Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی سراسر استان یزد برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی سراسر استان برگزار شد.

گزیده خطبه‌های نماز جمعه سراسر کشور را در زیر می خوانید:

شهر یزد

عدم پایبندی به قانون، جدی ترین مشکل مدیریت کشور است

آیت الله سید محمد رضا مدرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان یزد با اشاره به روز سوم خرداد و پیروزی خرمشهر با اراده و خواست خدای متعال بیان داشت: آزادسازی خرمشهر که در آستانه ایجاد انقلاب اسلامی و بدون وجود ارتش مجهز و سازماندهی شده یکی از مهمترین نمادهای الهی بودن انقلاب اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امام خمینی (ره) بحق فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد، یعنی در این مهم عنایت پروردگار به وضوح برای جهانیان مشهود است.   امام جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: هیچ کس در آن زمان فکر نمی‌کرد که ایران اسلامی بتواند بر دشمنان خود فائق آید و یک تنه در مقابل قدرت‌های جهان ایستادگی کند و به پیروزی دست یابد.  

وی با بیان اینکه برخی مسئولان نباید اراده، ایستادگی و مقاومت در مقابل قدرت‌های جهان را فراموش کنند افزود: دشمن هیچ‌گاه به دنبال این نبوده که ایران اسلامی سود و یا منفعتی ببرد بلکه همیشه به دنبال آن بوده که هر طریقی کشور را از پیشرفت باز دارد و ایران را زیر سلطه خود ببرد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه متاسفانه برخی در کشور که کم هم هستند دنبال مذاکره با دشمن هستند افزود: کسانی که می‌گویند موشک نمی‌خواهیم و دنبال مذاکره هستند باید به کشورهای منطقه بنگرند و ببینند که دشمن رحم ندارد و فقط به دنبال اهداف پلیدشان هستند.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در مسئله برجام دنبال خلع سلاح جمهوری اسلامی هستند افزود: آنها ابتدا بحث هسته‌ای را مطرح کردند و سپس بحث موشکی، آن‌هم به این دلیل است که اگر روزی به مانند گذشته بخواهند ایران اسلامی را موشک باران کنند ما نتوانیم به آنها پاسخ دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه عدم پایندی به قانون، جدی ترین مشکل مدیریت کشور است، گفت: اعمال سلیقه‌های شخصی مسئولان و مدیران به ویژه کسانی که خود را صاحب رأی می‌دانند از جمله مهمترین مشکلات توسعه و پیشرفت کشور است. رعایت قانون مسئله‌ای است که باید توسط همه در کشور اجرا شود و تفاوتی به هیچ کس نیست.

شهرابرکوه

مجلس عزم جدی برای حل مشکلات معیشتی مردم ندارد

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ابرکوه با بیان اینکه دهمین دوره مجلس کارنامه قابل‌قبول و درخشانی ندارد، بیان داشت: مجلس در بزنگاه‌های مختلف که جامعه درگیر آن بوده و هست، عملکرد قابل دفاعی از خود ارائه نکرده است.

وی افزود: رئیس و نمایندگان مجلس باید به صورت شفاف به مردم گزارش دهد که در راستای مبارزه با فقر، فساد و تبعیض چه قوانینی وضع کرده اند.

حسینی با تأکید بر اینکه تیغ مجلسیان کند است و عزمی جزم بر حمایت و نجات مردم از این وضع فلاکت‌بار معیشتی ندارند، گفت: چه قانون بازدارنده‌ای برای مهار قیمت‌های افسارگسیخته در قبال قیمت‌های خلق‌الساعه ملزومات معیشتی و قیمت‌های وحشتناک کالاهای موردنیاز مردم و مبارزه با دلالان سودجو و زالوصفت را وضع کرده‌اند؟

امام‌ جمعه ابرکوه در ادامه به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره و عنوان کرد: فتح خرمشهر یکی از معجزات الهی و نقطه عطفی در سرنوشت دفاع مقدس بود و روند قدرت تهاجمی علیه دشمن و پیشروی رزمندگان اسلام را تسریع کرد. خرمشهر نماد حماسه جاودانه بسیج، سپاه، ارتش و ملت ایران است که در دشوارترین شرایط در برابر ارتش متجاوز مقاومت کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر امروز فرهنگ شهادت‌طلبی در هر منطقه و کشور جاری و نیروهای حشدالشعبی عراق، حزب‌الله لبنان، زینبیون و فاطمیون سوریه و انصارالله یمن پیروز میدان مبارزه با تکفیریان متجاوز شدند، به دلیل الگو گیری از خرمشهر و حماسه‌آفرینان آن است.

حسینی با اشاره به اینکه وز قدس یادگار ماندگار حضرت امام (ره) برای جهان اسلام است، گفت: متأسفانه حکام مزدور و خائن عرب امروز آشکارا به آرمان فلسطین خیانت کرده و آل سعودی به خاطر مخالفت با ایران، به خدمت اسرائیل درآمده و می‌خواهند طرح ذلیلانه آمریکا به نام معامله قرن را اجرایی کنند.

امام‌ جمعه ابرکوه در پایان ضمن دعوت مردم به حضور در حماسه روز جهانی قدس تأکید کرد: امت مسلمان به لطف خدا در روز جهانی قدس تودهنی محکمی به آمریکا، اسرائیل و عربستان می‌زند و این مثلث شوم غربی عبری عربی را بازهم ناکام خواهد گذاشت.

شهر مهریز

مقاومت‌، اصلی‌ترین راهبرد فعالیت در عرصه بین‌الملل است

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مهریز با بیان اینکه دولت آمریکا در مقابل ملت ایران عقب نشینی کردهبیان داشت: تنها راه رهایی از سلطه و رسیدن به پیشرفت و توسعه، پایداری، مقاومت و خودباوری است.

  وی افزود: مقاومت‌، اصلی‌ترین راهبرد حفظ استقلال و فعالیت در عرصه بین‌الملل است و ایران، لبنان و یمن از این راهبرد به درستی استفاده کرده‌اند و به پیشرفت‌هایی نیز رسیده‌اند که نمونه باز آن، موشک‌های حزب‌الله است که به سمت صهیونیست‌ها شلیک می‌شود.   محی‌الدینی در ادامه با اشاره به روز جهانی قدس اظهار داشت: روز قدس امسال متفاوت از سال‌های گذشته در حمایت جدی از مردم مظلوم فلسطین برگزار می‌شود و نقطه عطفی در تحولات آینده پیش روی مردم فلسطین است.   امام جمعه مهریز با گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر گفت: فتح خرمشهر سند ایستادگی ملت ایران و یکی از جلوه‌های نصرت الهی و از زیباترین روزهای تاریخ انقلاب است.   وی در پایان با اشاره به جنگ اقتصادی که کشور با آن درگیر است، اذعان داشت: مجلس شورای اسلامی باید با تصویب قوانین بازدارنده، مانع افزایش قیمت‌ها شوند و مسیر استفاده سودجویان را ببندند.   بخش بهمن   مسئولین ضعف مدیریت خود را به فقدان اختیارات نسبت ندهند

حجت‌الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه بده بستان‌های سیاسی مجلس را از جایگاه اصلی خود دور کرده است، بیان داشت: نظارت یکی از رسالت‌های خطیر مجلس است که متأسفانه بده بستان‌های سیاسی، حزبی و رابطه دولت و نمایندگان برای گرفتن بودجه حوزه انتخابیه، زبان نماینده را کوتاه و مجلس را از جایگاه اصلی خود دور کرده است.

وی افزود: کارگزاران ارشد این نظام اختیارات خوبی دارند و امروز بیشترین اختیارات برای دولت و مجلس است. لذا نباید ضعف و ناتوانی، سوء مدیریت و عدم نظارت خود را به نبود اختیارات نسبت دهند.

امام‌جمعه بخش بهمن سوم خرداد و آزادی خرمشهر را سند ایستادگی و مقاومت برشمرد و عنوان کرد: آمریکا و مدعیان دروغین با بهترین و به‌روزترین ادوات نظامی و جنگی، تانک‌های پیشرفته و هواپیماهای مدرن، صدام را کمک کردند درحالی‌که رزمندگان ایران از کمترین تجهیزات برخوردار بودند؛ اما در مقابل ایمان و صلابت داشتند، مقاومت کردند و پیروز شدند.

علیزاده با تأکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی از جهت نظامی قدرتمند است، تصریح کرد: آنچه ضعیف است ایمان و صلابت بعضی از مسئولین کشور است که قدرت و عظمت جمهوری اسلامی و جوانان انقلابی را باور ندارند. آن روز هم اگر خرمشهر سقوط کرد به جهت نگاه نادرست بنی‌صدر بود که مردم انقلابی را باور نداشت.

وی سربلندی‌های کشور مرهون گفتمان مقاومت و فرهنگ بسیجی دانست و اذعان داشت: امروز هم اگر ملت ایران در برابر انواع فشارها ایستاده و از عربده‌کشی‌های سلطه گران نمی‌هراسد، ریشه در همان فتح خرمشهر دارد. همه این پیروزی‌ها با فرهنگ بسیجی و گفتمان مقاومت به نتیجه رسیده و خواهد رسید. لذا امروز عده‌ای جیره‌خوار دشمن درصددند سازش را جایگزین مقاومت کنند.

امام‌جمعه بخش بهمن در پایان به برخی از فضیلت‌های شب‌های مبارک قدر اشاره و ابراز امیدواری کرد که همه مردم بتوانند از این فرصت‌های طلایی نهایت بهره را ببرند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه اسلام به حل مشکلات اقتصادی مردم

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، نماز عید سعید فطر، با حضور طلاب کشورهای مختلف، در مصلای قدس مجتمع عالی علوم انسانی (امین) قم، به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر ربانی نماینده سابق جامعه المصطفی العالمیه در برزیل، برگزار شد.

وی در خطبه‌ اول نماز، با تبریک عید سعید فطر به مسلمانان جهان گفت: فرشته‌ای در آخرین روز از ماه مبارک رمضان، ندا می‌دهد که ای بندگان خدا! بشارت‌تان باد که خداوند متعال، تمام گناهان گذشته شما را آمرزید، پس بنگرید که بعد از این چگونه عمل خواهید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی عید فطر را روز لبخند و نشاط شادمانی دانست و از قول امام سیدالساجدین حضرت زین‌العابدین علیه‌السلام در صحیفه سجادیه افزود: روز عید فطر، روز جشن و شادی و نیز اجتماع همیاری مسلمانان نسبت به یکدیگر است.

وی یکی دیگر از پیام‌های عید فطر را، رساندن ندای توحید به عالم دانست و خاطرنشان کرد: بزرگان دین به ما توصیه فرموده‌اند که عیدهای فطر و قربان را، با شعار لا‌اله‌الا‌الله، الله‌اکبر و سبحان‌الله زینت دهید و این خود، وظیفه‌ی ما مسلمانان را نسبت به گسترش دین اسلام به سراسر گیتی، دوچندان می‌نماید.

کارشناس قرآن و حدیث مدرسه عالی تبلیغ و ارتباطات اسلامی، ذکر تکبیر، تسبیح و تحمیل را در حقیقت تعظیم و بزرگداشت خداوند متعال برشمرد و افزود: این‌گونه اذکار، تشکّر از هدایت‌ها و نعمت‌های بیشمار الهی است.
 
وی با تأکید بر اینکه آسان‌ترین نیکی به برادر مؤمن و مسلمان، دعا کردن در حق اوست، گفت: از منظر امامان شیعه علیهم‌السلام، دعا سلاح مؤمن است و در حق دیگران مستجاب است؛ لذا حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام فرمود: دعا بهترین و محبوب‌ترین اعمال در نزد خداوند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی در خطبه دوم، با شرح و توضیح توصیه‌های امام صادق علیه‌السلام نسبت به برادران دینی‌ و نیازمند، گفت: اسلام به حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی، توجهی خاص دارد؛ لذا لازم است فقرزدایی، توسعه فعالیت‌های اقتصادی و حل مشکلات اجتماعی، همواره مورد توجه مؤمنین قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرهنگ مدیریت زباله در روستاها نهادینه شود
  • جمهوری اسلامی ایران یک ابرقدرت در عرصه نظام بین الملل است
  • تشریح راهبرد‌های کلان و خرد در زمینه تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • منتظر اجرای طرح نیمه‌کاره انتقال آب خزر به استان سمنان هستیم/ رؤسای جمهور پیشین برای این پروژه اقدامی نکردند
  • پیشنهادات ۱۶ گانه عضو هیات رئیسه اتاق ایران برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم باید قبل از اتمام کار مجلس یازدهم به سرانجام برسد
  • توجه ویژه اسلام به حل مشکلات اقتصادی مردم
  • مهدی تاج: نباید مردم را نسبت به وضعیت استقلال و پرسپولیس امیدوار کنیم!
  • توزیع استانی ارزش افزوده مصداق بارز بی عدالتی در کشور است
  • نمایندگان مجلس از دخالت در عزل و نصب‌ها اجتناب کنند