Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@14:30:32 GMT

مبارزه با سن مادر در ۱۴۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی بهار

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۳۶۳۶

مبارزه با سن مادر در ۱۴۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی بهار

هوشنگ کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای فصل مبارزه تاکنون مبارزه با سن مادر در سطح یک هزار و ۴۸۵ هکتار از مزارع غلات شهرستان بهار انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار افزود: با توجه به بارندگی های بهاری و کاهش تراکم جمعیت سن؛ سطح مبارزه با این آفت نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه سطح زیر کشت گندم و جو آبی و دیم) شهرستان بهار در سال زراعی جاری را ۵۶ هزار هکتار اعلام و از کشاورزان خواست با همکاری و هماهنگی مراکز جهاد کشاورزی مبارزه با پوره سن را در روزهای آتی به موقع و با سموم مناسب انجام دهند.

کرمی عنوان کرد: علاوه بر کارشناسان مستقر در مراکز از توان کارشناسان بسیج سازندگی در طرح همگام بسیج به تعداد ۲۰ نفر نیز استفاده شده است.

کد خبر 4625537

منبع: مهر

کلیدواژه: جهادکشاورزی همدان شهرستان بهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هیچ‌گونه خسارتی از بیماری زنگ زرد در گندمزارهای این استان تاکنون گزارش نشده‌است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، کامران پیرزادی، عصر امروز، در حاشیۀ بازدید از مزارع روستاهای سراب نیلوفر و مدبه، تأکید کرد: عوامل خسارت‌زا 40 درصد به محصولات تولیدی آسیب می‌زنند و 69 شبکۀ مراقبت با 418 نفر کار پایش مزارع لرستان را انجام می‌دهند.

او اضافه کرد: تشخیص به‌موقع بیماری‌ها، آفات، علف‌های هرز، توسعۀ سم‌پاشی و معرفی نوع سمومی که باید در زمان مشخص استفاده شود را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در 400 هکتار از اراضی لرستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز در سطح 145هزار هکتار گندم و 60هزار هکتار جو انجام شده‌است، بیان کرد: 18هزار هکتار از اراضی از آفت سن و 1450 هکتار از زنگ زرد پاک‌سازی شده‌است.

پیرزادی یادآور شد: بیماری قارچی زنگ زرد یک بیماری سرمادوست است که در اثر رطوبت و دمای پایین مزارع گندم را مورد حمله قرار می‌دهد.

او اعلام کرد: هیچ‌گونه خسارتی از بیماری زنگ زرد در گندمزارهای لرستان به‌دلیل توصیه‌های کارشناسان تاکنون گزارش نشده‌است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد
  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود
  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان