Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: نقطه ضعف تیم ما عدم تجربه بود و با اینکه بازیکنان ما از سن کمی برخوردار بودند اما تورنمنت‌های خوبی را پشت سرنگذاشته بودند. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ ورزشی رزمی ورزش زنان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان بعد از پایان بیست و چهارمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در انگلیس و کسب تک مدال نقره مهلا مومن‌زاده برای تیم ایران در این مسابقات در نشست خبری فدراسیون تکواندو اظهار داشت: تیم ملی تکواندو بانوان ما یک تیم جوان و نوپاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای انتخاب ترکیب 6 نفره خود جهت حضور در مسابقات جهانی چندین بار مسابقات انتخابی را برگزار و در نهایت ترکیب تیم ملی را انتخاب کردیم. در ابتدا 145 بازیکن در مسابقات آزاد کشوری شرکت کردند که 70 درصد این نفرات را بازیکنان نوجوان تشکیل دادند. از ترکیب تیم 6 نفره تیم اعزامی نیز 3 بازیکن ما از رده سنی نوجوانان بالا آمده بودند و فیکس تیم ملی شده بودند.

وی با اشاره به انتقاداتی که درخصوص تغییر زیاد وزن بازیکنان تیم بانوان صورت می‌گیرد، گفت: همیشه این موضوع وجود داشته است و دلیل اصلی آن مشکل درصد چربی بازیکنان رده بانوان است. شاید جالب باشد بدانید که برخی بازیکنان ما با وجود برتری در مسابقات انتخابی تیم ملی و حضور در اردو در تست‌های آمادگی جسمانی از 46 درصد آمادگی برخوردار بوده‌اند و ما بازیکنی در ترکیب لیست ملی در ابتدا داشته‌ایم که از لحاظ درصد چربی در عدد 32 قرار داشت که یک فاجعه برای تکواندو بانوان است. برخی بازیکنان ما حتی برای اینکه شرایط وزنی یک فرد معمولی را داشته باشند از 15 کیلو اضافه وزن برخوردار بودند. تمام تلاش ما در این مدت این بود که درصد چربی بازیکنان را به کمترین سطح ممکن برسانیم تا بتوانیم با عضله‌سازی و تمرینات فنی بر روی موفقیت آنها تاثیرگذار باشیم.

وی در خصوص نتایج تیم ملی بانوان عنوان کرد: نمی‌گویم نتایج تیم ملی در مسابقات جهانی عالی بوده و من نیز از نتایج رضایت قلبی ندارم و در صدد بهتر شدن عملکرد بانوان هستیم. موضوعی که نیاز به کار زیاد و حضور در تورنمنت‌ها و مسابقات متعدد دارد.

وی با اشاره به عدم تجربه بازیکنان بانوان عنوان کرد: نقطه ضعف تیم ما عدم تجربه بود و با اینکه بازیکنان ما از سن کمی برخوردار بودند اما تورنمنت‌های خوبی را پشت سرنگذاشته بودند تنها بازیکنی که میان بازیکنان ما رنکینگ داشت ناهید کیانی بود که او نیز به خاطر رنکینگ پایینش در سومین بازی خود به نفر شماره یک دنیا برخورد کرد و از دور مسابقات کنار رفت. شاید اگر کیانی از رنکینگ خوبی برخوردار بود و در طرف مقابل جدول قرار داشت توانایی رسیدن به کسب مدال را داشت. کیانی اکثر بازیکنان حاضر در این مسابقات را در مسابقات مختلف شکست داده بود اما قرعه بد او باعث شد او در دور سوم با پانی پاک نفر شماره یک دنیا برخورد کند و مغلوب شود.

وی خاطر نشان کرد: در تیم ملی بانوان قدم‌های بزرگی برداشته شده است و بازیکنانی از رده نونهالان به تیم ما اضافه شده‌اند. بازیکنانی که در رده‌های سنی موفق به کسب مدال شده‌اند و تفکرات حرفه‌ای‌تری دارند. همانطور که اعلام کردم از نظر نتیجه نتایج ما ایده آل نبود اما عملکرد خوبی داشتیم. کیمیا همتی در این مسابقات مقابل ویلیامز انگلیسی یکی از شانس‌های کسب مدال با اقتدار به پیروزی رسید این در حالی بود که انگلیسی‌ها برای حضور بازیکنانشان روی سکو همه کار انجام دادند و حتی در وزن هشتم بازیکن چین را 10 اخطاره کردند تا نماینده خودشان به مدال برسد. با همه این شرایط دو بازیکن تیم ما موفق شدند مقابل حریفان خود به پیروزی رسیده اما در ادامه راه به خاطر کم تجربه بودن از رسیدن به مدال بازماندند.

وی در خصوص برنامه‌های تیم بانوان برای کسب سهمیه المپیک عنوان کرد: ما از طریق مسابقات گرندپری نمی‌توانیم کسب سهمیه کنیم و برنامه ما سرمایه‌گذاری روی مسابقات قاره‌ای است. البته در این راه اگر بازیکنان ما موفق به حضور در رنکینگ مسابقات گرندپری شوند باید برای افزایش تجربه آنها در این مسابقات شرکت کنیم و بتوانیم سهمیه را در مسابقات قاره‌ای به دست بیاوریم.

وی در پاسخ به این سوال که شرایط مهلا مومن‌زاده در آینده مانند کیمیا علیزاده نشود گفت: مهلا با کیمیا از لحاظ جسمانی متفاوت است. مشکلات آسیب‌دیدگی کیمیا به خاطر مسائل مادرزادی است.کیمیا علیزاده انحراف شدید زانو دارد که همین موضوع باعث می‌شود برای او آسیب‌دیدگی پیش بیاید. همین انحراف زانو باعث شد تا مچ پای کیمیا دچار مشکل شود و او قطعا بعد از پایان دوران قهرمانی با عمل‌هایی که انجام می‌دهد شاید دیگر توانایی ورزش را نداشته باشد.

وی در خصوص شرایط سنی مهلا مومن‌زاده عنوان کرد: مومن‌زاده متولد 24 شهریور سال 1381 است. او در مسابقات آسیایی نوجوانان که در ماه‌های آینده برگزار می‌شود شانس حضور در ترکیب تیم نوجوانان را خواهند داشت و قطعا در صورت قهرمانی و کسب 20 امتیاز آن مسابقات می‌تواند به جمع نفرات رنکینگ گرندپری اضافه شود. ما برای ناهید کیانی و مهلا مومن‌زاده برنامه داریم و می‌خواهیم شرایط را برای کسب سهمیه آنها فراهم کنیم.

عسکری: منتقدان فعلی حتی در یک جلسه تمرین تیم ملی هم حضور نداشتند/ به خاطر عدم نتیجه‌گیری عذرخواهی می‌کنم

 

انتهای پیام/

R1434/P/S3,30,32/CT11 واژه های کاربردی مرتبط تکواندو ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تکواندو ایران تکواندو ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۲۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدام به کسب سهمیه المپیک فکر می کنم/ تجربه ندارم اما ناامید نیستم

مهشید اشتری که یکی از دو بازیکن اعزامی تیم ملی تنیس روی میز بانوان به رقابت های انتخابی المپیک در ازبکستان است، در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد شرایط آمادگی خود برای حضور در این رقابت ها و پیش بینی که از عملکردش در ازبکستان دارد، توضیح داد.

وی با یادآوری اینکه به صورت انتصابی در ترکیب تیم ملی تنیس روی میز بانوان برای حضور در آخرین مرحله رقابت های گزینشی المپیک قرار گرفت، گفت: پیش از مسابقات جهانی کره جنوبی که بهمن سال گذشته برگزار شد بر اساس عملکردی که ملی پوشان پیش از آن در مسابقات جهانی و آسیایی، بازی های کشورهای اسلامی و ... داشتند و ارزیابی وضعیت آنها، اقدام به انتصاف دو بازیکن برای حضور در مسابقات گزینشی شد که من یکی از آنها بودم.

این ملی پوش تنیس روی میز با تاکید بر اینکه تجربه ای از حضور در مسابقات گزینشی المپیک ندارد، تصریح کرد: اولین بار است که به این رقابت ها اعزام می شود. درست است که در مسابقات آسیایی و جهانی زیادی شرکت کرده ام اما همینکه تجربه ای از این رقابت ها ندارم، شرایط حضور در آن را برایم متفاوت کرده است.

اشتری تاکید کرد: قطعا مسابقات گزینشی المپیک در شرایطی کاملا متفاوت از رویدادهای دیگر برگزار می شود. همه شرکت کنندگان در تلاش برای تک سهمیه ای هستند که توزیع می شود و همین مسئله رقابت میان آنها را حساس تر و نزدیک تر می کند.

وی در مورد پیش بینی که از عملکرد خود در رقابت های انتخابی المپیک دارد، خاطرنشان کرد: چون هیچ تجربه ای از این مسابقات ندارم، نمی توانم پیش بینی دقیقی هم داشته باشم. در ذهن خودم مدام روی عملکرد خوب و کسب نتیجه متمرکز می شوم و سعی می کنم در رابطه با این رقابت ها به مسئله ای غیر از این فکر نکنم. در واقع به لحاظ فکری و ذهنی به اندازه آمادگی بدنی، خودم را آماده کسب بهترین و ایده آل ترین نتیجه در ازبکستان کرده ام. یعنی مدام به کسب سهمیه فکر می کنم و امیدوارم بتوانم آن را در جریان مسابقات هم به نتیجه برسانم.

مهشید اشتیری همراه با ندا شهسواری ترکیب تیم ملی تنیس روی میز بانوان را برای مسابقات انتخابی المپیک تشکیل می دهند

عضو تیم ملی تنیس روی میز بانوان تصریح کرد: المپیک و حضور در آن آرزوی هر ورزشکاری است. این آرزو از من هم دور نیست. خیلی دوست دارم هر چه زودتر این تجربه را کسب کنم و در میدان المپیک حاضر شوم اما قطعا همه ورزشکارانی که در مسابقات گزینشی شرکت می کنند، به اندازه من رسیدن به این موفقیت را دوست دارند و برای آن تلاش می کنند.

اشتری با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در اولین حضور در رقابت های گزینشی المپیک بتواند اولین سهمیه خود برای حضور در بازی های المپیک را کسب کند، گفت: می توانم بگویم نسبت به این رقابت ها و عملکرد احتمالی ام، پیش بینی ۵۰ به ۵۰ دارم، اصلا اینطور نیست که به خاطر نداشتن تجربه امید به کسب نتیجه نداشته باشم. اتفاقا به شدت امیدوارم هستم که بتوانم کسب سهمیه کنم.

وی در مورد روند تمریناتش برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک تاکید کرد: از امروز (سه شنبه) به صورت رسمی وارد اردو می شویم. تا پیش از این به صورت مقطعی و شخصی تمریناتم را دنبال کردم. در طول فروردین هم به صورت مستمر در مسابقات لبنان، عربستان، آلمان و چک حضور داشتم.

ملی پوش تنیس روی میز بانوان با اشاره به میزان آمادگی خود در فاصله یک ماه مانده به مسابقات ازبکستان خاطرنشان کرد: با توجه به روند تمرینات و مسابقاتی که در ماه های اخیر داشتم به اوج آمادگی نرسیده ام که البته کاملا طبیعی است. حتما تا زمان اعزام به مسابقات و آغاز دیدارهایم، اوج آمادگی لازم را به دست می آورم. مهم حضور در مسابقات و کسب تجربه بود که میسر شد. زمانی اعزام های کمی داشتم و این مسئله برایم خوب نبود. اما الان تمرین و مسابقه را همزمان کنار هم دارم و این کمک می کند که به موقع اوج آمادگی لازم را به دست بیاورم.

مهشید اشتری در پایان گفت: در مورد برنامه فدراسیون برای روند تمرینات مان تا زمان اعزام به ازبکستان اطلاع دقیقی ندارم اما فکر می کنم اردوی داخلی خواهیم داشت. حتما علاوه بر من و ندا شهسواری که بازیکنان اعزامی هستیم، نفرات دیگری هم در اردو هستند که متناسب با حریفان مان در مسابقات گزینشی هستند و می توانند حریفان تمرینی خوبی برای مان باشند.

کد خبر 6085023 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • کاپ جهانی شانگهای| نتایج دور از انتظار کمانداران ایران در دور مقدماتی
  • نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای
  • «هاکا مستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • آغاز رقابت کماندار کیش در مسابقات کاپ جهانی شانگهای
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • مدام به کسب سهمیه المپیک فکر می کنم/ تجربه ندارم اما ناامید نیستم
  • کمیاب: لبخند آقای مددی! (عکس)
  • حرفهای متواضعانه اوسمار در تمجید از یحیی و برانکو
  • تجربه‌ای متفاوت با صندلی گیمینگ ایرانی