Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@20:32:55 GMT

نجات ۵۰ کودک در پی انهدام باند چندملیتی کودک‌آزاری

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۳۵۰۵

نجات ۵۰ کودک در پی انهدام باند چندملیتی کودک‌آزاری

در جریان تحقیقات پلیس اینترپل در مورد یک "باند بین‌المللی کودک‌آزاری"، ۹ نفر از تایلند، استرالیا و ایالات متحده آمریکا دستگیر شده و ۵۰ کودک نیز نجات یافتند.

به گزارش ایسنا، این تحقیقات که از دو سال پیش آغاز شد، عملیات "مچ سیاه" نامیده شده و یک ‌سایت اینترنتی در "دارک وب" که بیش از ۶۰ هزار کاربر جهانی داشته را مورد هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عملیات زمانی آغاز شد که اینترپل تصاویر ۱۱ پسر بچه زیر ۱۳ سال  را در این سایت کشف کرد که در آن کاربران از نرم‌افزارهای رمزگذاری شده برای مخفی کردن هویت خود استفاده ‌می‌کردند.

براساس بیانیه اینترپل، تصاویر این کودکان به صورت هفتگی در این وب‌سایت بارگذاری می‌شده اما با توجه به این که صورت‌هایشان به طور کامل پنهان می‌شده، ردیابی مجرمان امری دشوار بوده است.

سال گذشته مونتری سالانگام، مدیر اصلی این سایت در تایلند بازداشت و به ۱۴۶ سال حبس در زندان محکوم شد. روچا تاکپوتزا، یکی دیگر از مدیران این سایت نیز سال گذشته در استرالیا دستگیر شده و به ۴۰ سال حبس در زندان محکوم شد.

اسامی بازداشتی‌های جدید هنوز فاش نشده است.

بنا بر گزارش تایم، پلیس اینترپل بر این باور است که بیش از ۱۰۰ کودک مورد آزار و اذیت مجرمان این سایت دارک وب قرار داشته و مقامات در تلاش برای شناسایی تک تک آن‌ها هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كودك آزاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان، سرهنگ حسن بژندی فرمانده انتظامی منوجان در این باره گفت: در پی  ۲ فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و همچنین طلا و جواهرات یک شهروند در حوزه بخش آسیمنون، ماموران پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی هویت سارقان مسلح  را شناسایی کردند.

سرهنگ حسن بژندی افزود: در ادامه ماموران پلیس آگاهی، پلیس اطلاعات و پاسگاه انتظامی بخش آسیمنون با تکمیل اقدامات اطلاعاتی سه سارق را شناسایی و در عملیاتی یکی از آنان را دستگیر کردند که از این متهم یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی، گردن بند طلا، یک دستگاه شماره کوب برای تغییر ارکان موتورسیکلت،  ۵۰۰ متر سیم کابل مخابراتی و لاشه احشام سرقتی کشف شد.

 وی با اشاره به کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی و اعتراف متهم به ۱۱ فقره سرقت گفت: این فرد برای انجام تحقیقات بیشتر تحت نظر بوده و دستگیری همدستانش با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.

منوجان در منتهی الیه جنوب غربی استان کرمان و نزدیکترین شهرستان به استان هرمزگان است؛ شهر منوجان حدود ۳۹۰ کیلومتر با مرکز استان کرمان فاصله دارد.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • انهدام باند سارقان کابل برق با ۱۲ فقره سرقت در شاهین شهر
  • انهدام باند سارقان منزل در زنجان