Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@08:17:06 GMT

لکه نفتی بزرگ در خلیج عمان

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۳۱۵۷

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، شرکت فنلاندی رادارهای فضایی تایید کرد، تصاویری که یکی از رادارهای آن دو روز پس از عملیات خرابکارانه در بندر فجیره امارات علیه نفتکش عربستانی "امجاد" و سه کشتی دیگر برداشتند، این لکه "بزرگ" نفتی در آب‌های خلیج عمان را نشان می‌دهند.

تحلیلگران نتوانسته‌اند حجم دقیق این نشت را با کمک تصاویر ماهواره‌ای تعیین کنند اما یک شرکت نروژی ویژه خدمات ماهواره‌ای که تجربه بسیاری در رصد آلودگی‌های نفتی دارد، وجود این آلودگی را تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رافال مودرزسکی، مدیر اجرای شرکت فنلاندی به شبکه بی‌.بی.سی انگلیس گفت: نفت نقطه تاریکی را روی سطح آب ایجاد کرده و به همین علت ماهواره‌ها توانستند آن را رصد کنند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای نفتکش امجاد در لحظه حمله خالی از نفت خام بوده و آلودگی نفتی که از آن صحبت می‌شود مربوط به سوخت موتور آن است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل سیلاب در شهر کویری دبی

بارندگی روز گذشته در دبی به قدری شدید بود که فعالیت‌های معمول در فرودگاه این شهر را به مدت ۲۵ دقیقه متوقف کرد.

به گزارش ایسنا، تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، هواپیما‌هایی را نشان می‌دهد که در میان آبگرفتگی فرودگاه قادر به حرکت نیستند.

به گزارش آسوشیتدپرس که به داده‌های هواشناسی جمع آوری شده در فرودگاه بین المللی دبی استناد می‌کند، این شهر ظرف ۲۴ ساعت به اندازه یک سال و نیم بارندگی داشته است.

بارش‌ها از اواخر روز دوشنبه آغاز شد و طی روز گذشته شدت یافت.

دولت امارات قبل از بارندگی شدید هشدار‌هایی صادر کرده و از مردم خواسته بود در خانه بمانند و فقط در موارد ضروری منازل خود را ترک کنند. همچنین مقامات این کشور دورکاری کارمندان را نیز اعلام کرده‌اند.

با این حال این سوال مطرح می‌شود که علت این بارندگی شدید در شهر کویری دبی که معمولا چنین بارش‌هایی را تجربه نمی‌کند، چه بوده است؟

به گزارش سی ان ان، بارانی که دبی را زیر آب فرو برد، با یک سامانه طوفانی بزرگتر همراه است که شبه جزیره عربستان را طی می‌کند و در خلیج عمان حرکت می‌کند.

همین سیستم شدید آب و هوایی منجر به وقوع طوفان و سیل در عمان شد و تاکنون دستکم ۱۸ کشته برجای گذاشته است.

یکی از کارشناسان آب و هوایی نیز گرمایش جهانی را به عنوان پشتوانه بارندگی‌های غیرعادی نسبت می‌دهد.

وی گفت: به احتمال زیاد باران مرگبار و مخرب در عمان و دبی به دلیل تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت‌های انسان شدیدتر شده است.

در همین حال، بلومبرگ گزارش داد که باران‌های شدید تا حدودی از بارور شدن ابر‌ها ناشی شده است.

به گزارش روزنامه «هندوستان تایمز»، امارات متحده عربی عملیات بارور سازی ابر‌ها را در سال ۲۰۰۲ برای رسیدگی به مسائل آب در این کشور آغاز کرد. این تکنیک شامل کاشت مواد شیمیایی و ذرات ریز - اغلب نمک‌های طبیعی مانند کلرید پتاسیم - در جو برای جذب باران بیشتر از ابر‌ها است.

دیگر خبرها

  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • دلیل سیلاب در شهر کویری دبی
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • چهارشنبه بعد؛ روز تاریخی برای فوتبال ایران | طلسم بزرگ شکسته می شود
  • پرسپولیس بانکی شد، استقلال نفتی!
  • (ویدئو) تصاویر ماهواره‌ای از سامانه بارشی بزرگ در جنوب ایران
  • جان باختن ۱۷ نفر در عمان بر اثر سیل + فیلم
  • تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می‌شود
  • موبایل های گوگل به اینترنت ماهواره ای متصل می شوند
  • در پی وقوع سیل حداقل ۱۲ نفر کشته و ۵ نفر مفقود شدند