Web Analytics Made Easy - Statcounter

در فروردین ماه امسال ۹.۹ درصد کل تعداد چک‌های مبادله‌ای فارس به مبلغی بالغ بر ۱۹۰۰ میلیارد ریال برگشت خورده است. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، فرودین امسال در کل کشور بالغ بر 5.4 میلیون فقره چک بـه مبلغی بالغ بر 541 هزار میلیارد ریال مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد 29.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 درصد و از نظر مبلغ 47.5 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کاهش 24 درصدی صدور چک مبادله‌ای در فارس

در استان فارس نیز یک هزار و 822 فقره چک مبادله‌ای (3.4 درصد کل چک‌های مبادله‌ای کشور) به مبلغ 18 هزار و 819 میلیارد ریال (3.5 درصد کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای کشور) مبادله شده که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد 24 درصد و از نظر مبلغ 39.6 درصد کاهش داشته است.

در فرودین‌ماه 49.7 درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در سه استان تهـران (31.9 درصد)، اصفهان (9.5 درصد) و خراسان رضوی (8.3 درصد) مبادله شده است. از لحاظ مبلغ نیز61.3 درصد از مبالغ چک‌های مبادله‌ای در سه استان تهران (48.7 درصد)، خراسان رضوی (6.7 درصد) و اصفهان (5.9 درصد) مبادله شده است.

وصول 90 درصد چک‌های مبادله‌ای فارس

فرودین ماه امسال در کل کشور بیش از 4.9 میلیون فقره چک به مبلغی بالغ بر 483 هزار میلیارد ریال وصول شد کـه نسبت به ماه قبل از نظر تعداد 30.1 درصد و از نظر مبلغ 48.3 درصد کاهش داشته است. در ماه مورد گزارش 90.2 درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای کشور و89.2 درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شده است.

چک های برگشتی کم شد/ کدام استان بیشترین چک برگشتی را دارد؟هشدار یک نماینده درباره صدور 1.5 میلیون چک برگشتی در ماهگیلان| "چک برگشتی" مانع اعطای تسهیلات طرح‌ تکاپو به متقاضیان می‌شود

در بین استان‌های کشور بیش‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله‌ای به ترتیب به استان‌های گیلان (92.8 درصد)،البرز (91.7 درصد) و یزد (91.5 درصد) اختصاص یافته است و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (82.8 درصد)، چهارمحال و بختیاری (86.3 درصد) و ایلام (86.6 درصد) پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله شده را به خود اختصاص داده‌اند.

در استان فارس یک هزار و 641 فقره چک (90.1 درصد تعداد چک‌های مبادله‌ای) به مبلغ 16 هزار و 867 میلیارد ریال وصول شده که نسبت به ماه گذشته از نظر تعداد 24.2 درصد و از نظر مبلغ 39.2 درصد افزایش داشته است.

چک‌های برگشتی

فروردین ماه امسال در کل کشور حــدود 525 هزار فقره چک به مبلغی بالغ بر 58 هزار میلیارد ریال برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد 21.7 درصد و از نظر مبلغ 40.1 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، در کل کشور 9.8 درصـد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و 10.8 درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است.

کاهش 43 درصدی مبلغ چک‌های برگشتی در فارس

در استان فارس 9.9 درصد کل تعداد چک‌های مبادله‌ای (181 فقره چک) و 10.4 درصد کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای به مبلغ یک هزار و 952 میلیارد ریال برگشت خورده که نسبت به ماه گذشته از نظر تعداد 21.3 درصد و از نظر مبلغ 43.2 درصد کاهش داشته است.

استان‌های کرمان، اصفهان و سمنان بیش‌ترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله‌ای و استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و لرستان کم‌ترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله‌ای را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده‌اند.

عدم وصول 97 درصد چک‌های برگشتی فارس به دلیل کسری و فقدان موجودی

فروردین ماه امسال در کل کشور بالغ بر 504 هزار فقره چک ( 96 درصد تعداد چک‌های برگشتی) به مبلغ 55 هزار میلیارد ریال (94.6 درصد ارزش چک‌های برگشتی)  به دلیل کسری یا فقدان موجودی برگشت خورده است.

در استان فارس 175 فقره چک (97 درصد چک‌های برگشتی) به مبلغ یک هزار و 904 میلیارد ریال به دلیل کسری یا فقدان موجودی برگشت خورده و تنها 3 درصد چک‌های برگشتی به دلیل عدم تطابق امضا، نقص امضا، مغایرت تاریخ عددی و حروفی، مخدوش بودن امضا یا مندرجات چک، مغایرت مبلغ حروفی با عددی چک، مسدود بودن حساب مورد نظر و مسدود بودن چک با شماره سری و سریال مرتبط برگشت خورده است.

آمار چک‌‌های برگشتی از آنجا حائز اهمیت است که افزایش یا کاهش آن میزان رکود در بازار و اقتصاد را نشان می‌دهد، شاخص چک‌های برگشتی شاخص خوبی از وضعیت اقتصادی کشور و نمادی برای اعتماد بازار است. وقتی رکود در بازار حاکم باشد کسانی که کالاهای خود را از طریق صدور چک خریداری کرده‌اند توانایی فروش کالا و پاس کردن چک‌ها را ندارند و در نتیجه چک آنها برگشت می‌خورد بنابراین هر چه رکود بر بازار شدیدتر باشد تعداد چک‌های برگشتی بیشتر است.

گزارش از ثریا ستاری

انتهای پیام/ ز

R41382/P/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت

سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی کشور به تشریح اقدامات و عملکرد نوروزی پلیس آگاهی در سراسر کشور پرداخت و اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی و اقدامات موثر کارآگاهان و افسران پلیس آگاهی در سراسر کشور (قرارگاه نوروزی عمار) در ایام نوروز امسال مجموع کشفیات این پلیس بیش از ۳۲ درصد افزایش و در مقابل ۲۲ درصد نیز وقوعات نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی افزود: این پلیس از مدت‌ها پیش در حوزه‌های ماموریتی مربوطه برنامه ریزی‌های گسترده‌ای را برای تامین امنیت و آسایش شهروندان در اقصی نقاط کشور به ویژه شهر‌های مسافر خیز در نوروز امسال ارائه داد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به معاونت مبارزه با سرقت گفت: وقوع مجموع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی بهترین عملکرد کشف را مربوط به سرقت خودرو با دستیابی به شاخص ۱۱۴ درصد عنوان و تصریح کرد: طی این بازه زمانی بیش از ۵۶ درصد از مجموع سرقت‌های واقعه در کشور مربوط به سرقت‌های خرد و بیش از ۴۰ درصد نیز مربوط به سرقت‌های مهمه است که در مجموع آمار این سرقت‌ها کاهش تاثیرگذاری به همراه داشته است.

سردار قنبری ابراز داشت: در همین مدت، کشفیات جرایم سرقت به میزان ۶/۳۲ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در مجموع به طور میانگین ۷۰ درصد از سرقت‌های اعلامی کشف شده است، گفت: در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل در ۳۳ استان کشور شاهد افزایش کشفیات و همچنین کاهش وقوعات بوده ایم.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: اعزام به موقع تیم‌های CSI و DVI به منظور بررسی صحنه‌های مختلف جرایم علیه اموال و افراد، تعیین پیشینه متهمان و مجرمان و همچنین در راستای کنترل مجرمین سابقه دار، پالایش و معرفی مشخصات تعداد کثیری از مجرمین سابقه دار با ۴ فقره سابقه سرقت به بالا به پلیس آگاهی تهران بزرگ جهت واگذاری پابند الکترونیکی در ایام نوروز از اقدامات بسیار مهم مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی بوده است.

وی گفت: طبق گزارش‌های انجام شده در مجموع جرایم جنایی نیز بیش از ۲۳ درصد وقوعات نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است که در مقابل کشفیات نیز به میزان ۹/۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه مجموع دستگیری‌های این پلیس طی این ایام بیش از ۹ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: در مجموع جرایم جعل و کلاهبرداری نیز شاهد کاهش ۳ درصدی وقوعات و افزایش ۳۵ درصدی کشفیات بوده ایم.

وی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی ضمن آماده باش کامل در این ایام تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت به کار بستند، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌ها و افزایش گشت‌های ویژه پلیس آگاهی، کنترل موثر و دستگیری سارقان سابقه دار، حرفه‌ای و خطرناک، تسهیل رسیدگی به پرونده سرقت از مسافرین، برگزاری مراسم افتتاحیه سیستم ضد سرقت (ردیاب هوشمند خودرو)، بازدید از آخرین روند اجرای طرح پایش هوشمند الکترونیکی مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای از استان‌های البرز، غرب استان تهران و تهران بزرگ از دیگر اقدامات پلیس آگاهی در این ایام بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • افزایش ۲۴٫۷ درصدی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲
  • جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ (+جدول)
  • جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
  • آمار طلاق در شهرستان گچساران کاهش پنج درصدی داشته است
  • رشد ۶۱ درصدی درآمد گمرکات استان فارس در سال ۱۴۰۲
  • کاهش ۴۳ درصدی تصادفات نوروز امسال در مقایسه با پارسال در خوزستان
  • معنای رنگ‌های استعلام چک صیادی را بدانید