Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علی علیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد  در نشست با اصحاب رسانه گفت: یزد در زمینه تناژ حمل بار، رتبه هفتم در کشور را دارد و شش درصد از کل بار کشور از مبدأ یزد بارگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی یزد به گونه‌ای است که چهارراه مواصلاتی کشور به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: یزد هم به لحاظ ترانزیت بار از ترافیک بالایی برخوردار است و هم به لحاظ بهره‌مندی از معادن بزرگ و نیز از نظر تناژ بار هم در جایگاه خوبی قرار گرفته و رتبه هفتم کشور را داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیخانی افزود: بر اساس گزارش‌ها و آمار‌های هواشناسی، طی ۵۰ سال گذشته میزان بارش‌های زمستانی یزد بی‌سابقه بوده و در زمان بارش رحمت الهی، نیرو‌های راهداری همه تلاش خود را به کار گرفتند تا به بهترین نحو ممکن به مردم خدمت رسانی کنند.

 وی با بیان اینکه زمستان ۹۷ را با کمترین میزان انسداد محور‌ها پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: این در شرایطی بود که در بخشی از استان باید عملیات برف‌روبی و در سمت دیگر، عملیات شن‌روبی انجام می‌شد.

علیخانی ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار یزد و معاونان وی و دستگاه‌های خدمات رسان نظیر اورژانس، پلیس راه و هلال احمر بیان کرد: یکی از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کاهش تلفات جاده‌ای است و باید بستر مناسبی برای استفاده کنندگان و بهره‌برداران جاده در حوزه حمل و نقل همچنین در حوزه جابجایی بار و مسافر انجام شود.

رتبه دوم استان یزد در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای در کشور

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، یادآور شد: با تلاش شبانه روزی همکاران ما در ۱۱ ماهه سال ۹۷ رتبه نخست در کاهش تلفات جاده‌ای را در کشور کسب کردیم و با توجه به اینکه چند تصادف منجر به فوت در طول طرح سفر‌های نوروزی ۹۸ رخ داد، در مجموع یزد به رتبه دوم در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای در سطح کشور دست یافت.

علیخانی با بیان اینکه در نوروز امسال، میزان سفر‌های نوروزی افزایش ۱۷ درصدی داشته است، افزود: با این وجود میزان تلفات جاده‌ای استان یزد در این ایام ۵۰ درصد نسبت به نوروز ۹۷ کاهش یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بارش‌های خوب بهاره که متاسفانه در برخی نقاط کشور منجر به وقوع سیل شد، اظهار داشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد از حداکثر توان خود در زمینه نیرو و ماشین آلات استفاده کرده و تمام تلاش خود را برای یاری رسانی به استان‌های سیل‌زده به کار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، یادآور شد: ۳۵ دستگاه ماشین آلات به استان لرستان و ۲۴ دستگاه نیز به استان گلستان ارسال شد تا در زمینه راهسازی و باز کردن راه‌ها به یاری این استان‌ها بپردازند.

وی، خدمات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی دانست و تصریح کرد: همکاران ما به نوعی ایثار انجام می‌دهند و با میزان دریافتی که در مقایسه با بسیاری از دستگاه‌ها، ناچیز است، بخش عمده‌ای از خدمات را بر عهده دارند.

در این نشست از اصحاب رسانه و خبرنگاران فعال در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و روابط عمومی‌های ادارات شهرستانی زیر‌مجموعه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، تقدیر شد.

همچنین از سوی انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد، از علی صالحی مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد و پیشگویی پور، مدیر روابط عمومی گروه پیشگامان به خاطر حمایت از برنامه‌های این انجمن با اهدای تندیسی تقدیر شد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد روان در جاده‌های فارس


رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، گفت: بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های تردد شمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر استان، در حال حاضر همه جاده‌های استان باز و تردد در آنها به روال عادی در جریان است.
حمید احمدی گفت: هم‌اکنون شاهد بارش باران در مسیر‌های منتهی به شیراز، کوار، فیروزآباد، مرودشت، پاسارگاد، خرمبید، آباده، خسرو شیرین، بوانات، سروستان، استهبان، داراب، زرین دشت، هستیم.
وضعیت جوی در سایر محور‌های فارس ابری و نیمه ابری ست.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین
  • تردد روان در جاده‌های فارس
  • جشنواره گیلاس اشنویه به ایستگاه هفتم رسید
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان بوشهر دارای اضافه بودند
  • البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است
  • کسب رتبه اول توسط مرکز مدیریت راه های استان یزد در ارزیابی عملکرد