Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا در حالی چند روز دیگر در راستای سفر سه روزه به بریتانیا، وارد ایرلند می‌شود که با ادوات و تجهیزات نظامی قدرتمندی شامل یک کشتی جنگی، یک زیردریایی هسته‌ای، موشکهای ضدهوایی، ادوات نیروی هوایی و نیروهای ویژه از او طی این سفر محافظت می‌شود؛ تدابیری که میلیونها دلار از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی و بریتانیایی را صرف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه میرور، قرار است نیروی دریایی آمریکا در روزهای منتهی به سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به ایرلند و قبل از نشستن هواپیمای حامل وی در تاریخ 5 ژوئن در "شانون"، با اجرای تدابیر محرمانه، کشتی‌های حاوی تسلیحات را به ساحل غربی منتقل کنند.

فرودگاه "شانون" در ایرلند مجهز به موشک‌های زمین به هوا برای محافظت از هواپیمای ریاست جمهوری ترامپ در برابر هر گونه تهدید هوایی است.

بالغ بر دوهزار نیرو نیرو نیز برای امنیتی کردن کامل منطقه به کار گرفته خواهند شد و مجموع این تدابیر هزینه‌ای حدودا ۱۰ میلیون یورویی خواهد داشت. در طول سفر ترامپ تمام مرخصی‌ها و استراحت‌های نظامیان لغو می‌شود و صدها سرباز دیگر از پادگان‌های سراسر کشور به ناحیه کلر منتقل می‌شوند.

ترامپ ۷۲ ساله به همراه همسر ۴۹ ساله‌اش ملانیا در صبح روز چهارشنبه پنجم ژوئن وارد ایرلند شده و به دیدار نخست وزیر ایرلند، لئو وارادکار در شانون خواهند رفت و بعد از آن به هتل "دونبگ" برای بازی گلف خواهند رفت.

او روز بعد به نرماندی فرانسه می‌رود تا در مراسم سالگرد عملیات "D-Day" شرکت کند و بعد از آن به دونبگ برگشته و در ۷ ژوئن به خانه پرواز خواهد کرد.

زمین بازی گلف نیز توسط تک‌تیراندازهای تکاور ارتش ایرلند حتی با وجود پنهان بودن در سنگرها محافظت می‌شود.

یک منبع خبری گفت: یک ارتش بزرگ از سربازان نیروهای ویژه و نیروهای سرویس مخفی آمریکا همراه با سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته از ترامپ در این سفر محافظت خواهند کرد.

یک کشتی جنگی بزرگ با هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری آمریکا به هنگام عبور از اقیانوس اطلس در تماس خواهد بود و دست کم یک زیردریایی آمریکایی نیز در منطقه حضور خواهد داشت.

اگر هر گونه تهدیدی علیه هواپیمای رئیس جمهور آمریکا شناسایی شود کشتی‌ها با موشک آن را از بین خواهند برد.

موشک‌های ضدهوایی نیز در سراسر شانون به منظور پوشش امنیتی به کار گرفته می‌شوند.

به نوشته میرور، ترامپ یک تیم ۶۰۰ نفری از محافظان، مشاوران، مأموران سرویس مخفی، متخصصان نظامی و افسران رابط را با خودش می‌برد.

کشتی جنگی نیز مجهز به یک تیم پزشکی ویژه در صورت رخداد هر گونه تیراندازی یا جراحت علیه ترامپ است و پزشکان در هواپیمای او نیز حضور خواهند داشت.

هواپیمای شماره ۲ ریاست جمهوری نیز به عنوان پشتیبان به ایرلند منتقل خواهد شد.

هلیکوپتر مخصوص ریاست جمهوری در یکی از هواپیماها به آنجا منتقل شده و دو هلیکوپتر نظامی دیگر برای پشتیبانی از آن به آنجا خواهند رفت.

اگر ترامپ بخواهد با هلیکوپتر مخصوص خود در اطراف ناحیه کلر در ایرلند گشت بزند دو هلیکوپتر نظامی مجهز به موشک موجود بوده و او را برای مقابله با تهدیدها همراهی خواهند کرد.

خود نیروی هوایی ایرلند نیز پوشش حمایتی خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بریتانیا دونالد ترامپ کشور ایرلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و رژیم صهیونیستی جز زبان زور و سلاح زبان دیگری نمی‌فهمند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، گردان‌های حزب الله عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که عملیات وعده صادق مصداق بارزی برای ضرورت ادامه یافتن معادله بازدارندگی در برابر تجاوزات دشمن به شمار می‌رود.

در این بیانیه آمده است: ما عملیات نیروهای مسلح ایران را علیه دشمن صهیونیستی تبریک می‌گوییم. دشمن صهیونیستی آمریکایی، جز زبان سلاح و زور زبان دیگری را نمی فهمد. تنها با این زبان می‌توان به تجاوزات آنها علیه ملت‌ها پایان داد.

گردان‌های حزب الله عراق تصریح کردند: اگر سلاح نبود سرزمین ما در جریان مرحله نخست اشغالگری آزاد نمی‌شد و داعش که ساخته دست این دشمن است شکست نمی‌خورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: بدون سلاح حاکمیت از دست رفته کشورها بار دیگر به دست نمی‌آید. حمایت از رژیم صهیونیستی یکی از وظایف اصلی پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه است.

روز گذشته نیز حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای انجام حمله منحصر به فرد و بی‌سابقه علیه رژیم ستمکار و متجاوز صهیونیستی در قالب عملیات تنبیهی «وعده صادق» را به ملت مجاهد و رهبری ایران تبریک گفت و تصمیم شجاعانه و حکیمانه جهت پاسخ قاطع به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را ستود.

حزب‌الله لبنان تاکید کرد: با وجود تهدید، ارعاب و فشاری که صورت گرفت جمهوری اسلامی حق طبیعی و قانونی خود را عملی ساخت و وعده صادق خود را با شجاعتی بی‌نظیر، حکمتی بزرگ و والا و برآوردی دقیق از مواضع در سطح منطقه و جهان به اجرا گذاشت.

کد خبر 6078595

دیگر خبرها

  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • افزایش تدابیر امنیتی در نزدیکی مدارس و عبادتگاه‌های یهودیان در فرانسه
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی جز زبان زور و سلاح زبان دیگری نمی‌فهمند
  • حمله ایران شکست بزرگ سیاست بازدارندگی اسراییل و آمریکا بود
  • دردسری جدید برای بویینگ آمریکا
  • سفارت ایران در ایرلند: رژیم اسرائیل باید مجازات شود
  • همزمان با حمله نظامی ایران به اسرائیل، هواپیمای نظامی آمریکا در آسمان عراق دیده شد (+عکس)