Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با بیان اینکه مصوبه‌ای در راستای خروج سازمان حمایت از بحث قیمت‌گذاری خودرو به ما ابلاغ نشده است، گفت: بنابراین تاکنون هیچ وظیفه‌ای در این باره از سازمان حمایت به جای دیگری منتقل نشده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عباس تابش رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان امروز در نشست خبری در خصوص مصوبه مجلس درباره بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو گفت: تا این لحظه مصوبه‌ای به سازمان حمایت ابلاغ نشده که قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت برگشته است و بر اساس مصوبه سران قوا قیمت‌گذاری به عهده سازمان حمایت است و بر اساس مصوبه سران قوا قیمت‌گذاری خودرو‌های پرتیراژ بر عهده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بیان داشت: پس تا این لحظه هیچ وظیفه‌ای در این خصوص از سازمان حمایت به جایی منتقل نشده است.

تابش در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود این تصمیم در راستای ناکارآمدی سازمان حمایت در خصوص قیمت‌گذاری خودرو و کنترل بازار خودرو اتخاذ شده است، گفت: هر کسی بخواهد حرف خود را توجیه کند مطالبی از این قبیل بیان می‌کند.

وی با بیان اینکه خودروسازی ما از درد‌هایی رنج می‌برد و این درد‌ها درد چندین ساله است، بیان داشت: مقام عالی وزارت حل مشکلات خودروسازان را در بسته‌ای که توسط کمیته خودرو و تنظیم بازار تدوین شده، می‌داند و باید تمامی بند‌های این بسته عملیاتی شود تا خروجی آن در بازار خودرو و وضعیت تولید خودرو اصلاح شود.

رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بیان داشت: در مقطعی روزانه ۴۰۰ دستگاه خودرو تولید می‌شد در حالی که مطالبه مردم روزانه یک میلیون دستگاه بود.

وی افزود: یک میلیون دستگاه خودرو پیش‌فروش می‌شد در حالی که تنها ۴۰۰ دستگاه تولید می‌شد، بنابراین وقتی تعداد مطالبات بسیار بیشتر از تولیدات باشد طبیعی است که به گرانی دامن زده شود.

رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان گفت:‌اما در این یک سال تولید در هر خودروسازی به ۲ هزار دستگاه افزایش یافته است.

* خودروسازان حق پیش فروش جدید قبل از تحویل تمامی خودرو‌ها ندارند

تابش بیان داشت: البته ما علاوه بر تولید، تحویل را رصد می‌کنیم و اعلام کرده‌ایم تا همه تحویل‌ها انجام نشود ثبت‌نام جدید نخواهیم داشت و هیچ خودروسازی حق پیش فروش نخواهد داشت.

* ۸۰ هزار خودروی ناقص در انبار‌های خودروسازان موجود است

وی با اشاره به اینکه ۷۰ تا ۸۰ هزار خودرو به صورت ناقص در کف انبار‌ها مانده است، گفت: ما تمام اهتمام خود رابه کار می‌بریم تا این خودرو‌های ناقص تکمیل شود.

رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان همچنین به یکی از بند‌های بسته وزیر صنعت برای اصلاح وضعیت خودروسازان اشاره کرد و گفت: بحث کم کردن وابستگی به خارج از موضوعات مورد اهمیت است، زیرا دشمنان ما بر روی موضوع خودرو و واردات قطعات خودرو تاکید دارند تا جلوی تولیدات در این بخش را بگیرند.

تابش اظهار داشت:، اما ما پتانسیل‌های خوبی داریم و می‌توانیم از توانایی‌های جوانان برای داخلی سازی بیشتر خودرو‌ها استفاده کنیم. به طوری که تاکنون ۲ خودروساز ۷۸ میلیون دلار با استفاده از توان داخلی و کاهش وابستگی به خارج ذخیره داشته‌اند.

وی همچنین به اموال مازاد شرکت‌های خودروسازی اشاره کرد و گفت: در این بسته به اموال مازاد خودروسازان اشاره شده تا خودروسازان این اموال را واگذار کنند تا کوچک‌سازی صورت گیرد.

رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان همچنین در مورد درخواست افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان گفت: به تازگی درخواستی برای افزایش قیمت نداشته‌ایم، اما خودروسازان هر زمانی برای افزایش قیمت می‌توانند درخواست‌های خود را ارائه دهند و در صورت تائید افزایش قیمت اعمال می‌شود و اگر درخواست افزایش قیمت آن‌ها تائید نشود این افزایش قیمت صورت نمی‌گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خودرو کنترل بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوکان با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی در این شهرستان گفت: هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف و ۴۸۰ لیتر روغن سوخته و چند بار مصرف در سطح این شهرستان کشف و از چرخه مصرف خارج شد.

سوران ایوبی افزود: با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی از طریق پیشگیری از بیماریهای واگیر و غیرواگیر همزمان با نوروز بیش از ۱۰ هزار و ۱۸۷ مورد بازرسی توسط بازرسان سلامت محیط صورت گرفت.

ایوبی اظهارکرد: در جریان این طرح روغن سوخته و انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل مصرف شناسایی و امحاء و به ۲۴ مورد شکایت مردمی ثبت شده درسامانه ۱۹۰ رسیدگی شد.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوکان گفت: همچنین در نوروز امسال پنج هزار و ۳۷۹ مورد کلرسنجی، ۲۲۴ مورد نمونه برداری میکروبی آب آشامیدنی، ۲۶۸ مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و پنج هزار و ۵۶۱ سنجش با استفاده از دستگاه پرتابل (شوری سنج-TPM-لومینومتر-PH سنج) انجام شد.

برنامه سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین جاری با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی ازطریق پیشگیری از بیماریهای واگیر و غیر واگیر در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی اجرا شد.

دیگر خبرها

  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • مرگ در کمین مصرف کنندگان دارو‌های تقلبی و قاچاق
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • قیمت جدید 4 عضو خانواده پژو پارس اعلام شد (+سند)
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان جهانی؛ گاف تازه دولت؟
  • تشدید وابستگی ارزی صنعت خودرو با استاندارد‌های جدید/ افزایش شاخص‌های کیفی قیمت خودرو را بالا می‌برد
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین المللی موزه ها / امضای مصوبه ‏ای با چشم‌‏های بسته