Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@16:43:58 GMT

احتمال بازگشت به کار بوئینگ ۷۳۷مکس

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۳۷۶۰

با اعلام اداره هوانوردی آمریکا مبنی بر اینکه تا اواخر ماه ژوئن بازگشت به خدمت هواپیمای مکس ۷۳۷ را تأیید خواهد کرد، سهام شرکت بوئینگ بیش از ۳ درصد جهش کرد.

 به گزارش رویترز، پس از اعلام اداره هوانوردی فدرال آمریکا مبنی بر اینکه تا اواخر ماه ژوئن بازگشت به خدمت هواپیمای مکس ۷۳۷ را تأیید خواهد کرد، سهام شرکت بوئینگ بیش از ۳ درصد جهش کرد و به بالاترین سطح بیش از ۲ هفته اخیر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3منبع آگاه دیروز به رویترز خبر دادند که نمایندگان اداره هوانوردی فدرال آمریکا (اف‌ای‌ای) به اعضای آژانس هوانوردی ملل متحد گفته‌اند که انتظار دارند تا اواخر ژوئن، زمین‌گیر بودن ۷۳۷ مکس به پایان برسد.

سهام شرکت بوئینگ از زمان سقوط مرگبار یک هواپیمای ۷۳۷ مکس متعلق به هواپیمایی اتیوپی در ماه مارچ، نزدیک به ۱۵ درصد سقوط کرده و حدود ۴۰ میلیارد دلار از ارزش این شرکت را از بین برده است.

سهام این شرکت از آن زمان یکی از بدترین عملکردها در شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ و داوجونز را به خود اختصاص داده است. در همین دوره زمانی شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ تنها حدود ۳ درصد رشد کرده، درحالی که داوجونز فقط ۰.۲ درصد رشد داشته است.

اگر این هواپیما تا ماه ژوئن بتواند مجوز پرواز دریافت کند، اوپراتورهای مهم آن، شامل سوزوست ایرلاینز، امریکن ایرلاینز و یونایتد کانتیننتال نیازی نیست به کنسل کردن پروازهای خود ادامه دهند. کنسل شدن پروازها در اوج سفرهای تابستانی، ضرر زیادی را متوجه این شرکت‌ها کرده بود.

 

مهر

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000EAR برچسب ها: هواپیما ، بوئینگ ، هوانوردی ، بوئینگ ۷۳۷مکس

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: هواپیما بوئینگ هوانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاص؛ استقلال و پرسپولیس صاحب جدید پیدا کردند

در جریان معاملات امروز فرابورس، روند واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به سرانجام رسید و بدین ترتیب پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه ۸۵ درصد سهام استقلال و شش بانک خصوصی ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس را خریداری کردند.

به گزارش ایسنا، به دنبال تایید صلاحیت متقاضیان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در روز یکم اردیبهشت، از صبح امروز در فرابورس ایران مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه برگزار و در نهایت به صورت رسمی این مقدار از سهام این دو باشگاه به متقاضیان واگذار شد.

بر این اساس ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵درصد) انتقال پیدا کرد.

طبق برنامه مراحل اداری انتقال سهم از سوی سازمان خصوصی‌سازی انجام خواهد شد. همچنین قبلا ۱۰ درصد سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به هواداران آن‌ها فروخته شده بود.

امروز مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در نشست خبری در پاسخ به سوال ایسنا گفت: شرکت‌هایی که قرار است دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را در اختیار بگیرند دولتی نیستند، اما ممکن است به اصطلاح شبه دولتی تلقی شوند. با این حال مدیریت این دو باشگاه به طور جدی تغییر می‌کند و سیاست‌گذاری آن‌ها نیز کلا متفاوت می‌شود.

وی درباره روند واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار کرد که در بین تیم‌های فوتبال تنها همین دو باشگاه پرسپولیس و استقلال دولتی هستند. مدت‌ها بود که ملاحظاتی از باب مناسبات بین‌المللی داشتند که قرار بر واگذاری این دو باشگاه بود. حیطه اصلی آن هم سازمان خصوصی‌سازی بوده و واگذاری قطعی است و به نهاد‌های دولتی هم واگذار نخواهد شد. ممکن است کسانی که می‌خرند شبه دولتی باشند. البته شبه دولتی یک تعریف و اصطلاحی است که در تصور عمومی ایجاد شده است؛ لذا شرکت‌هایی که قرار است پرسپولیس و استقلال را در اختیار بگیرند دولتی نیستند و اثر مدیریتی آن‌ها به طور جدی تغییر می‌کند و سیاست‌گذاری نیز به طور کلی متفاوت می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • احتمال تغییرات در هیئت مدیره وجود دارد
  • استقلال و پرسپولیس رسما فروخته شدند
  • استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • خلاص؛ استقلال و پرسپولیس صاحب جدید پیدا کردند
  • رسمی؛ استقلال و پرسپولیس واگذار شدند
  • استقلال و پرسپولیس فروخته شدند
  • مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس آغاز شد