Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: مراسم زنده نگهداشتن شب قدر امسال در هشت امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام مهدی توسلی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: مراسم شب‌های احیا ماه رمضان در هشت بقعه و امامزاده شاخص استان از ساعت 22 شب تا سحرگاه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه شب قدر امسال همانند سال‌های گذشته با برنامه‌های دینی و مذهبی در امامزادگان استان برگزار می‌شود، افزود: قرائت قرآن، مداحی، سخنرانی، دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا، عزاداری، سینه زنی و قرآن بر سر گرفتن از جمله برنامه‌هایی اجرایی در این شب‌ها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: این مراسم‌ها در قالب طرح ضیافت الهی اجرای می‌شود و از سخنرانان برجسته استانی، کشوری، مبلغان دینی بهره‌گیری می‌شود و در این شب‌ها از محل موقوفات استان سفره‌های افطاری برپا می‌شود.

ندای «الغوث الغوث» شب‌زنده‌دارارن اهوازی در نخستین شب قدر به روایت تصویرندای «الغوث الغوث» مردم سرزمین آفتاب در نخستین شب قدر + تصاویرمردم شهر سومین حرم اهل‌بیت(ع) در نخستین شب قدر در جوار حرم احمد بن موسی(ع) گردهم آمدن

وی افزود: آستان مقدس امامزادگان ابراهیم(ع) طاقبستان و کنگاور، امامزاده مهدی(ع) هرسین، امامزاده باقر(ع) بیستون، امامزاده حسن(ع) اسلام‌آباد غرب، امامزاده احمد(ع) سنقروکلیایی، سیده فاطمه (س) و زیارتگاه چاه صاحبالزمان(عج)کرمانشاه بقاع شاخصی هستند که ویژه برنامه‌های لیالی قدر برگزار می‌شود.

توسلی با اشاره به اینکه شب قدر،‌ شبی است که امور یک ساله تمام خلایق در آن مقدر می‌شود و به اندازه‌ای اهمیت دارد که خداوند نام یک سوره را به آن اختصاص داده است، عنوان کرد: از این جهت برخی معتقدند چون مقدرات انسان‌ها و اندازه و قدر رویدادهای سال، در این شب تعیین و تقدیر می‌شود، آن را شب قدر می‌نامند.

وی افزود: نزول یک باره قرآن در این شب به قلب مقدس رسول گرامی اسلام(ص) از ویژگی‌های بارز این شب شناخته می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کرمانشاه بیان کرد: یکی از ویژگی‌های شب قدر این است که خداوند این شب مبارک را بهتر از هزار ماه معرفی کرده و فرموده است: شب قدر ، بهتر از هزار ماه است.

انتهای پیام/ ز

R41380/P/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا ثبوتی  اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

 آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه، ‌ششم اردیبهشت ماه برای انجام امور بانکی به یکی از بانک‌های بابلسر در محدوده میدان شهربانی مراجعه کرد که به ضرب گلوله نگهبان بانک مجروح و بر اثر شدت جراحات، جان باخت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • مراسم معارفه استاندار لرستان برگزار شد
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی
  • برگزاری مراسم قرعه‌کشی و واگذاری ۸۱ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت
  • درس‌گفتار‌های سعدی‌خوانی، به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار شد
  • اختتامیه دوره آموزشی متنا در علی آباد کتول برگزار می شود
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد
  • مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی برگزار می شود
  • ورزش کرمانشاه میزبان حداقل ۴ رویداد بین المللی در سال‌جاری