Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@14:30:41 GMT

اهدای 927 واحد خون در شب‌ قدر

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۴۱۶۸

اهدای 927 واحد خون در شب‌ قدر

سید مرتضی طباطبایی در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به مراجعه هزار و ۳۷۹ نفر به مراکز انتقال خون استان تهران در شب قدر اظهار کرد: از میان این افراد مراجعه‌کننده ۹۷۲ نفر موفق به اهدای خون شدند و ۷۱ واحد خون اهدا کردند.
وی بیان کرد: همچنین تا پایان روز سوم خرداد مصادف با هجدهم ماه مبارک رمضان نیز ۱۳ هزار و ۳۴ واحد خون اهدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزان از مدت مشابه سال گذشته هزار و ۵۰۰ واحد کمتر است.
طباطبایی بیان کرد: این کاهش اهدا به دلیل فعال شده واحد اهدای پلاسما در مراکز انتقال خون و استقبال اهداکنندگان از این کار است.
وی در ادامه با اشاره به نیاز به پلاسمای A گفت: نیاز ما به خون در گروه‌های منفی همیشه بوده و از آن سو با به دلیل پر مصرف بودن گروه‌های خونی O مثبت و A مثبت در هفته‌های آتی به دلیل تعطیلات ماه مبارک نیاز ما به این گروه‌ها افزایش پیدا می‌کند هرچند ذخایر ما در حال حاضر کفایت لازم را دارند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی سلامت قرآن شب قدر اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، آقای مرمزی با اشاره به اهدای ۲۵ سری جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی حمیدیه گفت: برای خرید هر سری جهیزیه را ۴۱ میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود: جهیزیه‌های اهدایی دارای ۵ قلم کالای اساسی شامل؛ یخچال، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، اجاق گاز و تلویزیون تولید داخلی هستند و برای تهیه مجموع آنها ۲۵ سری ۱۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.


مرمزی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی حمیدیه در سال۱۴۰۲ تاکنون ۱۳۳ سری جهیزیه میان نوعروسان زیر پوشش تهیه و اهدا کرده است.


رئیس کمیته امداد امام خمینی حمیدیه هدف از اهدای جهیزیه را ترویج ازدواج آسان و سنت حسنه پیامبر اکرم (ص)، تحکیم بنیاد خانواده و جوانی جمعیت عنوان و اضافه کرد: از خیرین و نیکوکاران برای کمک و تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند و سایر نیاز‌های مددجویان زیر پوشش در زمینه بسته‌های معیشتی، پوشاک، بسته‌های آموزشی و تحصیلی، اشتغالزایی و ... دعوت بعمل می‌آید.

دیگر خبرها

  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح حجاب را اجرا کنیم 
  • پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح عفاف و حجاب را اجرایی کنیم 
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه
  • اهدای خون کارکنان پایگاه هوانیروز شهید وطن پور
  • اهدای گل دانش آموزان ساروی به نیروهای مسلح
  • گروه آموزش برتر، سایت نمونه سوالات کشور
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • نخستین و بالاترین نیاز جامعه امنیت است