Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه امیرکبیر در شانزدهمین همایش مهندسی معدن گفت: با توجه به پیگیری اصلاحات ساختاری، هر دانشکده‌ای که حوزه مطالعاتی‌شان به یکدیگر نزدیک باشد، در قالب یک پردیس فعالیت می‌کنند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سیداحمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر در شانزدهمین همایش علمی مهندسی معدن با اشاره به همکاری ایمیدرو در زمینه همکاری با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، گفت: در این راستا تفاهم نامه‌ای میان ایمیدرو و دانشگاه صنعتی امیرکبیر به امضا رسیده است و امیدواریم این تفاهم نامه زمینه‌ای برای همکاری‌های بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معتمدی با اشاره به سابقه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی اظهار کرد: این دانشگاه دارای بیش از ۱۴ هزار دانشجو، ۱۸ دانشکده و ۴ واحد استانی است و به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه فنی کشور به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه این دانشگاه جز معدود دانشگاه‌های کشور است که رشته مهندسی معدن را راه اندازی کرده است، ادامه داد: این دانشکده پیشنهاد کرد که برای توسعه حوزه‌های مرتبط با معدن از دانشکده متالورژی جدا باشد که در آخرین جلسه هیات امنای دانشگاه، با این پیشنهاد موافقت و مجوز تفکیک این دو دانشکده صادر شد.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه جدایی رشته‌های مرتبط اقدام مطلوبی نیست، یادآور شد: از چند سال قبل اصلاحات ساختاری را در دستور کار قرار دادیم و دانشگاه را به سمت دانشگاه‌های نسل سوم هدایت کردیم.
به گفته وی بر اساس برنامه‌های اصلاح ساختاری دانشگاه، هر دانشکده‌ای که حوزه مطالعاتی آن‌ها نزدیک به یکدیگر بوده است، در قالب یک پردیس فعالیت خواهند کرد.
معتمدی با بیان اینکه در خارج از کشور به این روش School یا پردیس گفته می‌شود، که شامل چندین دانشکده است، خاطر نشان کرد: این برنامه از یک سال گذشته در دستور کار دانشگاه قرار دارد و پیاده سازی کامل این برنامه زمان بر است و امیدواریم تا ترم آینده این برنامه به طور کامل پیاده سازی شود.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: در قالب این برنامه دانشکده‌های معدن، نفت و عمران به همراه یک پژوهشکده در چارچوب یک پردیس فعالیت خواهند کرد. این دانشکده‌ها به لحاظ آموزشی مستقل هستند، ولی همکاری‌های علمی آن‌ها با یکدیگر بیشتر خواهد شد.
معتمدی به جایگاه این دانشگاه در حوزه‌های علمی و پژوهشی در سطح ملی و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: دانشکده معدن این دانشگاه یکی از دانشکده‌های موفق محسوب می‌شود.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دانشگاه در ۴ رتبه بندی که مورد قبول وزارت علوم است، فعالیت دارد، گفت: از این ۴ رتبه بندی در ۳ رتبه بندی در میان دانشگاه‌های صنعتی کشور رتبه نخست و در یک رتبه بندی در جایگاه دوم قرار گرفته ایم. همچنین دانشگاه در رتبه بندی کیو اس در بخش ارجاعات جایگاه ۲۸ دنیا دارد.
وی ادامه داد: دانشگاه در حوزه تولید مقالات از وضعیت خوبی برخوردار است و به صورت میانگین ۴.۲ مقاله به ازای هر استاد در دانشگاه تولید می‌شود که این آمار بسیار خوبی است.   در این همایش همچنین همایون کتیبه رییس دانشکده مهندسی معدن دانشگاه صنعتی امیرکبیر هدف از برگزاری این همایش را بزرگداشت معدن و معدنکاران دانست و گفت: این همایش با حضور دست اندرکاران بخش‌های معدنی کشور، اساتید و دانشجویان برگزار شده تا از کسانی که چرخ اقتصاد کشور در بخش معدن را به گردش در آورده‌اند، تقدیر کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، احمد چلداوی رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری این دانشگاه که ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه شاهد در سال ۱۳۶۹ با دستور امام خمینی تاسیس شد. این دانشگاه در ابتدا در چند رشته محدود فعالیت خود را آغاز کرد. قبلا دانشکده‌ها در سطح شهر پراکنده بودند و سپس همه تجمیع شده و در مجاورت مرقد امام خمینی مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟

وی افزود: این دانشگاه هم‌اکنون ۱۰ دانشکده دارد که ۴ دانشکده در حوزه پزشکی و ۶ دانشکده در حوزه‌های هنر، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی، فنی-مهندسی و ... فعالیت می‌کنند. همچنین دانشکده داروسازی در حال تاسیس است. این دانشگاه هم‌اکنون ۳۸ رشته کارشناسی، ۴۰ رشته دکتری و ۲ رشته دکتری عمومی در پزشکی و دندانپزشکی دارد.

چلداوی خاطرنشان کرد: دانشگاه شاهد هم‌اکنون ۶ هزار دانشجو دارد. ۲ سال از فعالیت ما در دانشگاه شاهد می‌گذرد. اقدامات مهمی در این ۲ سال انجام شده است. برای مثال بودجه پژوهشی دانشگاه ۱۰ برابر شده است. پژوهش در اغلب دانشگاه‌ها به شدت مظلوم است. پژوهانه استادان هم ۱۰ برابر شده است‌. همچنین آزمایشگاهی با هزینه ۵ میلیارد راه‌اندازی شده است که دانشگاهیان می‌توانند از ابرکامپیوتر این آزمایشگاه استفاده کنند.

رئیس دانشگاه شاهد گفت: فرآیندهای مالی گرنت تسریع شده است. ۲۰ میلیون کمک هزینه خرید لپ تاپ به استادان اعطا کردیم. قراردادهای ارتباط صنعت در ۲ سال، ۱۷ برابر شده و مبلغ آن‌ها هم ۱۴ برابر شده است.از نظر پژوهشی رشد ۲ برابری داشته‌ایم. همچنین هزار متر مربع مرکز نوآوری راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در زمینه فرهنگی دوره‌های مختلفی برای دانشجویان، استادان و کارکنان برگزار کرده‌ایم. برای مثال اردوهای راهیان نور و مشهد مقدس برکزار شده است. تحولاتی که در حوزه فرهنگی داشتیمدر ۲ شاخص فرهنگی بوده است که شامل سرانه فرهنگی و بودجه فرهنگی می‌شود، رتبه اول دانشگاه‌های گروه ب وزارت علوم را کسب کردیم. پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت غیرمتمرکز است، به این معنا که ۴ برابر ظرفیت دانشگاه‌ برای مصاحبه به ما معرفی می‌شود. دو مرحله مصاحبه در این دانشگاه انجام می‌شود. ولایتمداری از مهم‌ترین فاکتورهای مصاحبه است. دانشگاه شاهد ملجأ و ماوای خانواده‌های ارزشی است که تمایل دارند فرزندانشان در دانشگاهی با سطح علمی خوب و محیط ارزشی پرورش داده شوند. در این سال‌ها فقط پذیرای دخترانی بوده‌ایم که به انتخاب خودشان حجاب برتر را انتخاب کرده‌اند.

وی تاکید کرد: سرانه مقالات بین‌المللی به ازای هر استاد، ۱.۵ است‌. ۳۴۴ عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول به کار هستند. سرانه مقالات ISC، عدد ۱۵.۱ است که حدود ۵ هزار و ۳۰۰ مقاله می‌شود. تا پیش از این دوره دانشگاه شاهد خوابگاه متاهلی نداشت. در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و مراحل نقشه‌برداری خوابگاه متاهلی در محوطه این دانشگاه در حال انجام است. دانشگاه شاهد سیاست‌زده نیست؛ اما منفعل هم نیست. این که دانشجویان دانشگاه شاهد در اغتشاشات شرکت نکردند به معنی انفعال نیست.

وی افزود: تا پیش از این دوره دانشگاه شاهد هیچ فعالیتی در سطح بین‌المللی نداشت؛ اما هم‌اکنون ۶۰ دانشجوی بین‌المللی داریم که از افعانستان، نیجریه و پاکستان آمده‌اند. همه این دانشجویان بورسیه شده‌اند. سال آینده از ۱۲ کشور شامل استرالیا، پاکستان، سوریه، عراق و افغانستان دانشجو خواهیم داشت که ۲۰۰ نفر خواهند شد. رویکرد دانشگاه شاهد در حوزه بین‌الملل درآمدزایی نیست بلکه هدف ما تربیت نیرو برای امام زمان است. بنیاد شهید هزینه بورسیه این دانشجویان را برعهده گرفته است.

چلداوی یادآور شد: قصد داریم ۲۰ هزار متر فضای آموزشی برای رشته پزشکی‌ در پردیس مرکزی دانشگاه اختصاص دهیم. همچنین دانشکده کشاورزی از محل فعلی جا به جا خواهد شد و در زمین‌های کشاورزی ساختمانی برای این دانشکده ساخته می‌شود. ساختمان فعلی دانشکده کشاورزی به دانشکده حکمرانی اختصاص داده خواهد شد.

رئیس دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: افزایش بودجه دانشگاه شاهد پارسال ۲۵ درصد بود و امسال حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است. با توجه به افزایش ۲۰ درصدی حقوق اساتید، این افزایش باید به حقوق اساتید اختصاص داده شود.

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1228275 برچسب‌ها دانشگاه شاهد

دیگر خبرها

  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • پیگیری راه‌اندازی مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان خوزستان
  • ماجرای خودروی شراکتی دکتر معتمدی و دکتر مرندی و خرید بلیت قسطی هواپیما
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی