Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به توانمندی‌های کشور در حوزه‌های مختلف گفت: استان گیلان توان تامین ۴۰ درصد از روغن مورد نیاز کشور را دارد. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سردار پاسدار محمد عبدالله‌پور ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در مسجد قدس رشت اظهار داشت: در عملیات بیت‌المقدس ما به اندازه نصف کشور لبنان از خاک کشور را آزاد کردیم زیرا این عملیات وسعت بسیار زیادی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه رزمندگان ایرانی طی چند روز با وجود مشکلات زیاد مقاومت کردند گفت: 19 هزار اسیر عراقی یعنی به اندازه دو لشکر را به اسارت گرفتیم که بعدها افرادی که توبه کردند را به تیم بدر منتقل کردیم و حدود 440 نفر از آنان به نفع ایران جنگیدند و شهید شدند.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به اینکه رمز این عملیات توسط شهید صدوقی و آیت‌الله مشکینی به نام "علی‌بن ابیطالب" انتخاب شد تصریح کرد: 261 رزمنده گیلانی در عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع شهادت رسیدند و بسیاری از گیلانی‌ها نیز با رشادت‌های جانانه خود در آزادسازی خرمشهر حماسه آفریدند.

سپاه قدس گیلان در رفع محرومیت‌ها‌ از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند‌فرمانده سپاه قدس گیلان: بیش از هرچیز باید به فکر محرومان باشیمگیلان| سپاه با تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در تامین 6 کالای اساسی کشور خودکفا شد

وی به طرح کشورهای غربی برای فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: صدام پس از شکست‌های متعدد، از فرانسه، انگلیس و اسرائیل طرحی برای فتح خرمشهر خواست و این طرح آنقدر کامل بود که طبق اعتراف انگلیسی‌ها هیچ کشوری توان بازپس گیری خرمشهر را نداشت و صدام نیز به این قول و وعده مغرور بود.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر طبق صحبت‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حاصل اراده الهی بود و اگر ایمان، اخلاص و تقوای رزمندگان انقلاب اسلامی نبود، هرگز نمی‌توانستیم در برابر تمام کشورهای دنیا بایستیم و پیروز شویم.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به اراده و ایمان بی‌نظیر شهید کاظمی تصریح کرد: این شهید بزرگوار با همان امکانات محدود به عملیات ادامه داد و عراقی‌ها را که دو روز در بدترین شرایط در خرمشهر مقاومت کردند را شکست داد و باعث متواری شدن فرماندهان عراقی شد.

وی استقامت خالصانه رزمندگان و حرمت خون هزاران شهید را موجب نزول رحمت الهی در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: شهید حق‌وردیان، رضا دانا، احمدیان و شهید کیایی از جمله شهدای گیلانی این عملیات هستند که با ایمان و اخلاص بی‌نظیر خود در کنار سایر رزمندگان از کیان کشور دفاع کردند.

فرمانده سپاه قدس گیلان بیان کرد: خرمشهر به جهت موقعیت جغرافیایی خوبی که داشت طی چند قرن اخیر 4 مرتبه مورد تجاوز دشمنان قرار گرفت و هر بار برای بازپس گیری آن مجبور به امضای قراردادهای ننگین بودیم و تنها در عملیات بیت‌المقدس توانستیم عزتمندانه و بدون باج دادن این شهر را پس بگیریم.

وی با اشاره به کتاب "خرمشهر در آتش" گفت: این کتاب از نگاه یک عراقی حاضر در عملیات بیت‌المقدس روایت شده است که بخشی از آن مربوط به جلسه صدام با سرداران عراقی پس از شکست در خرمشهر است؛ در این کتاب به حرف‌های عجیب صدام اشاره شده است که او با لحن بسیار بدی نیروهای خود را به خاطر شکست از ایرانی‌ها مورد سرزنش قرار می‌داد.

سردار عبد‌الله‌پور با تاکید بر اینکه ایرانی‌ها طعم تلخ ذلت و شکست را به عراقی‌ها چشاندند تصریح کرد: ما باید از خرمشهر درس بگیریم و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهیم زیرا اخلاص حمایت و امداد الهی را در پی دارد و با همین روحیه نیز بایستی در پی فتح خرمشهرهای جدید باشیم.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان افزود: جنگ برای نابودی انقلاب به وجود آمده بود و باید بدانیم که همان دشمن امروز نیز در حال توطئه برای ضربه زدن به انقلاب است لذا وظیفه داریم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و با حفظ هوشیاری در پی شکست دشمن در همه عرصه‌ها باشیم.

سردار عبد‌الله‌پور با اشاره به تحریم‌های اقتصادی گفت: 40 سال است که توسط همه دنیا تحریم شده‌ایم و حتی کشورهایی که رابطه خوبی نیز با ما دارند هنگام تنگناها، اجناس خود را چند برابر به ما می‌فروشند از این رو باید بدانیم تنها راه غلبه بر دشمنان اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه غذایی و دفاعی توانمندی‌های بسیار زیادی دارد گفت: ما در استان گیلان توان تولید 40 درصد از روغن مورد نیاز کشور را داریم و در حوزه دفاعی نیز همه دنیا به این موضوع واقف هستند که ایران از نظر قدرت نظامی در رتبه نخست دنیا قرار دارد و کسی جرأت حمله به کشور را ندارد.

وی حوزه جنگ نرم را نوعی نبرد ذهنی دانست و افزود: دشمن با ایجاد ناامیدی، ترس و شکاف بین مردم و مسئولان درصدد خارج کردن ذهن و قلب مردم از مسیر درست است و عده‌ای نادان نیز در داخل به دشمنان کمک می‌کنند اما ملت همواره هوشیارتر از مسئولان هستند و پای انقلاب می‌مانند.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با اشاره به جریان مذاکرات و برجام گفت: برجام باعث شد همه متوجه شوند که سران اروپایی و آمریکایی به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و باید از آنان قطع امید کرد؛ تا زمانی که تحت امر ولی‌فقیه باشیم و از اختلافات بیهوده بپرهیزیم از هیچ کشوری صدمه نمی‌بینیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: با وجود مشکلات ناشی از توطئه دشمنان داخلی و خارجی، نظام اسلامی همواره سربلند به راه خود ادامه می‌دهد.

نادر جهان آرای خاطرنشان کرد: طبق فرمایش امام علی(ع) فروتنی ناشی از دانایی است و فرهنگیان نیز که با فروتنی علم خود را در اختیار سایران قرار می‌دهند، درواقع عمق دانایی خود را نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: مجاهدان انقلاب با تلاش خود سطح ایران را بعد از پیروزی در عملیات بیت‌المقدس در جهان بالا بردند و نگاه‌ها را به موقعیت ایران تغییر دادند، لذا وظیفه داریم که همواره پاسداشت زحمات آنان باشیم.

به گزارش تسنیم، در پایان این مراسم، ذکر مداحی به‌مناسبت ایام شهادت امام علی(ع) خوانده شد و حاضران به یاد غربت و مظلومیت آن امام همام، عزاداری کردند.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب شرب روستا‌های کیله و بالابان شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: بااتمام عملیات حفر یک حلقه چاه عمیق، آب شرب مورد نیاز روستا‌های کیله و بالابان شهرستان پیرانشهر تامین شد.

محمداشرفی با بیان اینکه ظرفیت آبدهی این چاه ۱۰ لیتر در ثانیه است، اظهار داشت: برای اجرا و اتمام این پروژه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی گفت: با تکمیل این پروژه و اجرای ۵۰۰ متر خط انتقال، آب شرب مورد نیاز ۱۱۵ خانوار روستایی با ۴۳۷ نفر جمعیت تامین خواهد شد

دیگر خبرها

  • سپاه با روحیه جهادی و ایثارگری امید و غیرت مردم ایران اسلامی است
  • تامین آب شرب روستا‌های کیله و بالابان شهرستان پیرانشهر
  • در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک هایی استفاده شد؟
  • با تسلیحات حداقلی به مصاف صهیونیست‌ها رفتیم
  • رشد نم هوا در اروند
  • نمایش مقتدرانه توان نظامی ایران در رژه روز ارتش در گیلان
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • تداوم حمایت‌های مردم گیلان از حمله سپاه به مواضع رژیم جعلی اسرائیل
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند