Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، اصغر سلیمی در نشست علنی امروز (شنبه 4 خرداد) مجلس شورای اسلامی متن گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درخصوص طرح اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مصوب 30 فروردین 1366 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن را قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، با افزایش ۳ نماینده به تعداد نمایندگان استان خوزستان، حوزه های انتخابیه آن به شرح زیر اصلاح می شوند:

الف- حوزه انتخابیه «باغملک و هفتکل» منطبق بر حوزه جغرافیایی شهرستان باغملک شامل شهر باغملک، شهر قلعه تل، شهر صیدون و شهر میداود و بخش مرکزی، بخش صیدون، بخش میداود و شهرستان هفتکل شامل: هفتکل، بخش مرکزی، بخش رغیوه به مرکز شهر باغملک با اختصاص یک نماینده ایجاد می شود.

ب- نام حوزه انتخابیه «ایذه و باغملک» به «ایذه» اصلاح می شود.

پ- نام حوزه انتخابیه «مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا»، به مسجدسلیمان، لالی و اندیکا» اصلاح می شود.

ت- تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه «اهواز، حمیدیه و کارون» از سه نفر به چهار نفر افزایش می یابد.

ث - تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه «بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام خمینی و بخش جولکی»، از یک نفر به دو نفر افزایش می یابد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، وزیر کشور  روز سه‌شنبه در حاشیه معارفه استاندار لرستان در جمع خبرنگاران درباره آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات گفت: با پشت سر گذاشتن بسیار خوب مرحله اول انتخابات و انتخاب ۲۴۵ نماینده منتخب در این دور، انتخاب ۴۵ نماینده به دور دوم کشیده شد. 

وزیر کشور با اشاره به اینکه انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد افزود: در ۸ حوزه انتخابیه که قرار است بیش از یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وحیدی با اشاره به برگزاری الکترونیکی انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد گفت: مقدمات برگزاری برای انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت آماده است.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نگاه ویژه دولت به لرستان گفت: بسیاری از مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور در لرستان محقق شده است و موضوعات کلانی مانند معشوره مقدمات آن در دولت انجام شده و فرآیند قانونی آن طی شده است و منابع آن نیز تأمین خواهد شد.

 وحیدی با اشاره به اینکه راه‌آهن لرستان طی سال‌های متمادی تنها ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، افزود: طی یکسال اخیر ۱۳ درصد پیشرفت کرده و در حال حاضر ۵۱ درصد پیشرفت دارد و یک مشکل ساده حقوقی پیش آمده که آن نیز برطرف می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۰ همتی بخش خصوصی در لرستان، افزود: این می‌تواند به سرعت رشد بیشتری پیدا کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک
  • گزارش مغرضانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • یک فوریت «طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی» تصویب شد
  • افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز
  • تعداد نمایندگان مجلس افزایش پیدا می‌کند؟
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس