Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@04:34:26 GMT

خودروسازان بد قول اجازه پیش فروش ندارند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۳۳۷۳

خودروسازان بد قول اجازه پیش فروش ندارند

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد که خودروسازان تا زمان تحویل تعهدات خود حق پیش فروش جدید ندارند. به گفته وی مصوبه‌ای برای انتقال مسئولیت قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت ابلاغ نشده است.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، صبح امروز (شنبه) نشست خبری عباس تابش - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان - و معاونین این سازمان با موضوع تبیین برنامه‌ها و تشریح عملکرد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و پاسخگویی به سوالات اصحاب رسانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست عباس تابش اظهار کرد: مرجع کارشناسی قیمت خودروهای پرتیراژ، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است و قیمت این خودروها با مصوبه تنظیم بازار ابلاغ می‌شود که تاکنون این وظیفه از سامان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و ستاد تنظیم بازار به شورای رقابت منتقل نشده است.


وی در ادامه با اشاره به اینکه کامل کردن خودروهای ناقص ارجح‌تر از افزایش تولید کارخانه‌ها است، تصریح کرد: حدود ۸۰ هزار خودروی ناقص در کارخانه‌های خودروسازی وجود دارد که اقداماتی برای تکمیل آن‌ها در دست انجام است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: خودرو ساز پیش فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت

سخنگوی شورای رقابت گفت تاکنون ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سپهر توکلی دادجوی گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده بلکه شورای رقابت صرفا دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند؛ نهاد‌هایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کنند.

وی در ادامه افزود: اکنون طبق همین روالی که از انتهای سال 1401 وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می‌کند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود.

سخنگوی شورای رقابت در خصوص گران فروشی خودروسازان گفت: 2 هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است؛ شورای رقابت باید به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کند، نهاد‌های دیگر مانند سازمان حمایت، سامانه 124 و تعزیرات هم به موضوع ورود و بررسی کرده اند.

وی افزود: به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده و در مراجع قضایی هم همچنان در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • بدون حمایت دولت نمی‌توانیم بازار برنج را مدیریت کنیم
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست/ ثبت ۲ هزار شکایت از خودروسازان
  • رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت