Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-20@00:49:46 GMT

آنچه باید در مورد اورژانس‌های فشارخون بدانیم

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۴۰۲۵

آنچه باید در مورد اورژانس‌های فشارخون بدانیم

صدای ایران- دکتر رضا لشکری متخصص قلب و عروق گفت: مراجعات بسیار زیادی داریم به اورژانس‌ها به خاطر استرس‌های بسیار زیاد و عدم مصرف داروهای فشارخون ، حال باید در مورد اورژانس‌های فشارخون چه کار کرد.
 
دکتر لشکری در گفت و گو با خبرنگار صدای سلامت پایگاه خبری صدای ایران درباره اورژانس‌های فشارخون گفت: فشارخون اورژانس، ما به فشارخونی می‌گوییم که بالای 180 میلی متر جیوه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
........................... اگر این افزایش فشارخون با عوارضی همراه باشد از جمله تهوع، استفراغ، تغییر بینایی، تغییر هوشیاری و همین‌طور سکته قلبی که اورژانسی هستند که ما باید در ظرف 1 ساعت آن فشارخون را درمان کنیم در غیر اینصورت عوارض جبران ناپذیر برای بیمار به دنبال خواهد داشت.
وی افزود : نوع دیگر این است که فشارخون بیمار افزایش پیدا‌کرده و هیچ کدام از این عوارض را ندارد و ما 24 ساعت مهلت داریم که این فشارخون را پایین بیاروریم ، نوع دوم که با عارضه‌ای همراه نیست به دلیل عدم مصرف داروها رخ می‌دهد و می‌تواند به نوع اول تبدیل شود و ممکنه عوارضی را ایجاد کند ولی اگر عوارضی ایجاد نشد ما این بیمار را بصورت سرپایی درمان می‌کنیم.
این متخصص قلب و عروق گفت: در اورژانس فشار بیمار را پایین می‌آوریم، داروها را تنظیم می‌کنیم و آموزش‌های لازم را به بیمار می‌دهیم و بیمار را مرخص می‌کنیم ،  در نوعی که فشارخون با عوارضی همراه است باید بیمار بستری شود و داروهای تزریقی ضد‌فشارخون را دریافت کند و بعد ترخیص شود.
دکتر لشکری ادامه داد: مصرف داروهای فشارخون چیزی نیست که با سلیقه بیمار تغییر کند و یا نباید دارو را قطع کند چون اتفاقات جبران‌ناپذیری می‌افتد و  بیماران داروها را باید منظم مصرف کنند. فشارخون روزانه را مرتب چک کنند، هرگونه علائم از عوارضی که در چشم، مغز و قلب اگر احساس کردند سریعاً با پزشکشان تماس بگیرند و راهنمایی بخواهند.
ویدئو گفتگوی صدای ایران با دکتر رضا لشکری متخصص قلب و عروق را در ادامه ببینید:  

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: متخصص قلب و عروق استرس اورژانس فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید بدانیم که موشک‌های بالستیک ایران بسیار نقطه‌زن هستند (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: برخورد موشک ایران بیخ گوش جنگنده‌های اف 35 (فیلم) لایو اتفاقی یک ایرانی و اسرائیلی بعد از موشک‌باران سپاه (فیلم) شکارچیان گنبد آهنین (فیلم)

دیگر خبرها

  • حذف قند از رژیم غذایی چه عوارضی دارد؟
  • پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور
  • باید بدانیم که موشک‌های بالستیک ایران بسیار نقطه‌زن هستند (فیلم)
  • پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی
  • ماجرای حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی / کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز
  • حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی | کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در نیشابور
  • حذف قند از رژیم غذایی چه عوارضی دارد؟‌