Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-03-28@08:39:34 GMT

کارنامه جدید تسهیلات پرداخت شده به مسکن مهر

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۳۹۰۸

کارنامه جدید تسهیلات پرداخت شده به مسکن مهر

به گزارش پایگاه خبری امتداد، مهدی احمدی، رییس اداره کل روابط عمومی با اشاره به تازه ترین کارنامه عملکرد بانک مسکن در پرونده تامین مالی واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر، اظهار کرد: به دنبال تاکید رییس جمهوری مبنی بر تکمیل و افتتاح تمامی واحدهای طرح مسکن مهر، بانک مسکن نیز بر شتاب دهی تسهیلات دهی به این طرح افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که از ابتدای دولت دوازدهم بانک مسکن حمایت مالی ویژه ای به همراه دولت از این طرح به عمل آورده است.

وی به جزییات کارنامه عملکرد بانک عامل بخش مسکن در تامین مالی پروژه های مسکن مهر اشاره کرد و افزود: از ابتدای اجرای این طرح تا پایان ماه نخست سال جاری مجموعا ۳ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۱۸۴ واحد مسکن مهر برای اخذ تسهیلات به شعب بانک مسکن معرفی شده اند که از این تعداد تاکنون به ۳ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۷۷۷ واحد تسهیلات به صورت کامل پرداخت شده است.

وی رقم تسهیلات پرداخت شده به این تعداد واحد مسکن مهر را معادل ۵۰ هزار و ۳۸۵ میلیارد و ۹۹۴ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: مطابق با برآوردهای انجام شده مجموع تسهیلاتی که باید برای واحدهای معرفی شده در قالب این طرح پرداخت شود به لحاظ ریالی معادل ۵۳ هزار و ۳۱۱ میلیارد و ۲۹۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ارزش دارد.

احمدی به کارنامه تسهیلات پرداخت شده به واحدهای مسکن مهر اشاره کرد و ادامه داد: طی بازه زمانی مذکور، مجموعا ۵۳۳ هزار و ۵۴۸ واحد مسکن مهر در استان تهران به شعب مختلف بانک مسکن معرفی شده اند که از این تعداد تاکنون ۵۳۲ هزار و ۵۸۱ واحد به طور کامل تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

به گفته وی ارزش ریالی تسهیلات پرداخت شده به واحدهای مسکن مهر استان تهران تا پایان فرودین ماه امسال معادل ۹ هزار و ۵۷۶ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است. وی در عین حال تصریح کرد: پس از استان تهران، سه استان آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس از میان ۳۱ استان کشور بیشترین میزان اخذ تسهیلات به لحاظ تعداد واحد مسکونی در پروژه مسکن مهر را به خود اختصاص داده اند.

رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن به حجم تسهیلات پرداخت شده به واحدهای مسکن مهر سه استان آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس اشاره کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تا پایان فروردین ماه سال جاری ۱۹۲ هزار و ۱۳۷ واحد مسکن مهر در استان آذربایجان شرقی، ۱۶۸ هزار و ۷۷۴ واحد مسکن مهر در استان اصفهان و ۱۶۷ هزار و ۲۵۸ واحد مسکن مهر در استان فارس تسهیلات ویژه این طرح را از سوی بانک عامل بخش مسکن دریافت کرده اند.

وی در پایان تاکید کرد: کارنامه عملکرد بانک مسکن در طرح مسکن مهر فقط به پرداخت تسهیلات محدوده نشده است. به این معنا که بانک مسکن به عنوان تنها بانک عامل فعال در پرداخت تسهیلات ویژه به پرونده مسکن، علاوه بر پرداخت تسهیلات به متقاضیان این طرح، عملیات فروش اقساطی (واگذاری سهم الشرکه) را نیز بر عهده گرفته است. به این ترتیب که واحدهای مسکونی که در قالب این طرح کار ساخت وساز آنها تمام و تکمیل می شود و به آنها اجازه افتتاح و بهره برداری داده می شود، پیش از بهره برداری از واحد، عملیات فروش اقساطی آنها توسط بانک مسکن انجام می شود.


true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!

روز گذشته بانک مرکزی بند‌های مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد؛ تسهیلاتی که در سال ۱۴۰۳ به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته بانک مرکزی بند‌های مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.

گفتنی است، مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرای هریک از بند‌های این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.

پرداخت وام ازدواج با یک ضامن

پیش از این هم محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور گفته بود: بانک مرکزی به شکل رسمی و در دستورالعمل خود اعلام کرده که بانک‌ها موظف هستند برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک ضامن را قبول کنند، اما گاهی ممکن است متقاضیان فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند که بر اساس ارزشیابی بانک، فرد صلاحیت کافی برای ضامن شدن را نداشته باشد بر این اساس بانک اعلام می‌کند که فرد ضامن دیگری را هم معرفی کند.

او افزود: این که بانک مطرح می‌کند دو ضامن برای تسهیلات قرض‌الحسنه نیاز است موارد استثنایی است که توجیهاتی مانند این دارد که گاهی ضامن اول که فرد معرفی می‌کند توان بازپرداخت ضعیفی دارد که در اینجا ممکن است بانک‌ها برخلاف مصوبه بانک مرکزی اعلام کنند که متقاضی یک نفر دیگر را هم معرفی کند تا دو نفر ضامن شوند.

در همین راستا و با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۳ هم روز گذشته اعلام شد: در رابطه با تسهیلات ازدواج پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

امکان گزارش دهی تخلفات حوزه تسهیلات ازدواج فراهم است

بانک مرکزی هم اعلام کرده است: مردم می‌توانند هر گونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند و چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند و حتماً بانک مرکزی این مهم را پیگیری می‌کند که از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند درخواست ضمانت‌های فراتر از قانون و بخشنامه‌ها است.

گفتنی است، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به هیچ وجه دوبار پرداخت نمی‌شود و هر فرد تنها یکبار می‌تواند از تسهیلات ازدواج استفاده کند.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی
  • جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!
  • هدف‌گذاری برای تسهیل پرداخت تسهیلات خرد توسط بانک‌ها
  • قانون وام ازدواج ، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و مسکن در سال ۱۴۰۳
  • شرایط دریافت ۷۰۰ میلیون تومان وام ازدواج اعلام شد/ شرط مهم برای پرداخت وام سه میلیاردی به خانواده‌های فاقد مسکن/ وام فرزندآوری چند میلیون تومان شد؟
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و مسکن
  • قانون وام ازدواج، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزند و مسکن به شبکه بانکی
  • پرداخت بیش از ۴۵ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی به متقاضیان