Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرهیز صدا و سیما از طرح مسائل اختلافی بین مذاهب، رد احتمال گفت وگوی تلفنی ظریف با پمپئو، کوپنی کردن ارزاق زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست، پرداخت ۱۹۴۰ فقره وام برای اجاره منزل در مناطق سیل زده لرستان از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان امروز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، پرهیز صدا و سیما از طرح مسائل اختلافی بین مذاهب، رد احتمال گفت وگوی تلفنی ظریف با پمپئو، کوپنی کردن ارزاق زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست، پرداخت ۱۹۴۰ فقره وام  برای اجاره منزل در مناطق سیل زده لرستان از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه چهارم خرداد است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداخت ۱۹۴۰ فقره وام بلاعوض برای اجاره منزل در مناطق سیل زده لرستان

«سید موسی خادمی» شب گذشته (جمعه 3 خرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره آخرین وضعیت استان لرستان و اقدامات انجام شده برای مناطق سیل زده با اشاره به اینکه آنهایی که در چادر اسکان داده شده اند اغلب کسانی هستند که خانه هایشان تخریب شده است، گفت: تاکنون 1940 فقره وام بلاعوض برای این که بتوانند جایی را اجاره کنند پرداخت شده است و تعدادی هم باقی مانده اند که تا اواسط هفته امیدواریم به بقیه نیز کمک بلاعوض دوره انتقال پرداخت شود.



استاندار لرستان با بیان اینکه آنهایی که تسهیلات گرفته اند اغلب خانه اجاره کرده اند، ادامه داد: در حال حاضر حدود 30 تا 35 چادر باقی مانده که بعد از دریافت تسهیلات آنها نیز چادرها را تخلیه می کنند. اجباری برای تخلیه چادرها نیست و فقط کسانی که تسهیلات بلاعوض دوره انتقال را گرفته اند باید چادرهایشان را تخلیه و جمع آوری کنند.

 

کوپنی کردن ارزاق زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست

«محمد جواد محمدی نوری» در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان در مورد کوپنی شدن ارزاق گفت: از زمانی که دولت ارز 4200 تومانی را اعلام کرده است بیشتر مصیبت وارد بازار شده تا ارز با ارزش 4200 تومان.

 

دبیر اول جبهه رفاه، پیشرفت و عدالت افزود: این مصیبت در مراکز صنعتی، تولیدی و بازار به راحتی می توان دید اما فضای کشور نشان داد که نه تنها آرامش وارد بازار نشد بلکه التهاب وارد کشور شد.

 

بازرس سابق خانه احزاب اظهار کرد: دولت معترف است ارز 4200 به عده ای دادیم و آنها نه تنها کاعذ 4200 تومانی و ارازق مورد نیاز جامعه را وارد نکردند بلکه با این پول به نوعی منافع شخصی خود را دنبال کردند و این خیانتی است که در حوزه اقتصادی با سوء استفاده از دریافت ارز انجام شده است.

 

محمدی نوری ادامه داد: اگر قرار است برخوردی با دانه درشت های اقتصادی شود باید از همین جا آغاز کنیم. مرز میان خدمت و خیانت از سوی کسانی که ارز گرفتند در این نکته نهفته شده است که به براحتی می توان دریافت که قرار بود ارز را در چهار چوب آرامش مباحث اقتصادی و خدمت به مردم رقم بزنند در حالی که ارز را با منافع شخصی خود گره زدند.

 

کدام ملت عاقلی به پیشنهاد آمریکا برای گفت‌وگو اعتماد می‌کند؟

«مجید تخت روانچی»، نماینده ایران در سازمان ملل در مقاله‌ای که در واشنگتن پست منتشر شد، نوشت: روز 2 مه(12 اردیبهشت ماه)، ایالات متحده معافیت‌های مربوط به واردات نفت از ایران را متوقف کرد. این تصمیم گام دیگری در راستای جنگ اقتصادی ایالات متحده علیه ایران بود. سیاست «فشار حداکثری» برای ایجاد اختلال در اقتصاد ایران و وادار کردن ایران برای ورود به مذاکره با شرایط مدنظر ایالات متحده اعمال گردید تا یک معاهده هسته ای جدید، جایگزین توافق سال 2015 که با دولت اوباما و پنج قدرت جهانی، مذاکره شده بود، گردد.


ایران این آخرین اقدام غیرقانونی آمریکا را نیز مردود دانست، همانطور که سال گذشته نیز خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای، یعنی «برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام»  را رد کرده بود. ایران همواره خروج آمریکا از برجام را نقض فاحش قوانین بین المللی و از جمله قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد دانسته است.


در واقع، تصمیم ایران برای ماندن در توافق هسته ای، علی رغم خروج ایالات متحده از آن، به درخواست های کشورهای اروپایی انجام شد تا به آنها فرصت کافی برای جبران آنچه ایران در اثر خروج یکجانبه و عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش از دست داده بود را بدهد.

 

رد احتمال گفت وگوی تلفنی با پمپئو/چرا باید به تماس پمپئو پاسخ دهم؟

«محمد جواد ظریف» در مصاحبه‌ با خبرگزاری رویترز درباره اینکه آیا امکان دارد یک بحران مشابه با ورود ۱۰ ملوان آمریکایی به آب‌های سرزمینی ایران (۲۰۱۶) و آزادی آنها، به سرعت حل و فصل شود، اظهار داشت: نه. چگونه می‌توان آن را رفع کرد؟

 

وزیر امور خارجه افزود: پمپئو هر بار که درباره ایران صحبت می‌کند به من بی احترامی می‌کند. چرا باید به تماس او جواب بدهم؟

 

رویترز نوشت: دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرده که ظریف و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هرگز به طور مستقیم گفت و گو نکرده‌اند.

 

سردار رشید از زبده ترین فرماندهان نظامی در طول دفاع مقدس بودند

«علی لاریجانی» در آغاز جلسه علنی امروز (شنبه ۴خرداد) مجلس شورای اسلامی با عرض تبریک به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: به مناسبت سوم خرمشهر روز فتح خرمشهر و چهارم خرداد که روز مقاومت مردم دزفول است میزبان سردار سرلشکر رشید هستیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایشان از زبده‌ترین و برجسته‌ترین فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی در طول دفاع مقدس بود. ایشان هم قبل از انقلاب از مبارزان علیه رژیم سفاک پهلوی بودند و هم در طول سالهای دفاع مقدس در تمامی صحنه‌ها و عملیات مختلف حضور فعال داشتند. ایشان به عنوان فرمانده عملیات در کنار فرمانده کل سپاه طراح تمامی عملیات‌های سپاه بودند. در نبرد بیت‌المقدس علاوه بر نقش طرح‌ریزی، فرماندهی قرارگاه فتح را بر عهده داشتند. همتای ارتشی ایشان شهید تیمسار نیاکی بودند که مشترکا عملیات بیت‌المقدس را هدایت کردند تا خرمشهر آزاد شد.

 

با انسجام حول محور رهبری و حمایت از دولتمردان راه دشوار فعلی را با موفقیت پشت سر بگذاریم

سردار سرلشکر پاسدار «غلامعلی رشید» در جلسه علنی صبح امروز( شنبه 4خرداد)مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز فتح خرمشهر و مقاومت مردم دزفول گفت: امروز ایران دو مؤلفه قدرت برای بازدارندگی یعنی نیروهای مسلح پرتوان و دیگری داشتن قدرت منطقه‌ای  را در اختبار دارد، البته  همه متفکرین و استراتژیست‌های نظامی بر این دو مؤلفه برای جلوگیری از تهاجم خارجی صحه می‌گذارند.

 

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء  با بیان اینکه اهداف و سیاست‌های منطقه‌ای ایران صلح آمیز، ثبات بخش و در راستای حمایت از منافع ملت ایران و ملت‌های مظلوم منطقه است، اظهار داشت: امروز قدرت ایران در منطقه، مرکزیت جهان عرب و جهان اسلام را در برابر تهدیدات تروریستی داعش حفظ کرده است. ما عزت و بزرگی ملت عزیزمان را از درون خون و حماسه به دست آورده‌ایم و در راستای دفاع از منافع ملت برای هر وضعیتی آماده هستیم.

 

سردار رشید با اشاره به جانفشانی فرماندهان ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس یادآور شد: ما در موقعیتی خاص و با رویارویی سرنوشت ساز در برابر زیاده خواهی آمریکایی‌ها و متحدین صهیونیستی و سعودی آنها قرار گرفته‌ایم این رویارویی به این دلیل سرنوشت ساز است که دشمن ما را در برابر جنگ و تسلیم مخیر قرار داده ما باید برای تصمیم گیری علاوه بر رصد تحولات پیش رو و آینده به ماهیت اقدامات دشمن از جمله در دوران دفاع مقدس توجه کنیم.

 

صدا و سیما از طرح مسائل اختلافی بین مذاهب پرهیز کند

«علی لاریجانی» در جلسه علنی صبح امروز( شنبه ۴خرداد)مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به  به تذکر نماینده محلات در  مورد طرح مسائل اختلافی از صدا و سیما گفت: صدا و سیما باید از طرح مسائل اختلافی بین مذاهب پرهیز کند و همه رسانه‌ها نیز باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.

 

علیرضا سلیمی نماینده محلات در تذکری گفت: صدا و سیما در پخش زنده خود دقت لازم را داشته باشد افرادی که دعوت می‌کنند باید عاقل و دور اندیش باشند و مصالح ملی را رعایت کنند. گاهی ادبیات مجریان کوچه و بازاری است و گاهی مسائل اختلاف انگیز مذهبی از آنتن زنده پخش می‌کنند که به مصلحت نیست./

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان شب قدر ماه مبارک رمضان مجلس نماز جمعه خبرگزاری شبستان مراسم شب قدر استان بوشهر مسجد سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم افغانستان بوده است

مجید صادقی دولت ابادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جلال اباد در مراسم افطاری که برای مسئولان بلند پایه طالبان در ولایات ننگرهار و نورستان در ساختمان سرکنسولگری برگزار شده بود گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم افغانستان بوده و پایبند به عملی کردن تعهداتی که برای همکاری با مردم حوزه شرق افغانستان نموده است می باشد.

"مولوی عبدالهادی احمد" نماینده وزارت امور خارجه طالبان در حوزه شرق ضمن قدردانی از مسئولان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جلال اباد گفت: فضای خوب همکاری های مشترک را با ادارات حکومتی این حوزه ایجاد نموده است و سعی می نماید تا این مناسبات استحکام بیشتر یابد.

 "عبدالسلام وزیر وال" رییس امور ورزشی ولایت ننگرهار و "محمد اصف زهیر" آمر جوانان این ولایت نیز از همکاری های جمهوری اسلامی ایران با مردم این ولایات ابراز قدردانی کردند.

 انها همچنین درمورد تجاوز رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع فلسطین گفتند: جامعه جهانی در حق دفاع از حقوق مشروع مردم فلسطین هیچ پاسخی ندارد و در جلوگیری از حملات رژیم استکباری اسرائیل ناکام شده است.

 آنها افزودند: در ماه مبارک رمضان حملات وحشیانه اسرائیل بر مردم غزه و قتل عام مسلمانان شامل زنان وکودکان هیچگونه توجیهی ندارد و باید هر چه زودتر متوقف شده تا راه برای فرستادن کمک های بشری و عمرانی برای مردم غزه هموار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح انسداد مرزها توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • گفت‌وگوی تلفنی استاندار خراسان رضوی با والی هرات
  • آیین اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در کرمان + تصویر
  • پیگیری تشکیل کمیته معاونین اقتصادی استانداران هرات و خراسان رضوی
  • ۱۲ فروردین تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام‌ خمینی راحل می باشد
  • جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم افغانستان بوده است
  • رفت و آمد کامیون‌های ایرانی از هرات تسهیل می‌شود
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • گفت‌وگوی تلفنی استاندار خراسان رضوی با والی هرات برای تسهیل رفت و آمد کامیون‌های ایرانی
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان