Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هر سال با فرارسیدن شب های قدر و شهادت حضرت امیر المومنین(ع) یکی از آثار ماندگاری که برای همه دوست داران مجموعه های مذهبی یادآور می شود مجموعه تلویزیونی امام علی(ع) است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، هر سال با فرارسیدن شب های قدر و شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) یکی از آثار ماندگاری که برای همه دوست داران مجموعه‌های مذهبی یادآور می‌شود مجموعه تلویزیونی امام علی(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سریال تلویزیونی امام علی(ع) به کارگردانی داوود میرباقری توانست با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان در زمان خود مواجه شود و چالش بسیار خوب و در عین حال سختی برای بازیگران این مجموعه باشد.


یکی از شخصیت های اصلی مجموعه تلویزیونی امام علی(ع) را داریوش ارجمند در قالب شخصیت مالک اشتر بر عهده داشت، ارجمند با گریمی سنگین و نقش آفرینی بسیار برجسته به یکی از مطرح ترین های سریال امام علی (ع) در آن برهه از زمان تبدیل شد که با فرا رسیدن شب‌های پر فضیلت قدر و شهادت حضرت علی(ع) خبرگزاری میزان به سراغ داریوش ارجمند بازیگر نقش مالک اشتر رفته است که در ادامه خواهید خواند:

***تمام خوبی‌های جهان در وجود امیرالمومنین(ع) وجود داشته است

داریوش ارجمند بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، در خصوص جایگاه والای امام علی(ع) گفت: امیرالمومنین امام علی (ع) در واقع الگوی همه ما است. آن حضرت شخصیتی چند ساحتی دارند که می تواند از جهات مختلف الگوی ما باشد.

وی در همین راستا افزود: امیرالمومنین را می توان قاضی، شهردار، هنرمند، جنگجو، پدر، پسر، همسر و هر جایگاهی که به ذهن متبادر می شود دید زیرا برای ما از تمامی خوبی های دنیا در خودشان داشتند.

بازیگر نقش "مالک اشتر" درباره دلیل ارادت و وفاداری این شخصیت به امام اول شیعیان اذعان کرد: اگر مالک در راه حق و برای حضرت علی (ع) می جنگد و شمشیر می کشد به این دلیل است که مسلمان شیعه است و در رکاب مولی موتقیان بودن خود نمود واقعی اسلام است.

همچنین یکی دیگر از نقش های پر چالش سریال تلویزیونی امام علی(ع) را کریم اکبری‌مبارکه در قالب شخصیت ابن ملجم مرادی ایفا کرد که به واسطه منفی بودن این نقش و جایگاه والایی که حضرت علی(ع) برای شیعیان دارند، اکبری مبارکه را تحت شرایط سختی قرار داد که در ادامه گفت و گوی خبرگزاری میزان با وی را خواهید خواند:

***نام امیرالمومنین رمز ماندگاری سریال میرباقری

کریم اکبری‌مبارکه بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره نقش ابن ملجم مرادی در سریال امام علی(ع)گفت: پیش از تولید سریال امام علی(ع) روزی داوود میرباقری مرا دید و گفت کریم ریش هایت را نزن که برای بازی در یک نقش تو را با همین چهره می‌خواهم.

وی در همین راستا افزود: من آن زمان سر صحنه فیلمبرداری "مسافران " بودم و وقتی کار تمام شد تا ۶ ماه ریش خود را اصلاح نکرده بودم و بسیار زیاد شده بود. روزی در اداره تئاتر  لیستی از اسامی بازیگران نوشته شده بود و برای سریال امام علی(ص) دعوت شده بود. با خود گفتم پس سریال میرباقری عوض شده است چون به دلیل چشمان آبی برای سریالی عربی مناسب نیستم. 


این بازیگر درباره چگونگی آمادگی برای بازی در نقش ابن ملجم اظهار کرد: یک ماه از این فراخوان گذشت که روزی اسمم را روی تابلو اعلانات اداره تئاتر دیدم. به دفترش رفتم و میر باقری گفت اولین شخص که به او گفتم تو بودی آنوقت الان باید بیایی؟ سپس کتابهایی را به من معرفی کرد. ۷ جلد کتاب را خواندم و سپس میرباقری گفت نقش ابن ملجم را باید بازی کنی.

اکبری مبارکه با اشاره به حساسیت نقش ابن ملجم افزود: من باید نقش فردی شقی را در تاریخ اسلام بازی می‌کردم تا مظلومیت حضرت علی(ع) را نشان دهم بنابراین با گوش دادن به سخنان کارگردان سعی می‌کردم به شخصیت ابن ملجم مرادی برسم. 

وی با اعلام رضایت از بازی در نقش ابن ملجم مرادی توضیح داد: در اجرای یک تعزیه اگر مخالف خوان نباشد تعزیه اجرا نمی‌شود بنابراین اگر قرار باشد همه افراد موافق خوان باشند نمی‌شود تعزیه اجرا کرد. سهم من در سریال امام علی (ع) بازی در نقش ابن ملجم مرادی بود و در مختارنامه بازی در نقش بن شمیت بود که تقریبا نقشی مثبت بود.  


بازیگر "مختارنامه" درباره استقبال مخاطبان از سریال امام علی (ع) در زمان پخش بیان کرد: : وقتی پشت صحنه و تلاش عوامل سریال امام علی(ع) از شما و سیما پخش می‌شد مخاطبان در کنار هم می دیدند از کارگردان تشکر می‌کردند و آن را سریالی خوب توصیف کردند.

اکبری مبارکه حضرت علی (ع) و نام آن حضرت را رمز ماندگاری سریال امام علی دانست و خاطرنشان کرد: تلاش بازیگران در مرحله بعد قرار دارد چه بسا بازیگران زیادی در آثار دیگر با تلاش بسیاری بازی می‌کنند اما آن اثر دیده نشده است. در سوی دیگر آثاری تاریخی مذهبی نیز مثل مختارنامه وجود دارد که تمام شخصیت‌ها دیده می شوند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سریال امام علی شهادت حضرت علی شبهای قدر ماه مبارک رمضان داریوش ارجمند مالک اشتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است

«سید اسماعیل خطیب» در پیامی خطاب به «امیر سرلشگر موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن گرامیداشت و تبریک این روز به تمام فرماندهان، نیرو‌ها و کارکنان شجاع و جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران، حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران دوشادوش سایر قوای نظامی و انتظامی، تحت اوامر فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‏‌ای (حفظه‏‎ الله تعالی) را در حفظ تمامیت ارضی و دفاع از ارزش‌های والای انقلاب شکوهمند اسلامی و در تقابل با توطئه‌ها‏ی استکبار جهانی؛ صهیونیست‏‌های جنایت پیشه و ایادی حقیر آنها، همواره مایه مباهات و سربلندی این ملت شهید پرور و قدرشناس دانست.

متن کامل پیام وزیر اطلاعات به شرح زیر است:

اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است (امام خمینی ره)

امیر سرلشکر موسوی
فرماندهی محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

بااحترام، فرارسیدن یوم الله ۲۹ فروردین را که با تدبیر تاریخی و مدبرانه‌ی حضرت امام رضوان الله تعالی علیه، روز ارتش نام گذاری شده است؛ خدمت جناب‏‌عالی، فرماندهان، نیرو‌ها و کارکنان شجاع و جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‏‌گویم.

دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره‏‌های مختلف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در عرصه‏‌های مختلف، نقش آفرین و همراه مردم عزیز کشورمان بوده و ان‏شاءالله، هم‎‏چنان و به طور روزافزون، منشأ خیرات و برکات برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت عزیز خواهند بود.

حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران دوشادوش سایر قوای نظامی و انتظامی، تحت اوامر فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‏‌ای (حفظه‏‎ الله تعالی) در حفظ تمامیت ارضی و دفاع از ارزش‌های والای انقلاب شکوهمند اسلامی و در تقابل با توطئه‌ها‏ی استکبار جهانی؛ صهیونیست‏‌های جنایت پیشه و ایادی حقیر آنها، همواره مایه مباهات و سربلندی این ملت شهید پرور و قدرشناس بوده و می‌‏باشد.

با نثار درود بیکران به روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و ادای احترام به مقام شامخ شهدای راست قامت به ویژه شهدای عظیم الشأن ارتش ج. ا. ا؛ از درگاه احدیت، موفقیت و سربلندی بیش از پیش سرافرازان ارتش الهی را مسئلت می‌نمایم.

سید اسماعیل خطیب

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران
  • حجت‌الاسلام حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی
  • امانت را به صاحبش بازگرداندم
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • رقابت فرزاد فرزین با جواد عزتی در قطب شمال