Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور آمریکا و همسرش امروز شنبه در قالب یک سفر عمدتا تشریفاتی به منظور برجسته کردن روابط نزدیک واشنگتن و توکیو وارد ژاپن شدند و در روز نخست این سفر ترامپ به دیدار رهبران تجاری ژاپن رفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن عمدتا با یکدیگر روابطی دوستانه و نزدیک داشته‌اند و گمانه‌زنی شده که نخست وزیر ژاپن در دیدارش با ترامپ به دنبال استفاده از این روابط نزدیک به منظور جلوگیری از بروز هرگونه جنگ تجاری آمریکا و ژاپن مشابه با جنگ تجاری واشنگتن و پکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا آمریکا اعلام کرده که به دنبال اعمال عوارضی بر واردات خودروهای ژاپنی به منظور ایجاد توازن در تجارت دو کشور و کاستن از مازاد تجاری ژاپن است.

همزمان آمریکا با چین نیز جنگ تجاری بزرگی پیدا کرده و همچنان نیز این جنگ ادامه دارد.

انتظار می‌رود که ترامپ و آبه در مذاکراتی که روز دوشنبه خواهند داشت با یکدیگر درباره موضوع تجارت گفت‌وگو کنند، اما مقام‌ها احتمال این‌که در این سفر ترامپ، توافقی تجاری بین دو کشور امضاء شود را کم دانسته‌اند.

ترامپ اولین رهبر خارجی است که در دوره امپراطور جدید ژاپن، ناروهیتو به این کشور سفر می‌کند.

ترامپ در کنفرانس خبری روز پنجشنبه گفت: شینزو آبه مشخصا به من گفت شما مهمان افتخاری هستید. تنها یک مهمان افتخاری وجود دارد و من مهمان افتخاری در بزرگترین مراسمی هستم که آنها در ۲۰۰ سال اخیر برگزار کرده‌اند.

ترامپ در بدو ورود به ژاپن با رهبران تجاری این کشور نشست دارد. روز یکشنبه نیز ترامپ و آبه به بازی گلف خواهند پرداخت و در یک مسابقه کشتی سنتی ژاپنی "سومو" حضور خواهند داشت. آنها روز دوشنبه درباره برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی و همچنین موضوع تجارت بحث خواهند داشت. ساعاتی پیش از ورود ترامپ به ژاپن یک زلزله متوسط شرق ژاپن را لرزاند.

دونالد ترامپ در دیدار با گروهی از مدیران اجرایی شرکت‌های مطرح ژاپنی از رهبران تجاری ژاپن خواست تا سرمایه‌ گذاری خود در آمریکا را افزایش دهند.

او خاطر نشان کرد که ژاپن در تجارت با آمریکا دارای برتری چشمگیری است که مذاکره‌کنندگان دو طرف به دنبال متعادل کردن آن هستند.

ترامپ به این مقام‌های تجاری ارشد ژاپن تاکید کرد که هرگز سرمایه‌ گذاری در آمریکا با تلخی همراه نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح وزیر امنیت داخلی بایدن

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز؛ آلخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی ایالات متحده که به گفته جمهوری خواهان مقصر افزایش حضور مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک است، ماه گذشته میلادی توانست از استیضاح توسط مجلس نمایندگان به اتهام عدم اجرای قوانین مهاجرتی و ارائه گفته های نادرست به کنگره جان سالم به در ببرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مایورکاس که عضو کابینه دموکرات بایدن است گفته که مسئول اوضاع مرزی نیست و بجایش سیستم نادرست و در هم شکسته مهاجرتی ایالات متحده را که کنگره نتوانسته درستش کند، مقصر این آشوب مرزی می‌داند.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به همراه ۱۱ جمهوری خواه دیگر در نامه‌ای خطاب به چاک شومر، رئیس اکثریت سنا نوشتند: ما در ۱۰ آوریل و زمان بازگشت به کار سنا استیضاح وزیر امنیت داخلی را ارائه می‌کنیم.

مجلس نمایندگان و سنا اکنون در تعطیلات دو هفته‌ای هستند.

آنها در ادامه نوشتند: از شما می‌خواهیم روند استیضاح این موضوع را سریعا تعیین کنید.

مقامات فدرال از جمله روسای جمهور که توسط مجلس استیضاح می‌شوند، در سنا محاکمه می‌شوند تا مشخص شود که آیا باید از سمت خود برکنار شوند یا خیر.

این درحالی است که سنا تحت کنترل دموکرات‌ها بعید است که به برکناری مایورکاس رای بدهند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1225510 برچسب‌ها جوبایدن

دیگر خبرها

  • تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح وزیر امنیت داخلی بایدن
  • بایدن و ترامپ هر دو با کاهش رای دهندگان خود مواجه شده‌اند
  • آغاز بهار در ژاپن با عطر سرمست‌کننده شکوفه‌های آلو(+عکس)
  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • افزایش تمایل آمریکایی‌ها برای مهاجرت
  • تشکیل کارگروه اجرایی شعار سال در مازندران
  • توافق تجاری افغانستان و پاکستان
  • فعالیت تجاری گمرکات خوزستان در ایام نوروز
  • ۱۰۷ درصد برنامه صادرات ۱۴۰۲ در کردستان محقق شد
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان