Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم ساعدی، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان درخصوص وضعیت پرداخت خسارت سیل اخیر به کشاورزان و دامداران گفت: این موضوع در حد تشکیل پرونده است و تاکنون اقدام موثری انجام نشده است.

وی به روند جبران خسارت‌های سیل در خوزستان را نامطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: عزم جدی برای جبران خسارت‌ها وجود ندارد و مردم و کشاورزان ناامید شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک‌ها در پرداخت خسارت همکاری نمی‌کنند

ساعدی با اشاره به اینکه جبران خسارت‌ها در بحث تعمیر، نوسازی و بازسازی منازل آسیب دیده از سیل در حد ارزیابی و برآورد است افزود: و در این زمینه هم شاهد عملکرد مناسبی در استان نیستیم.

این مقام مسئول بیان کرد: د افرادی که برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه کرده‌اند نیز با مشکلاتی مواجه هستند و بانک‌ها زیر بار پرداخت خسارت‌ها نمی‌روند.

هیچ سیل زده‌ای در خوزستان تسهیلات بازسازی مسکن دریافت نکرده است

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه هیچ شخص سیل زده‌ای در خوزستان موفق به دریافت تسهیلات برای بازسازی مسکن خود نشده است، اذعان داشت: بانک‌ها دلایل خاصی را در بحث پرداخت نکردن تسهیلات مورد نیاز به مردم مطرح می‌کنند و مشکلاتی برای مردم سیل زده می‌تراشند.

قاسم ساعدی تصریح کرد: بانک‌ها مردم را پاس‌کاری می‌کنند و مردم از این مساله گله‌مند هستند و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا مردم بتوانند به آنچه که برای جبران خسارت‌ها نیاز دارند دست پیدا کنند و هرچه سریع‌تر در منازل امن خود ساکن شوند.

عملکرد ضعیف دستگاه‌های متولی در بحث بازسازی جاده‌ها

وی در ادامه با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های متولی در حوزه راه در بحث بازسازی جاده‌ها ضعیف بوده است، اظهار کرد: در بحث جاده‌های روستایی و زیرساخت‌های متعددی که در سیلاب خوزستان آسیب دیده است نیز شاهد عملکرد مناسبی از سوی اداره کل راهداری و همچنین اداره کل راه و شهرسازی نیستیم و هیچ اقدام مناسبی در این زمینه انجام نگرفته است.

ساعدی گفت: کار بهسازی روستا‌هایی که آب از آن‌ها تخلیه شده و زیرساخت‌های آن‌ها آسیب‌های جدی دیده، هنوز آغاز نشده است و همچنان آثار جریان آب در آن روستا‌ها وجود دارد و مردم با مشکلات فراوانی در آن مناطق دست و پنجه نرم می‌کنند.

اقدام موثری در مناطق سیل زده انجام نشده است

این مقام مسئول اظهار داشت: بسیاری از تیم‌های اجرایی در مناطق سیل زده خوزستان حضور پیدا می‌کنند، عکس می‌گیرند و گزارش تهیه و سپس منطقه را ترک می‌کنند، اما تاکنون کار اجرایی ملموسی که مردم سیل زده خوزستان آن را لمس کنند، انجام نگرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان افزود: انتظار داریم تا قدمی در جهت دلگرم کردن مردم از سوی مسولان اجرایی برداشته شود، زیرا اکنون وارد خردادماه شده‌ایم و مردم همچنان درگیر مشکلات سیلاب هستند. همت مناسبی از سوی مسولان در بحث جبران خسارت‌های سیلاب وجود ندارد و همه چیز در حد قول و شعار است.

قاسم ساعدی اذعان داشت: با توجه به مشکلاتی که در پساسیل مردم با آن‌ها مواجه هستند، سایه یاس بر مردم سنگینی می‌کند و مردم مأیوس شده‌اند. فقط جلسات برگزار می‌شود و شعار داده می‌شود، اما هیچ اقدام اجرایی قابل توجهی که مردم آن را به چشم ببینند و آن را لمس کنند در هیچکدام از شهرستان‌های خوزستان انجام نگرفته است و این مساله شایسته مردم خوزستان نیست.

بی توجهی دستگاه‌های اجرایی به مصوبات کمیته بازسازی و نوسازی

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی زیر بار مصوبات کمیته بازسازی و نوسازی سیلاب خوزستان نمی‌روند و به نوعی می‌توان گفت که از زیر کار در می‌روند و نسبت به این مصوبات بی توجه هستند. امیدواریم در این زمینه با همت و تلاشی که از سوی دستگاه‌های اجرایی و مسولان انجام می‌گیرد، شاهد انجام اقدامات ملموس و خوبی برای حل مشکلات مردم در مناطق سیل زده خوزستان باشیم.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ محمد اسلامی درباره این شهرک به خبرنگار صداوسیما گفت: این طرح دو ویژگی دارد؛ یکی این که موتور برون‌رفت شهر بوشهر از بن‌بست و توسعه این بخش از بوشهر است که با ابتکار و همت استاندار در حال انجام است و گشایشی برای مردم است که با همکاری و مشارکت سازمان انرژی اتمی و سازمان ملی زمین و مسکن این طرح انجام می‌شود.

محمد اسلامی با بیان این که دیگر ویژگی این طرح برای همکاران ما است، افزود: مهمترین دغدغه همکارن ما مسکن است، زیرا بخش هسته‌ای متفاوت از دیگر نهاد‌ها است. ما در سازمان انرژی اتمی بایستی برای رفع دغدغه همکاران خود و خانواده‌هایشان باشتاب پاسخگو باشیم.

او اضافه کرد: با همکاری میان‌دستگاهی، این زمین انتخاب و فرآیند قانونی آن پیموده شد و پیمانکار اکنون پای کار است تا زمین را آماده کند؛ که، چون این زمین ساحلی است، آماده‌سازی قابل ملاحظه‌ای دارد و باید زودتر انجام شود.

طرح ۳۵۰۰ واحدی نیروگاه با معماری اصیل بوشهر اجرا می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نقشه شهرسازی که در طرح ۳۵۰۰ واحدی نیروگاه اتمی اجرا می‌شود، برگرفته از معماری اصیل، سنتی و تاریخی شهر بوشهر است و با رعایت این اقلیم اجرا می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است