Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-19@06:32:35 GMT

هرکیلو زعفران در بازار چند؟

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۲۳۷۱

نائب رئیس شورای ملی زعفران در خصوص قیمت زعفران در سال جاری گفت: هر کیلو زعفران با افزایش نسبی نسبت به سال گذشته بین ۹ میلیون تومان تا ۱۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

علی حسینی در خصوص آخرین وضعیت قیمت زعفران در بازار و تغییرات قیمت آن در سال جدید اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلو طلای سرخ نسبت به سال گذشته با افزایس نسبی بین ۹ میلیون تومان تا ۱۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوماه پیش حداقل قیمت زعفران کیلویی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

نائب رئیس شورای ملی زعفران در خصوص دلایل افزایش زعفران در بازار گفت: تمام کالا‌های کشاورزی در مدت اخیر با روند نزولی همراه بوده است و زعفران نیز به دلیل بالا رفتن هزینه‌های تولید با افزایش روبرو شده است.

حسینی در ادامه به سطح زیر کشت طلای سرخ در سال جاری اشاره کرد و افزود: به طور معمول سالیانه حدود ۱۰ درصد به سطح زیر کشت این محصول در کشور اضافه می‌شود.

وی با اشاره به رشد سالیانه سطح زیر کشت زعفران اظهار کرد: ما به عنوان صادرکننده و تولید کننده زعفران در حال حاضر نگران جامعه هدف هستیم به دلیل اینکه در حال حاضر فقط ۵۰ کشور هدف صادرات زعفران هستند.

نائب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه خام فروشی زعفران ایرانی به معضلی تبدیل شده عنوان کرد: بزرگترین صادرکنندگان زعفران این محصول پربازده را بدون ارزش افزوده و به طور انبوه به کشور‌های مختلف صادر می‌کنند غافل از اینکه با این اقدام ضربه بزرگی به کشور وارد می‌کنند.

حسینی در ادامه تصریح کرد: در بحث صادرات زعفران باید به ایجاد ارزش افزوده بیشتر کار شود چراکه با فرآوری این محصول و استفاد از صنایع تیدیلی می‌توان ارز آوری حاصل از صادرات زعفران را چند برابر کرد و با افزایش بازار‌های هدف، زعفران ایرانی را به بسیاری از کشور‌ها شناساند.

 

میزان

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000E9S برچسب ها: زعفران ، طلای سرخ ، بازار آزاد

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: زعفران طلای سرخ بازار آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۲۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳/ سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (۳۰ فروردین) بازار طلای تهران تا لحظه درج این خبر به ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۴۰۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۱ میلیون تومان رسید.

امروز نیم سکه با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، به قیمت ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ربع سکه با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی، هفت میلیون و ۳۰۰ تومان قیمت خورد.

امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به قیمت سه میلیون و ۸۶۰ هزار تومان قیمت خورد.

نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز به ۲ هزار و ۳۷۹ دلار رسید.

کد خبر 6081796 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان
  • قیمت طلا و سکه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳/ سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان
  • ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • افزایش قیمت سکه در بازار تهران
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟
  • حداکثر اختلاف قیمت گوجه‌فرنگی از میدان تا خرده‌فروشی ۳۵ درصد است
  • قیمت سکه افزایش یافت
  • قاچاق، آفت اصلی زعفران
  • مسیریابی دلار با خروج احساسات