترین پاس گل را در کوپا دل ری دادند.

بازی‌های پر گل

دیدار تیم‌های ویارئال با آلمیرا، رئال مادرید با ملیا و بارسلونا با سویا پرگل‌ترین بازی‌های کوپا دل ری بودند. ویارئال با هشت گل آلمریا را شکست داد. رئال مادرید با نتیجه ۶ بر یک حریف نه چندان سرشناس خود را مغلوب کرد و بارسلونا با پیروزی پر گل ۶ بر یک سویا را پشت سر گذاشت.

مسیر تیم‌ها تا فینال

بارسا با برگزاری هشت دیدار به فینال صعود کرد. این تیم توانست پنج پیروزی، یک تساوی و دو شکست را در این مسیر به ثبت برساند. آبی اناری‌ها ۱۹ گل به ثمر رساندند و هفت بار دروازه‌شان باز شد. والنسیا نیز با پنج پیروزی، یک تساوی و دو شکست در هشت بازی به دیدار نهایی صعود کرد. این تیم ۱۳ بار دروازه حریفان را باز کرد و هفت گل دریافت کرد.

آمار فینالیست‌ها

بارسلونا و والنسیا تاکنون ۴۰ بار در کوپا دل ری به مصاف هم رفتند. ۲۲ پیروزی از آن تیم کاتالانی شد و ۹ بازی با تساوی به پایان رسید. همچنین والنسیا ۹ بار توانست آبی اناری‌ها را شکست دهد. این دو تیم ۱۶ بار در دو دیدار رفت و برگشت با هم روبرو شدند که سهم بارسلونا ۱۰ و والنسیا ۶ صعود بود. دو تیم سه بار در فینال با هم رقابت کردند. آبی‌اناری‌ها در سال‌های ۱۹۵۲ و ۱۹۷۱ حریف خود را شکست دادند. تنها پیروزی والنسیا در سال ۱۹۵۴ رقم خورد.

آمار اخیر

آخرین برد والنسیا برابر بارسلونا در کوپا دل ری به ۲۰ مارس ۲۰۰۸ بازمی‌گردد. این تیم توانست در مستایا ۳ بر ۲ حریف کاتالانی‌اش را شکست دهد.

مجموع

بارسلونا و والنسیا در ۲۱۹ بازی رسمی برابر هم قرار گرفتند. این دو تیم ۱۶۸ بار در لالیگا، ۴۰ بار در کوپا دل ری، دو بار در سوپر جام اسپانیا، یک بار در کوپا اوا دوارته، دو بار در جام FEF، دو بار در لیگ قهرمانان اروپا، دو بار در جام برندگان و دو بار در جام فریاس با هم بازی کردند. ۱۰۵ پیروزی به نام آبی‌اناری‌ها ثبت شد و والنسیا در ۵۸ دیدار حریفش را شکست داد. ۵۶ بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسید. بارسلونا تنها دو بازی از ۲۹ دیدار اخیر خود برابر والنسیا را با شکست به پایان رسانده است. این تیم در فصل ۱۴ ۲۰۱۳ لالیگا ۳ بر ۲ از والنسیا شکست خورد و در فصل ۱۶ ۲۰۱۵ لالیگا ۲ بر یک مغلوب شد. هر دو شکست در نوکمپ به دست آمد.

پادشاه کوپا

بارسلونا پر افتخارترین تیم کوپا دل ری است (۳۰ عنوان). همچنین بیشترین پیروزی را در این رقابت‌ها به دست آورده است (۳۷۱ برد). آبی اناری‌ها رکورد بیشترین گل را نیز به خود اختصاص دادند. این تیم در این رقابت‌ها ۱۴۶۲ گل به ثمر رساند. والنسیا پنجمین تیم پر افتخار این رقابت‌ها محسوب می‌شود. "خفاش‌ها" هفت قهرمانی در کوپا به دست آوردند و از لحاظ بیشترین پیروزی در رتبه چهارم قرار دارند (۲۸۳ برد). همچنین با به ثمر رساندن ۱۰۸۶ گل در جایگاه چهارم با بیشترین گل قرار دارند. بارسا از ۴۰ فینال خود ۳۰ دیدار را با پیروزی به پایان رساند. از طرفی والنسیا در ۱۶ دیدار نهایی تنها هفت بار توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

رکورد

سرخیو بوسکتس و لیونل مسی امشب می‌توانند نهمین فینال خود را تجربه کنند و به رکورد گاینسا و شوستر برسند. این بازی هشتمین فینال جرارد پیکه هم خواهد بود.

عناوین

پیکه، مسی و بوسکتس می‌توانند امشب برای هفتمین بار فاتح کوپا شوند و با رکورد گاینسا و بلااوسته اول برابر شوند.

گل‌ها در فینال

مسی توانسته است در پنج فینال کوپا گلزنی کند. اگر مهاجم آرژانتینی امشب دوباره بتواند این کار را انجام دهد، بدون رقیب خواهد ماند. سامیتیر و لاسکانو توانسته بودند در چهار فینال گلزنی کنند.

دوگانه سرمربی‌ها

تنها هفت سرمربی در تاریخ پنج لیگ بزرگ اروپایی توانسته‌اند برای چند سال پیاپی دوگانه لیگ و جام حذفی را به دست آورند. فردریک پنتلند (اتلتیکو بیلبائو در سال‌های ۱۹۳۱ و ۳۲)، روبرت هربین (سن اتین سال‌های ۱۹۷۴ و ۷۵)، فلیکس ماگات (بایرن مونیخ سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶)، لوئیس انریکه (بارسلونا سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶)، ماسیمیلیانو آلگری (یوونتوس سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸) و لوران بلان (پاری سن ژرمن سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶). امشب ارنستو والورده با قهرمانی می‌تواند به این فهرست بپیوندد.

نخستین فینال

مارسیلینو نخستین فینال خود را به عنوان سرمربی تجربه خواهد کرد. او پیش از این در نیمه نهایی کوپا و لیگ اروپا حضور داشت. سرمربی والنسیا در دوران بازیگری از مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها عبور نکرد اما توانست فینال جام جهانی زیر ۲۰ سال را در سال ۱۹۸۵ برابر برزیل تجربه کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تیم فوتبال بارسلونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۱۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهداب آماده هت‌تریک قهرمانی

تیم والیبال شهداب یزد، مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر مردان که از سال ۱۳۹۸ فعالیت در لیگ برتر را شروع کرده است، در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و در سومین و چهارمین حضور خود در این رقابت‌ها به مقام قهرمانی دست یافت و در سال ۱۴۰۲ به دنبال سومین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر والیبال ایران است.

شاگردان محمدرضا تندروان در شهداب یزد از ساعت ۱۹ امشب (چهارشنبه ۸ فروردین) در دومین دیدار خود در مرحله نیمه‌نهایی لیگ والیبال برتر کشور مقابل شهرداری ارومیه در سالن فدراسیون والیبال به میدان خواهد رفت.

شاگردان عبدالرضا علیزاده در شهرداری ارومیه که تیم طبیعت اسلامشهر را در پلی آف از گردونه مسابقات حذف کردند، حالا با روحیه مضاعف پا به این مرحله گذاشتند.

گفتنی است، اولین دیدار شهرداری ارومیه و شهداب یزد از چهارچوب این رقابت‌ها روز دوشنبه (ششم فروردین) در سالن فدراسیون والیبال برگزار شد که شهدابی‌ها در این دیدار سه بر یک به پیروزی رسیدند تا برای صعود به فینال تنها به یک برد دیگر نیاز داشته باشند.

در صورتی که شهداب پیروز این میدان باشد، شاهد جدال فولاد و شهداب برای کسب جام سی و هفتم لیگ برتر در فینال خواهیم بود.

باشگاه نیز طی اطاعیه‌ای از تمام یزدی‌های مقیم تهران خواست که در این دیدار حضور پیدا کنند و از نزدیک شاهد و ناظر این دیدار حساس باشند.

دیگر خبرها

  • صف آرایی تیم فوتسال افغانستان در برابر مالزی
  • گلرهای سرخابی آماده نبردهای سرنوشت ساز قهرمانی!
  • نایب‌قهرمانی پدیده ۱۴ساله پینگ‌پنگ ایران در دنیا
  • شهداب آماده هت‌تریک قهرمانی
  • واکنش کاپیتان پیکان به شکست در نیمه‌نهایی والیبال
  • والیبالیست  سیرجان: با همدلی پیکان را شکست دادیم/ هدفمان قهرمانی است
  • مورینیو: در ساختار اشتباه نباید نقش فراتر از مربی ایفا کرد؛ می‌خواهم انتخاب درستی داشته باشم
  • خیز بارسلونا برای جذب هالند در تابستان ۲۰۲۵،
  • قهرمانی بارسلونا در کوپادِاسپانیا در فینال جنجالی و دراماتیک‌
  • خیز بارسلونا برای جذب هالند در تابستان ۲۰۲۵