Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضعیت نابسامان اقتصادی و مذاکره با آمریکا از محورهای مهم در نطق های میان دستور امروز نمایندگان مجلس بود. آفتاب‌‌نیوز : محمدباقر سعادت نماینده مردم دشتستان در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی، از گره زدن تحریم به تمام مشکلات کشور گله کرد و گفت: خودروسازی که تقصیر آمریکا و اسرائیل نیست. اگر نهادها وظیفه خود را به درستی عمل کنند،‌ اگر دستگاه ها به جای دخالت در کارهای هم به کارهای خود می پرداختند امروز دچار وضعیتی نمی شدیم که کارگر ایرانی حسرت نان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد:تحریم های اعمال شده از جانب یک رئیس جمهور بدعهد و بهتر بگویم یک تاجر اسلحه و خون می‌تواند امنیت روانی و سفره های کوچک مردم این مرز و بوم را به تلاطم بیندازد.ای عجب که همه از درد سخن می‌گوییم و از درمان خبری نیست. کشور صحنه اتهام زنی شده است.
سعادت با خطاب قرار دادن روسای دولت،‌مجلس و قوه قضائیه،‌افزود: اگر خواهان برون رفت از این شرایط هستیم مجلس باید از حمایت از تولید ملی و مبارزه با پولشویی قدم بردارد. در قوه قضائیه نیازمند حاکمیت قانون و مبارزه بدون تبعیض با نقض قانون هستیم و مقابله با رشد قارچ گونه با سلطان های مختلف هستیم.در بعد سیاست خارجی نیازمند انسجام و وحدت هستیم و در سیاست داخلی احترام به آزادی های بنیادین و آشتی ملی لازم است. در دستگاه اجرایی به کارگیری نیروهای جوان و بازگشت به علم ضرورت دارد.
آمریکا نه امتیاز نقدی می‌دهد و نه به تضامین شورای امنیت پایبندند
حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم هم نطق خود را به موضوع مذاکره با آمریکا اختصاص داد و  درباره دلایل مخالفتش گفت:رهبر انقلاب فرمودند که امام مذاکره با آمریکا را سم دانستند.آمریکایی ها به یک مورد از تعهدات خود پایبند نبودند. آمریکا نه امتیاز نقدی می‌دهد و نه به تضامین شورای امنیت پایبند هستند.
او ادامه داد: امروز آمریکا مذاکره بر سر مسائل امنیتی ایران را نشانه گرفته است؛ کدام انسان عاقلی است که بر سر ابزار امنیت و قدرت خود مذاکره کند؟! آمریکا خود را ناخدای دنیا می‌داند،‌ چطور از چنین رقیبی امتیاز بگیریم؟
نوروزی گفت: عده‌ای معتقدند که اگر مذاکره منفعت ایجابی ندارد حداقل از فشار کشور می‌کاهد که این سخن درست نیست.آمریکا از طرفی دم از مذاکره می‌زند و از طرفی ناو جنگی خود را به خاورمیانه می‌فرستد. آمریکایی‌ها این اقدامات را ابزاری برای ارعاب ایران و کشاندن آن به پای میز مذاکره می‌دانند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خودروسازی اسرائیل مذاکره ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افسر آمریکایی: اسرائیل در هرجنگی با حزب‌الله بازنده است

یک افسر اطلاعاتی سابق تفنگداران دریایی آمریکا با اشاره به انزوای جهانی رژیم صهیونیستی بعد از جنایاتی که علیه مردم فلسطین مرتکب شده تاکید کرد که مقاومت ملت فلسطین تبدیل یه یک واقعیت جهانی شده و اسرائیل در هرجنگی با حزب‌الله بازنده خواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق تفنگداران دریایی آمریکا هم بوده طی سخنانی درباره جنگی که میان مقاومت و ارتش اشغالگر جاری است گفت: صداهای جهانی که برای حمایت از فلسطین در جهان بلند شده بسیار بیشتر از صداهای حامی اسرائیل است و حماس یک پویایی سیاسی جهانی ایجاد کرده که هیچ طرفی نمی‌تواند از آن عبور کند.

ریتر در برنامه شبانگاهی شبکه المیادین اعلام کرد که از منظر نظامی غیرمنطقی است که اسرائیل یک جنگ همه جانبه علیه لبنان را آغاز کند. حزب‌الله سلاح‌های مختلفی در اختیار دارد که می‌تواند توانایی‌ها و سیستم‌های اسرائیل را مختل کند. این نشان می‌دهد که اسرائیل احتمالاً در هر جنگی که علیه حزب‌الله به راه می‌اندازد شکست خواهد خورد.

این افسر آمریکایی درباره فضای جبهه داخلی اسرائیل در سایه جنگ غزه هم اظهار داشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل بسیار خودخواهانه رفتار می کند و پوشش قانونی خود را از دست داده است و در صورت خروج از قدرت تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

رسانه عبری: بحران امنیتی اسرائیل به مرکز منتقل می‌شودرسانه عبری: اسرائیل به رژیمی منفور تبدیل شده استوی تاکید کرد که در واشنگتن هم فضا به گونه‌ای است که همه فهمیده‌اند باید از جاه‌طلبی‌های نتانیاهو که اسرائیل را در مسیر تهدید قرار داده است جدا شوند و این امر روابط واشنگتن و تل‌آویو را هم تحت تاثیر قرار داده است. اظهارات مبهم وزارت خارجه آمریکا درباره نقض‌ها و تحرکاتی که اسرائیل انجام می‌دهد بیانگر تغییر مسیری است که اکنون اصلا درباره آن حرف نمی‌زنیم.

اسکات ریتر در ادامه تصریح کرد که وقایع 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) و استواری نظامی و سیاسی حماس و نیز شجاعت مردم فلسطین، اوضاع را به طور کامل در آمریکا و اسرائیل (فلسطین اشغالی) تغییر داده و باب صحبت‌ها درباره امکان تشکیل کشور مستقل فلسطینی را باز کرد. درواقع بعد از 7 اکتبر مقاومت ملت فلسطین تبدیل یه یک واقعیت جهانی شد و حماس هم یک پویایی سیاسی جهانی به وجود آورد که هیچ طرفی نمی‌تواند از آن عبور کند.

این افسر آمریکایی تاکید کرد که اگر حماس به مقاومت خود ادامه دهد، اختلافات میان جهان و اسرائیل هم مقطعی نخواهد بود و قطعا ادامه پیدا می‌کند. امروز می‌بینیم که صدای جهانی که برای حمایت از فلسطین بلند شده از صداهایی که از اسرائیل حمایت می‌کنند بسیار بیشتر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تماس پرتنش اسرائیل و آمریکا پیش از تصویب قطعنامه آتش‌بس غزه و تمسخر واکنش نتانیاهو
  • نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • وال‌استریت‌ژورنال دست آمریکا را درباره رفح رو کرد!
  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • افسر آمریکایی: اسرائیل در هرجنگی با حزب‌الله بازنده است
  • چرا آمریکا قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو نکرد؟
  • نماینده روسیه: هدف اسرائیل نابودی نوار غزه است
  • کنایه فلاحت پیشه به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها
  • شما چه فکر می‌کنید آقای میلر؟
  • ناراحتی آمریکا از واکنش اسرائیل به رای آن در شورای امنیت