Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شواری تببین مواضع بسیج دانشجویی گیلان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید احداث سدلاسک و احیای تالاب انزلی را مورد توجه قرار دهد؛ چرا که انتقال پسماند‌های پتروشیمی «قوز بالای قوز» برای گیلان است.

محمد صادق جعفری، دبیر شواری تببین مواضع بسیج دانشجویی گیلان، در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: از آغاز سال جاری مسئولان محیط زیست برای انتقال «پسماند کلره» از واحد‌های پتروشیمی خوزستان به قزوین و گیلان و بازیافت آن‌ها توسط یک شرکت مدیریت پسماند، مجوز صادر کرده‌اند؛ در حالی که مقصد نهایی بخش جامد و خطرناک این پسماند‌ها هنوز مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری مطرح کرد: مراحل بازیافت «پسماند کلره» که از واحد‌های پتروشیمی استان خوزستان به دو استان قزوین و گیلان منتقل شده، با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست توسط «شرکت بلیش» در این دو استان در حال انجام است.
دبیر شواری تببین مواضع بسیج دانشجویی گیلان تصریح کرد: پسماند‌هایی که پس از بازیافت، ته‌مانده ای خطرناکتری به جا می‌گذارند که امحایشان تنها در کوره‌های مخصوص با دمای بیش از ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد مقدور است.
وی با اشاره به این سوال که چرا این پسماند‌ها باید از جنوب به شمال انتقال داده شود، گفت: اگر امحای این پسماند‌ها ضرری ندارد چرا باید هزینه جابه جایی انتقال از استان خوزستان به استان‌های شمالی انجام شود و اگر تمهیدات لازم برای این مشکل اندیشیده شده، باید مسئولین در این مورد توضیح دهند.
جعفری افزود: طی مصاحبه‌ای که محیط زیست کشور با صدا و سیما داشته اند، به این نکته تاکید داشت که جابه جایی این پسماند‌ها از کارخانه به استان‌های شمالی با شرایط ویژه انجام می‌شود.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لاهیجان خاطرنشان کرد: در استان گیلان مشکلاتی مانند عدم ساماندهی زباله‌های فراوان را داشته‌ایم که هنوز بحث این زباله‌ها حل نشده که موضوع جدید کلید خورده است.   سازمان حفاظت از محیط زیست به داد سدلاسک تالاب انزلی برسند وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست باید احداث سدلاسک و احیای تالاب انزلی را مورد توجه قرار دهد؛ چرا که انتقال پسماند‌های پتروشیمی نیز که خود رئیس این سازمان  بر آن تاکید کرد «قوز بالای قوز» برای استان گیلان است.
جعفری اظهار کرد: عدم ساماندهی پسماند‌ها زباله‌های لنورین فراوام خطرات فراوانی را برای مردم و طبیعت گیلان به وجود آورده است که با این خبر مردم را بسیار نگران‌تر کرده است.
دبیر شواری تببین مواضع بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به بیان مطالبه خود از مسئولین بیان کرد: مسئولان باید در این مورد به صورت شفاف توضیح دهند و اگر درصدی برای محیط زیست و مردم گیلان ضرری داشته باشد، تقاضا داریم جلوی این موضوع گرفته شود.
جعفری در خاتمه تاکید کرد: اگر قراراست در پتروشیمی تولید داشته باشیم که پسمانده آن ضرری دارد، قطعا باید ابزار لازم برای جلوگیری از ضررش وجود داشته باشد و نباید سلامتی مردم شمال و جنوب کشور به خطر بیفتد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات جایگزین حبس برای ۱۴ متخلف زیست محیطی گیلان

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: از سال گذشته تاکنون برای ۱۴ متخلف محیط زیست در این استان حکم سبز به عنوان حکم جایگزین حبس صادر و اجرا شده است.

او افزود: صید، شکار غیرمجاز، برداشت غیرقانونی شن و ماسه و آلوده کردن محیط زیست نمونه‌هایی از تخلف‌های زیست محیطی در گیلان است که مجازات در پی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: در صورتی که متخلف محیط زیست سابقه کیفری نداشته باشد و یا از سابقه کیفری اش بیشتر از ۵ سال نگذشته باشد، بر اساس ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی، با صدور حکم سبز، باید خدماتی را برای حراست و حفاظت محیط زیست انجام دهد.

به گفته عشوری، همراهی با محیط بان‌ها، پاکسازی مناطق آلوده به پسماند، تهیه غذای پرندگان و علوفه برای حیات وحش، کاشت نهال و تهیه مقالات زیست محیطی از مجازات‌هایی که حفاظت محیط زیست برای این متخلفان در نظر گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • سلاجقه: جمهوری اسلامی پسماند رژیم صهیونیستی را مدیریت کرد
  • جمهوری اسلامی «پسماند رژیم صهیونیستی» را مدیریت کرد
  • تونل‌های انتقال آب چهارمحال و بختیاری را به کویر تبدیل می‌کنند
  • عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع شد
  • استفاده از کیسه‌های پلاستیکی محدود می شود
  • ممنوعیت عرضه رایگان کیسه های پلاستیکی در فروشگاه های زنجیره ای از هفته زمین پاک
  • افزایش ۳۸ درصدی بهای خدمات مدیریت پسماندهای ساختمانی در تهران
  • مجازات جایگزین حبس برای ۱۴ متخلف زیست محیطی گیلان
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان
  • زمان رسیدگی به تقاضاهای حمل و نقل پسماند به ۴ روز کاهش یافت