Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@14:33:22 GMT

استقبال ژاپن از ترامپ با گلف و کشتی سومو

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۲۸۷۵

استقبال ژاپن از ترامپ با گلف و کشتی سومو

نخست‌وزیر ژاپن با حفظ رابطه با رئیس جمهوری آمریکا به دنبال دستیابی به اهداف مورد نظر خود است. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، باوجود خطر اعمال تعرفه‌های ویران کننده خودرو از طرف آمریکا علیه ژاپن، توکیو و شینزو آبه میزبان رئیس جمهوری آمریکا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شینزو آبه با پیشنهاد بازی گلف و تماشای مسابقات کشتی سومو به نظر نزدیکترین دوست دونالد ترامپ  در عرصه بین المللی به شمار می‌رود و همین نزدیکی تا کنون باعث شده که ژاپن تا اندازه‌ای از عواقب اقدامات جنجالی ترامپ به دور باشد.

تعرفه‌های آمریکا بر بخش خودروی ژاپن می‌تواند فلج کننده باشد درحالیکه کره شمالی یک تهدید بی ثبات کننده در منطقه شمال شرق آسیا به شمار می‌رود. به گفته مایکل گرین، کارشناس موسسه CSIS " در دنیای دونالد ترامپ، اگر شما دوست او باشید، اتفاقات وحشتناکی ممکن است برای شما رخ دهد؛ اما ژاپن تا کنون جان سالم به در برده است."

ترامپ که جمعه آمریکا را به مقصد توکیو ترک کرد اولین مقام ارشد یک کشور است که با امپراطور ناروهیتو ملاقات می‌کند. ترامپ روز پنجشنبه دراین باره گفت: باوجود تمام کشورهای دنیا، من مهمان افتخاری بزرگترین رویدادی هستم که آنها (ژاپن) در 200 سال گذشته داشته‌اند.

آبه روز شنبه با همتای آمریکایی خود گلف بازی خواهد کرد و علاوه بر آن هردو به تماشای کشتی سومو خواهند نشست؛ ورزشی که ترامپ آن را جذاب و فریبنده خوانده است.

به اعتقاد برخی کارشناسان ژاپن با راهبرد مهربانی به دنبال کم کردن فشارهای اقتصادی آمریکاست و شاید به همین دلیل است که رابطه ترامپ و آبه را بتوان بهترین رابطه بین دو رهبر دانست. نخست وزیر ژاپن پیش از انتخاب ترامپ تصمیمی راهبردی در رابطه با آمریکا گرفت و تنها دوهفته بعد از انتخاب ترامپ برای ملاقات با وی راهی آمریکا شد. آبه و همسرش حتی در کاخ سفید در مراسم تولد ملانیا ترامپ نیز شرکت کردند.

البته به اعتقاد برخی از کارشناسان دیگر این نمایش دوستی و مهمان نوازی به نوعی ظاهری است اما نگرانی اصلی در مورد اتفاقاتی است که قرار است در آینده رخ دهد و به نوعی می‌توان آن را لحظه واقعیت نامید.

در موضوع کره شمالی نیز اظهارنظر مایک پامپئو درباره این مسئله که تمرکز آمریکا بر سیستمهای موشکی بالستیک و نمونه‌هایی است که آمریکا را تهدید می‌کند، به مذاق ژاپن چندان خوش نیامد. خارج شدن توکیو از جریان مذاکرات کره شمالی باوجود سفر کیم جونگ اون به روسیه و چین باعث شده که ژاپن به آمریکا متکی شده و نقش یک واسطه را ایفا کند.

با اینحال به نظر می‌رسد بر خلاف برخی رهبران خارجی مانند نخست وزیر کانادا، رئیس جمهوری چین و تعدادی از رهبران اروپایی که نتوانستند رابطه چندان خوبی با ترامپ داشته باشند، نخست وزیر ژاپن با حفظ رابطه نزدیک با ترامپ سعی در امتیاز گرفتن و دستکم دور ماندن از عواقب تصمیمات جنجالی او را دارد.

نخست وزیر ژاپن در حال بررسی سفر به ایراننخست‌وزیر ژاپن: می‌خواهم بدون شرط با رهبر کره شمالی دیدار کنم

 

انتهای پیام/

R1036249/P/S8,87,1128/CT7 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ اخبار "ژاپن"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ اخبار ژاپن دونالد ترامپ اخبار ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۲۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اردوغان در بدو ورود به کردستان عراق که پس از دیدار با مقامات ارشد عراقی در بغداد صورت گرفت، مورد استقبال نچیروان بارزانی رئیس اقلیم و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

اردوغان صبح امروز وارد بغداد شد و مورد استقبال محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق در بغداد قرار گرفت.

سفر اردوغان به بغداد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ و پس از ۱۳ سال صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
  • رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • عکس/ استقبال رسمی نخست وزیر پاکستان از رئیسی
  • استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران
  • استقبال رسمی شهباز شریف از دکتر رئیسی
  • استقبال رسمی شهباز شریف از رئیسی
  • ببینید | استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور در اسلام آباد
  • استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور