Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

در حالی‌که رسانه‌های مختلف از برنامه‌ریزی برای حمل کالا از بندر امام که به ادعای مسئولان سازمان بنادر، اکنون با حجم قابل توجهی بار انباشت شده مواجه است، خبر داده‌اند، یک فعال حمل‌ونقل جاده‌ای در این مورد گفت: در بنادر بارهای تجاری دپو شده و به‌دلیل پیش‌بینی خاص برای شرایط امنیتی خلیج فارس، تاکید مسئولان بر تخلیه هر چه سریع‌تر بنادر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز، آرش جلیلی با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: تخلیه هرچه زودتر بنادر در حالی مورد تاکید مسئولان قرار گرفته است که  باید از آنها پرسید در برهه حساس کنونی، کامیون 50 ساله‌ای که نه لاستیک دارد نه روغن و نه گازوئیل چگونه می‌تواند بندر را تخلیه کند؟

وی اظهار کرد: سؤال دیگر آن است که چرا مثل سنوات گذشته و مانند دوران جنگ تحمیلی، کامیون واگذار نمی‌شود که رانندگان و کامیونداران آنها را خریداری کرده و نسبت به حمل بار اقدام کنند.

این فعال بخش حمل‌و‌نقل بار جاده‌ای خاطرنشان کرد: پاسخ این سؤال روشن است، قیمت کامیون و یدک آن بالغ بر 2 میلیارد تومان شده است.

او افزود: هر بانک و لیزینگی که این مبلغ را وام بدهد ماهیانه بابت اصل و فرع این مبلغ، 80 میلیون تومان مطالبه می‌کند و این بدان معنی است که کامیون واگذار شده باید ماهی 120 الی 160 میلیون تومان کار کند.

جلیلی گفت: باز هم این سؤال مطرح می‌شود که کامیون‌دار با کدام سوخت و با کدام لاستیک باید این مقدار کار کند تا بتواند هزینه قسط کامیون را پرداخت کند؟ بنابراین گزینه واگذاری کامیون جدید منتفی می‌شود و طبق معمول به تضاد و بن بست می‌رسد.

به گزارش تین‌ نیوز، او گفت: طرح دیگری برای تخلیه بنادر مطرح شده و آن استفاده از کامیون‌های راهداری و دولتی برای تخلیه بنادر است اما این راهکار هم چندان عملی نبوده و اندکی تجربه میدانی بطلان آن‌ را اثبات می‌کند.

این فعال حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: فرض کنید که اداره راهداری شهرستان الف در آذربایجان 5 دستگاه اف ام 12 دارد که وزن خالی آنها 14 تن است، کار این کامیون‌ها حمل آسفالت و مخلوط در شعاع 30 کیلومتری است و در پایان ساعت اداری پارک می‌شوند.

وی ادامه داد: آیا می‌شود این کامیون و راننده از فاصله 1500 کیلومتر به بندر گسیل شوند تا 8 تن ذرت را داخل کمپرسی لبه کوتاه آسفالتی بار بزنند؟ این حمل تنی چقدر تمام می‌شود؟

او تاکید کرد: در یکی دو سال گذشته کامیونداران از راه‌های مختلف ازجمله جلسه و تجمع و ... عریضه خود را به گوش مسئولان رساندند اما دردی دوا نشد و طرح‌های مسئولان، در حد وعده باقی ماند.

جلیلی افزود: وعده و وعیدهای محقق نشده مسئولان، سرمایه اجتماعی و اعتماد جامعه به حاکمیت را مخدوش کرده و در نبود مقبولیت، تقاضای جهادی برای تخلیه بنادر امکان‌پذیر نیست.

او تاکید کرد: راهکار، اصلاح روابط دولت-ملت و تقویت سازمان‌های مردم نهاد یا همان ان جی او یا همان انجمن صنفی است.

به گزارش تین نیوز این فعال بخش حمل‌ونقل اظهار کرد: نقش انجمن صنفی آنجایی پررنگ می‌شود که در نبود امکان اضافه کردن کامیون جدید باید از کامیون‌های موجود استفاده بهینه کرد.

جلیلی گفت: برای استفاده از کامیون‌های موجود هم باید ورودی سیستم یعنی سوخت، لاستیک و روغن به‌درستی بین آنها توزیع شود و این وظیفه‌ای است که معمولاً حاکمیت به ان جی او ها واگذار می‌کنند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کامیونداران تخلیه بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۱۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: با جابه‌جایی ۱۲ میلیون و ۲۲۷ هزار تن کالا عملکرد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در حوزه حمل بار در سال گذشته حدود ۱۰ درصد درصد رشد داشته است.

جواد حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از رشد حدود ۱۰ درصدی حمل کالا در این استان خبر داد و اظهار کرد: با جابه‌جایی ۱۲ میلیون و ۲۲۷ هزار تن کالا عملکرد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در حوزه حمل بار در سال گذشته حدود ۱۰ درصد درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد صدور بارنامه هم به ۸۰۴ هزار و ۸۹۷ برگ رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ با رشد حدود ۷ درصدی همراه بوده است که رشد مناسبی به شمار می‌آید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همچنین با اشاره به راهکارهای بهبود فضای کسب‌وکار در صنعت حمل‌ونقل استان گفت: جلوگیری از فرار بار، ترغیب صاحبان کالا به بهره‌گیری از عملیات حمل قانونمند بار تحت صحابت بارنامه، ارتقای فضای قانونمداری در پایانه عمومی بار و توزیع عادلانه کالا از جمله این راهکارهاست.

حق‌لطفی ادامه داد: بهسازی فضای فیزیکی پایانه، تعامل انجمن‌ها و بخش خصوصی برای برخورد با هرگونه تخلف احتمالی، ارتقای حفاظت فیزیکی پایانه از طریق نصب دوربین‌های نظارتی و بهبود روشنایی پارکینگ‌ها از دیگر راهکارهای این حوزه به شمار می‌رود.

وی همچنین درباره روند پیشرفت طرح‌های قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حوزه احداث و بهسازی راه‌های روستایی این استان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بین استان قزوین با این قرارگاه ۶۶۷ کیلومتر راه روستایی با بیش از ۲۰ خانوار در استان قزوین طی مدت سه سال احداث، اصلاح و بهسازی خواهد شد.

کد خبر 745597

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • جابه‌جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور
  • جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲
  • جهش تولید و رونق حمل‌ ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند
  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • ◄ عدم کنترل پلیس راه چه بر سر کامیون های حمل پالت قیر آورد؟
  • تنظیم کرایه حمل محصولات کشاورزی با اخذ بارنامه میسر می شود
  • توقیف کامیون حامل ۲۰ میلیارد کالای قاچاق با بارنامه جعلی
  • ◄ رانندگان کامیون احتیاط کنند/ اجرای طرح ضربتی پلیس راه از 4 روز دیگر
  • راه‌اندازی دهکده لجستیک برای تخلیه و بارگیری کالا در بوشهر