Web Analytics Made Easy - Statcounter

بورس و اوراق بهادار که روز اول هفته معاملاتی خود در خردادماه را با ریزش ۱۳۵۸.۳۶ واحدی آغاز کرد این ریزش در شاخص را تا پایان ساعات کاری امروز ادامه داد و با کاهش بیش از ۸۰۰ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بورس و اوراق بهادار که روز اول هفته معاملاتی خود در خردادماه را با ریزش ۱۳۵۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۶ واحدی آغاز کرد این ریزش در شاخص را تا پایان ساعات کاری امروز ادامه داد تا جایی که جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که بیشتر شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.

 

بنابراین گزارش، بر اساس آمارهای معاملاتی شاخص کل با ۸۵۴ واحد ریزش معادل ۰.۴۰ درصد به ۲۱۴ هزار و ۳۱۴ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با ۲۴ واحد افت معادل ۰.۴۰ درصد به ۶۱ هزار ۳۴۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۱۲ واحد رشد معادل ۰.۶۵ درصد به ۴۸ هزار و ۴۴۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۱۶ واحد افزایش، معادل ۰.۶۵ درصد به ۳۳ هزار و ۵۲۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۴۴۵ واحد کاهش، معادل ۰.۶۰ درصد به ۲۴۱ هزار و ۱۸۰ واحد، شاخص بازار اول با ۱۱۹۷ واحد افت معادل ۰.۷۴ درصد به ۱۵۹ هزار ۹۴۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۹۵۲ واحد رشد معادل ۰.۲۳ درصد به ۴۱۷ هزار و ۱۶ واحد رسید.

 

از بین نمادهای پربیینده وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، وبملت - بانك ملت، خودرو - ايران‌ خودرو، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، وخارزم - سرمايه گذاري خوارزمي وبترانس - ايران‌ ترانسفو تنها نماد خساپا – سايپا روند صعودی خود از ابتدای روز کاری امروز را حفظ کرد و باقی نمادها در پایان اولین روز معاملاتی هفته جاری دچار ریزش شدند.

 

این گزارش می افزاید: ۵ نماد «شبندر با (۲۲۳) واحد، شپنا با (۱۵۰)، شتران با (۱۴۱)، وبلمت با (۱۳۱) و پارس با (۱۲۳) افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس و قیمت سهام نمادهای «غشهد، دلر، کمنگنز، دعبید، ولغدر، چکاران و فمراد»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کالا، تکالا، کنور، دانا، وپست، دزهراوی و فلوله» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام داشتند و به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۲۲۸ هزار و ۳۰۹ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۳۹۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۸ هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۲۱ هزار و ۶۵۱ میلیارد تومان رسید.

این در حالی است که شاخص بورس و اوراق بهادار (چهارشنبه اول خرداد) روز خود را با روند صعودی آغاز کرد. در ساعات ابتدایی شاخص کل رشد ۵۸۰.۳۲ واحدی داشت و به پله ۲۱۵ هزار و ۶۷۱ واحدی رسیده بود که این روند تا آخرین ساعات آخرین روز معاملاتی هفته جاری ادامه داشت و شاخص کل با 77 واحد رشد به جایگاه 215 هزار و 168 واحد رسید.

 

بر اساس آمارهای معاملاتی (اول خرداد) شاخص قیمت (وزنی –ارزشی) با 22 واحد افزایش معادل 0.04 درصد به 61 هزار و 665 واحد، شاخص کل (هم وزن) با 596 واحد رشد معادل 1.25 درصد به 48 هزار و 131 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) با 412 واحد رشد معادل 1.25 درصد به 33 هزار و 333 واحد شاخص آزاد شناور با 199 واحد کاهش معادل 0.08 درصد به 242 هزار و 625 واحد، شاخص بازار اول با 319 واحد کاهش معادل 0.20 درصد به 161 هزار و 142 واحد و شاخص بازار دوم با 1912 واحد رشد معادل 0.46 به 416 هزار و 64 واحد رسیده بود.

 

۵ نماد « فارس با ۱۴۵ واحد، بفجر با ۸۶ واحد، رانفور با ۷۲ واحد جم با ۶۷ واحد و کگل با ۶۳ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس و قیمت سهام نمادهای «سبجنو، چافست، خکمک، خمحور، تکشا، ولیز و شنفت» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فلامی، پدرخش، غدام، دسبحا، سنیر، شاملا و کخاک» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام داشتند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس در ۲۴۹ هزار نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۸۹۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۸ هزار و ۳۷۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۲۴ هزار و ۵۴ میلیارد تومان رسید./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان شب قدر ماه مبارک رمضان نماز جمعه خبرگزاری شبستان مراسم شب قدر مجلس خطبه نماز جمعه استان بوشهر فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد حدود ۴ هزار واحدی به سطح دو میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی رسید.

به گزارش مشرق، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه) با رشد ۳ هزار و ۹۲۱ واحدی همراه بود و به رقم دو میلیون و ۳۱۶ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با ۴۳۲۱ واحد رشد، رقم ۷۵۷ هزار و ۷۰۹ واحدی را ثبت کرد.

همچنین نمادهای بوعلی، فملی، فولاد، وغدیر، وبملت، شستا و نوری نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نمادهای ذوب، کاما، فولاد، فملی، خودرو، وبملت و شپنا پر تراکنش‌های بازار بودند.

در معاملات فرابورس نیز شاخص کل با ۳۹ واحد رشد به رقم ۲۵ هزار و ۵۳۶ واحد رسید و نمادهای آریا، آریان، هرمز، ارفع، فصبا، شگویا و سپیدار پر تراکنش‌های بازار بودند.

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار