Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، احمد مقدسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: پیشنهاد آنالیز شده افزایش قیمت شیرخام از اواخر فروردین ماه امسال به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دامداران در انتظار افزایش قیمت شیرخام هستند تا بتوانند با حاشیه سود مناسب این محصول را تولید و در اختیار صنایع قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، طبق مصوبه سال گذشته ستاد تنظیم بازار تاکنون قیمت پایه هر کیلوگرم شیرخام دو هزار تومان بوده است که با احتساب جوایز بهداشتی، بار میکروبی کمتر از ۱۰۰ هزار، چربی ۳.۵ درصد و پروتئین بالای ۳ درصد و کرایه حمل و نقل این محصول با نرخ دو هزار و ۲۰۰ تومان نیز از دامداران خریداری می‌شد.

وی اظهارداشت: تولید کنندگان شیرخام تاکنون هیچ افزایش قیمتی در شیرخام نداشته‌اند و تا ابلاغ مصوبه جدید نیز چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: در صورتی که صنایع افزایش قیمتی در محصولات خود ارائه کنند، خودسرانه است و به طور حتم به دنبال ایجاد التهاب در بازار هستند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه اکنون صنعت شیرخام کشور با تولید بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزارتن می‌تواند شیرخشک و حتی بخشی از کره مورد نیاز کشور را تأمین کند اما صنایع به دنبال این هستند تا با فشار روی دولت، بتوانند شیرخشک را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کنند.

وی افزود: درحال حاضر از این میزان تولید شیرخام کشور بیش از ۷ میلیون تن وارد صنایع لبنی می‌شود که از این میزان سالانه یک میلیون از این محصول به کشورهای هدف صادر می‌شود و مابقی شیرخام تولیدی کشور به خود مصرفی می‌رسد.

به گزارش ایرنا، طبق امار سال گذشته ۱۰ میلیون و ۷۳۳ هزارتن شیرخام در کشور تولید شد که از این میزان بیش از ۹۰۰ هزارتن شیر در قالب فراورده‌های لبنی صادر شده بود.

سرانه مصرف شیرخام سال گذشته ۱۲۰ کیلوگرم برای هر ایرانی محاسبه شده بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال

تین نیوز

مدیرکل راه آهن لرستان گفت: میزان بارگیری راه آهن لرستان در فروردین ماه امسال به بیش از ۳۵ هزار تن رسید که ۳۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، رحمت رحمت نژاد افزود: میزان تن کیلومتر مبدا مقصد طی فروردین ماه سال جاری در اداره کل راه آهن لرستان به ۱۶ میلیون تن رسید که ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرده است.

رحمت نژاد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴۴۵ هزار و ۴۱۹ تن کالا بارگیری شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با میزان بارگیری ۳۱۷ هزار و ۳۲۷ تن، رشد ۴۰ درصدی دارد.

به گفته وی در سال ۱۴۰۱ تعداد واگن ها ۵۵۱۸ عدد بود که در سال گذشته ۷۸۲۴ واگن شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»