Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-24@01:48:41 GMT

تنگ‌تر شدن عرصه برای هواوی!

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۳۳۳۴

تنگ‌تر شدن عرصه برای هواوی!

ایتنا - ​​​​​​​«انجمن اس‌دی» به دنبال تحریم های آمریکا، عضویت هواوی را لغو کرده است. در نتیجه این شرکت نمی‌تواند در محصولات آینده خود از کارت های حافظه اس‌دی و میکرو اس‌دی استفاده کند.
به نظر می‌رسد اوضاع برای شرکت هواوی هر روز وخیم‌تر می‌شود. در آخرین موج تحریم‌های آمریکا، این شرکت از عضویت در «انجمن اس دی» (SD Association) منع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه تجاری مسئولیت تعیین استاندارد کارت‌های SD و میکرو SD را برعهده دارد.

به گزارش ایتنا از مهر، طبق اطلاعات موجود در وب سایت «انجمن اس دی»، اعضای آن در حوزه طراحی، توسعه یا تولید محصولاتی فعالیت می‌کنند که استانداردهای اس دی را به کار می‌برند. این محصولات شامل تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های مشابهی هستند که از کارت‌های حافظه اس دی و میکرواس دی پشتیبانی می‌کنند. از سوی دیگر شرکت‌هایی که در فهرست اعضای «انجمن اس دی» نیستند نمی‌توانند به طور رسمی دستگاه‌های مجهز به کارت حافظه اس دی یا میکرواس دی را تولید کنند و بفروشند.

این تغییر در وضعیت هواوی بدان معناست که شرکت مذکور نمی‌تواند با استفاده از برند رسمی SDA محصولات خود را عرضه کند. همچنین از این پس هواوی از دخالت در تعیین استانداردها منع خواهد شد.
«انجمن اس دی» نیز تأیید کرده که در راستای همخوانی با تحریم‌های وزارت بازرگانی آمریکا عضویت هواوی را لغو کرده است. هفته گذشته وزارت بازرگانی آمریکا هواوی و ۷۰ شرکت زیرمجموعه آن را در فهرست سیاه خود قرار داد.

این درحالی است که هواوی اعلام کرده در حال حاضر مشتریانش همچنان می‌توانند از کارت‌های اس دی و میکرواس دی در محصولات این شرکت استفاده کنند.
هنوز مشخص نیست این اقدام چه تأثیری روی دستگاه‌ها و موبایل‌های آتی این شرکت خواهد داشت. اما باید در نظر داشت که هواوی قصد دارد با استفاده از «کارت های حافظه نانو» ساخت خود، فرمت کارت‌های اس دی و میکرو اس دی را کنار بگذارد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: هواوی تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

وزارت صنعت و تجارت افغانستان از برگزاری نمایشگاه تجاری مشترک با قزاقستان در ادامه برگزاری نمایشگاه‌های ملی و بین المللی با هدف بازاریابی محصولات داخلی در شهر کابل خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالسلام جواد آخندزاده» سخنگوی وزارت صنعت و تجارت افغانستان اعلام کرد «این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه‌های بین‌المللی قزاق – افغان با مشارکت و همکاری بخش خصوصی و دولتی افغانستان در شهر کابل برگزار می‌شود».

وی گفت در این نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان و قزاقستان در بخش‌های مختلف به مدت دو روز به نمایش گذاشته می‌شود.

«محمد صابر لطیفی» رئیس مرکز نمایشگاه‌ بین المللی افغانستان اظهار داشت: «در این نمایشگاه بیشتر محصولات و فرآورده‌هایی عرضه و معرفی می‌شوند که ما می‌خواهیم به قزاقستان صادر کنیم و همچنین آن دسته محصولاتی که شرکت‌های افغان می‌خواهند به دیگر کشورهای آسیای مرکزی صادر کنند شامل خشکبار، فرآورده‌های معدنی و برخی خدمات اقتصادی و تجاری افغانستان به نمایش گذاشته خواهد شد».

گفته می‌شود در این نمایشگاه 40 شرکت بزرگ از قزاقستان و 40 شرکت بزرگ افغانستانی حضور دارند که محصولات و تولیدات‌شان را در 25 و 26 آوریل عرضه و معرفی می‌کنند و تفاهم‌نامه‌های گوناگونی نیز برای داد و ستد میان این شرکت‌ها به امضا می‌رسد.

افتتاح خانه تجارت قزاقستان در هراتقزاقستان: توسعه افغانستان از رشد افراط‌گرایی جلوگیری می‌کندطالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه قزاقستان حذف شد

برخی کارشناسان افغان حضور و مشارکت در نمایشگاه‌‌های بین المللی را مسیری مناسب برای بازاریابی تولیدات داخلی و توسعه صادرات می‌دانند.

هیئت حاکمه افغانستان نیز با همکاری بخش خصوصی، نمایشگاه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را فرصتی برای ارائه تولیدات داخلی افغانستان و جذب سرمایه‌گذاران خارجی می‌داند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید مدل های مختلف جاروبرقی مرکزی از نمایندگی های معتبر کسری
  • اتصال زیست‌بوم فناوری به عرصه آبادانی با «آبادیران»
  • متن کامل گزارش نهایی تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق
  • قابلیت ویژه گوشی پرچم‌دار ۲۰۲۴ هواوی برای اصلاح عکس‌ها با هوش مصنوعی
  • بومی‌سازی تجهیزات آب و هواشناسی + فیلم
  • برنامه های مدیرعامل شرکت پاکسان برای سال جدید اعلام شد