Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-23@08:35:45 GMT

آنچه در مورد زگیل‌های تناسلی و سرطان دهانه‌رحم است.

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۴۰۲۷

صدای ایران- دکتر مریم اکبری متخصص زنان و زایمان گفت: در مورد زگیل‌های تناسلی و سرطان دهانه‌رحم است ،  متأسفانه یکی از عفونت‌هایی است که در سراسر ایران و سراسر کشورهای خارجی شیوع پیدا کرده است.   دکتر اکبری در گفت و گو با خبرنگار صدای سلامت پایگاه خبری صدای ایران درباره زگیل‌های تناسلی و سرطان دهانه‌رحم گفت: این عفونت هنوز به طور قطعی راه انتقالش مشخص نیست ولی به صورت انتقال جنسی می‌باشد،  تشخیص این بیماری با تست غربالگری پاپ اسمیر است و براساس پروتکل‌های کشوری و جهانی، ما بیمار را غربالگری می‌کنیم و توصیه‌هایی درمورد رفتارهای جنسی به این افراد داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : غربالگری معمولاً از سن 21 سالگی با یک تست ساده پاپ اسمیر شروع می‌شود و همچنین بین 25 تا 35 سالگی بیمار هر 3 سال یکبار این تست را باید انجام دهد و اگر در تا سن 30 سالگی انجام نداده، حتماً هم تست سیتولوژی و هم تست HPV  انجام دهد.
این متخصص زنان و زایمان گفت :  در مورد مردان هم این بیماری ممکنه وجود داشته باشد البته چون بافت تناسلی مردان مخاطی نیست کمتر درگیری وجود دارد کمتر دچار عفونت‌های بدخیم این بیماری می‌شوند.   وی در آخر افزود:  نهایتاً ممکنه یک زگیل‌هایی در ناحیه تناسلی‌شان ایجاد شود. ولی در مورد زنان قضیه فرق می‌کند،و بافت، بافت مخاطی است حتی ممکن است مراحل پیشرفته این بیماری را داشته باشیم که توصیه می‌کنیم غربالگری دهانه‌رحم به نام پاپ اسمیر را بعد از شروع فعالیت جنسی حتماً حتماً بعد از سن 21 سالگی انجام دهند.
ویدئو گفتگوی صدای ایران با دکتر مریم اکبری متخصص زنان و زایمان را در ادامه ببینید:  

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سرطان دهانه رحم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌نامه غربالگری SMA سال جاری عملیاتی می‌شود

مدیرکل بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از عملیاتی شدن شیوه‌نامه غربالگری SMA در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، کورش اعتماد با اشاره به بیماری SMA به عنوان یک بیماری وابسته به ژنتیک اظهار کرد: کار مطالعاتی در راستای غربالگری بیماری SMA در کشور انجام و سه سناریو در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر این اساس غربالگری بیماری SMA در سه گروه شامل جمعیت عمومی کشور، افرادی که ازدواج فامیلی دارند و افراد دارای فرزند SMA انجام خواهد شد.

مدیرکل بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با تاکید بر اقدامات لازم پس از شناسایی بیماران گفت: شیوه‌نامه غربالگری SMA در حال تدوین است و این برنامه سال جاری عملیاتی می‌شود.

کاظم وطن‌خواه، رئیس آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت نیز اظهار کرد: در زمینه آزمایشگاهی و تشخیص آزمایشگاهی SMA اقدام خوبی صورت گرفته است و یکی از کیت‌های تولید داخل در کارگروه مربوطه مصوب شده و به اداره کل تجهیزات سازمان غذا و دارو اعلام شده است و تشخیص این بیماری با کیت تولید داخل خواهد بود.

کد خبر 746195

دیگر خبرها

  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی
  • آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در جنوب و جنوب شرق کشور تا ۱۰ روز آتی
  • سقوط آزاد کاهش رشد جمعیت متوقف شد | واکسیناسیون سرطان دهانه رحم انجام می‌شود | برنامه کنترل سقط جنین در کشور
  • هر آنچه که در که حادثه اصفهان گذشت/ وقتی تیر صهیونیست‌ها به سنگ خورد
  • شیوه‌نامه غربالگری SMA سال جاری عملیاتی می‌شود
  • غربالگری بیماری SMA با کیت تشخیصی ایرانی
  • غربالگری بیماری SMA در کشور/ جزئیات برنامه وزارت بهداشت