Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@11:28:44 GMT

کمبود نفت سنگین پالایشگاه‌های آمریکا

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۴۱۵۳

کمبود نفت سنگین پالایشگاه‌های آمریکا

کمبود جهانی نفت خام سنگین موانعی برای پالایشگاه های کلیدی آمریکا به وجود می آورد چون برای فصل پرمصرف تابستان باید بنزین بیشتری تولید کنند .

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین و به نقل از بلومبرگ، در گالف کوست، کمبود عرضه نفت خام سنگین حاشیه‌های سود را پایین آورده است، در حالی که پالایشگاه‌های میدوست احتمالاً به نرخ بالای پالایش تابستان سال گذشته نمی‌رسند؛ سود گالف کوست از پالایش نفت سنگین به سوخت هایی مثل بنزین و دیزل در حال حاضر در پایین‌ترین حد طی یک دهه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمبود از قطع عرضه نفت خام از کشورهای تحت تحریم ونزوئلا و ایران ناشی میشود و همچنین کاهش تولید کانادا و اوپک؛ همه اینها باعث بالارفتن قیمت نفت سوخت شده که از آن برای تولید بنزین استفاده می شود. نفت سوخت گالف کوست که یک محصول جانبی نفت خام است، به بالاترین حد شش‌ماهه در اواخر آوریل رسیده است.

قیمت بنزین گالف کوست در آستانه تابستان زیر میانگین ۵ ساله قرار دارد و انتظار می‌رود در دوره زمانی ژوئن تا اوت پالایش حدود ۹.۳ میلیون بشکه در روز شود که مشابه سال گذشته است.

ولی در میدوست اوضاع متفاوت است. پالایشگاه های منطقه به نفت غرب کانادا وابسته هستند . یک نفت سنگین که اخیراً پس از برداشته شدن محدودیت های تولید توسط دولت، آلبرتا ارزان‌تر شده است و عرضه ارزان تر باعث بالا رفتن سود تولید بنزین و دیزل شده است ولی چون آلبرتا تا پایان سال محدودیت های اجباری تولید را بر نمی دارد ، عرضه سخت‌تر می‌شود.

کمبود عرضه نفت سنگین احتمالاً فعالیت های پالایشی را تا حدود ۳.۸۵ میلیون بشکه در روز طی ژوئن تا اوت پایین می‌آورد و به کمتر از ۳.۹۵ میلیون سال گذشته می رساند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پالایشگاه پالایشگاه های آمریکا کمبود نفت سنگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از جایگاه اختصاصی عرضه فرآورده‌های نفتی در مریوان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان در مراسم بهره برداری از جایگاه اختصاصی عرضه فرآورده‌های نفتی ساحل شهر مریوان گفت: این جایگاه در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع با دارا بودن دو مخزن به ظرفیت ذخیره سازی ۹۰ هزار لیتر بنزین احداث شده است.

جهانبخش نوکانی با اشاره به اشتغالزایی ۱۰ نفر در این جایگاه گفت: این جایگاه دارای دو سکوی عرضه بنزین با چهار تلمبه دو نازله می‌باشد.

وی از هزینه کرد ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت این جایگاه خبر داد و افزود: این جایگاه بر اساس آخرین استاندارد‌های زیست محیطی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و سازمان محیط زیست احداث شده و تمامی مراحل اجرای طرح کهاب را انجام داده است.

با افتتاح این جایگاه شمار جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان به ۹۱ باب افزایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ساخت دومین پالایشگاه تولید پلاسما با ظرفیت ۴۰۰ هزار لیتر
  • کدام پالایشگاه‌ ها بیشترین افزایش تولید و فروش را در سال ۱۴۰۲ داشته‌اند؟
  • پیشرفت خیره‌کننده پروژه بنزین‌سازی پالایشگاه تهران
  • پیشرفت خیره‌کننده پروژه بنزین‌سازی پالایشگاه تهران در ماه‌های اخیر
  • شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها برقرار است
  • شرایط در پمپ‌بنزین‌های کشور عادی است
  • بهره برداری از جایگاه اختصاصی عرضه فرآورده‌های نفتی در مریوان
  • مردم نگران تامین سوخت نباشند
  • توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد
  • رئیس انجمن تولیدکنندگان لاستیک: کمبود تولید تایر در کشور نداریم