Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@03:47:30 GMT

ایمن سازی محدوده خواجوی کرمانی

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۳۴۳۱

ایمن سازی محدوده خواجوی کرمانی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین آرگیو معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: نقشه روش‌های مهار و تخریب تخته سنگ واقع در محدوده خواجوی کرمانی تهیه و به پیمانکار ابلاغ شده است.

وی افزود: پیمانکار در محدوده پایین دروازه قرآن، ۹۰ لوله بتنی به عنوان دیواره دفاعی نصب کرده و دو لایه برای ایمنی بیشتر، فنس گذاری شده تا اگر احیانا سنگ در رفت و خرده سنگی پرتاب شد، ایمنی عابرین یا خودرو‌هایی که د ر آن محدوده در حال حرکت هستند حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرگیو با بیان اینکه مهار تخته سنگ بوسیله یکسری کابل آغاز شده و پاشنه زیر سنگ که خالی شده با بتن پر می‌شود، اضافه کرد: پس از مهار کامل سنگ و حصول اطمینان از عدم ریزش تخته سنگ، تیم‌های مختلف زمین شناسی و عوامل فنی مهند سی پیمانکار وارد عمل خواهند شد و سنگ را تخریب خواهند کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه برای مهار این تخته سنگ یک قرارداد مشاوره با سازمان زمین شناسی و یک قرارداد اجرایی با قرارگاه خاتم الانبیا منعقد شده است، افزود: معاونت فنی عمرانی شهرداری به عنوان کارفرما، مسئولیت جابجایی این تخته سنگ ۷۰ تنی را به عهده دارد.

آرگیو تصریح کرد: برای تخریب این تخته سنگ از روش انفجار استفاده نمی‌شود، بلکه با کمترین هزینه، سنگ را خرد کرده و از بالای کوه به پایین انتقال داده می شود به طوری که احتمال ریزش، صفر باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، ایجاد دیواره ۷۰ – ۶۰ متری در پایین دست دروازه قرآن را در جلوگیری از ریزش احتمالی خرده سنگ‌ها موثر دانست و اظهارداشت: روزی که قرار است سنگ تخریب شود با همکاری دستگاه‌ها در طول دو سه روز، راه‌های این مسیر بسته و از تردد عابران و خودرو‌ها جلوگیری می‌شود تا خطر، کسی را تهدید نکند.

وی اعلام کرد: با توجه به سخت بودن راه‌های دسترسی به بالای این توده سنگ برنامه ریزی شده تا ماشین آلات و بیل مکانیکی به بالای این توده سنگ منتقل شود.

آرگیو تاکید کرد: یک قرارداد کلی با سازمان زمین شناسی منعقد خواهد شد تا پس از تخریب سنگ ۷۰ تنی، محدوده خواجوی کرمانی و دروازه قرآن ایمن شود.

در فروردین ماه امسال تصویری از یک بلوک سنگی چندین تنی در ارتفاعات مشرف بر دروازه قرآن در حالتی نامتعادل در فضای مجازی منتشر شده و دست به دست می‌شود؛ این تصاویر احتمال سقوط این بلوک سنگی را به مخاطبان گوشزد کرده است.
انتهای پیام/م

ایمن سازی محدوده خواجوی کرمانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی

ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: در پی صدور هشدار هواشناسی به بارش ها و سیلاب‌های احتمالی در استان یزد سه نشست در استان یزد برگزار شده است و ۴۳ مصوبه حاصل نشست مدیریت بحران در استان یزد بود. 

وی ادامه داد: لغو مرخصی و آماده باش اعضای ستاد تا پایان هشدار، برگزاری نشست‌های هماهنگی لازم در شهرستان‌ها و ادارات، ایمن سازی نقاط تفرجگاهی، آماده باش ماشین آلات در نقاط حادثه خیز از مهمترین مصوبات این نشست بود. همچنین، مقرر شد دهیاری‌ها و شهرداری بازدید‌هایی از بند‌ها، رودخانه و مسیل‌ها به عمل بیاورند و برای ایمن سازی آنها اقدام کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: راهداری نیز بازدید از پل‌ها و آبنما را در دستور کار قرار دهند تا این نقاط نیز ایمن سازی شوند.

ملک زاده افزود: مردم نیز در نقاط حادثه خیز و نزدیک بستر رودخانه‌ها تردد نکنند و از پارک خودرو در این مکان‌ها خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
  • ساختمان های ناایمن در کدام منطقه تهران قرار دارند؟
  • خط کشی۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن
  • محدوده بازار تهران رکورددار ساختمان‌های ناایمن
  • ایمن سازی ۷ سرا و مجتمع تجاری پرخطر در بازار تهران
  • خط کشی ۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • خط کشی ۲۰ کیلومتر از راه های شهرستان نوشهر انجام شد ​
  • خط کشی ۲۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان نوشهر
  • ایمن‌سازی محور‌های مواصلاتی بروجن