Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@12:45:38 GMT

آغاز ارزیابی عملکرد مدیریت سبز ادارات استان همدان

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۴۱۷۶

آغاز ارزیابی عملکرد مدیریت سبز ادارات استان همدان

به گزارش خبرنگار مهر، عادل عربی ظهر شنبه در نشست با اعضای سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی همدان افزود: مصادیق مدیریت سبز شامل بهینه‌سازی مصرف آب، بهینه‌سازی مصرف انرژی، مدیریت پسماند، بهینه‌سازی مصرف اقلام مربوط به مکاتبات اداری، حمل و نقل، ساختمان سبز، اطلاع‌رسانی و ارتقای آموزش کارکنان و استفاده از فناوری‌های پاک و سازگار با محیط‌زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربی ادامه داد: شاخص های مدیریت سبز دستگاه‌های اجرایی به عنوان بخشی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های یاد شده لحاظ می‌شود و دستگاه‌های اجرایی موظفند شاخص های اعلام شده را محاسبه و در چارچوب شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های متبوع خود لحاظ کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان عنوان کرد: مدیران برای انجام آموزش‌های محیط زیستی در اولویت قرار دارند.

وی از انجام ۷۰ درصدی پروژه مطالعاتی شناسایی کانون‌های احتمالی مولد ریزگرد در همدان خبر داد و گفت: پس از این وظایف دستگاه‌ها در این خصوص معین می‌شود.

وی در پاسخ به اعضای سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی در خصوص چرایی احداث باغ وحش در همدان گفت: در باغ وحش دهکده طبیعت علیصدر که در ۴ کیلومتری روستای گردشگری علیصدر قرار دارد، فضایی مهیا شده که ضمن کارکرد تفرجگاهی، حیواناتی که به دلیل غیر بومی بودن و کشف از قاچاقچیان حیات وحش و نیز صدمه و آسیب قابل بازگشت به طبیعت نیستند را در خود جای داده است.

عربی از آغاز برنامه مدیریت تالاب آق گل ملایر خبر داد و گفت: برای تدوین این برنامه تا پایان آبان ماه سلسله کارگاه‌های مشورتی تشکیل و نتایج کارگاه‌ها به شورای برنامه ریزی استان ارسال می‌شود.

رئیس اداره آموزش حفاظت محیط زیست استان همدان نیز از برگزاری دو دوره آموزشی تا پایان سال برای اعضای سازمان‌های مردم نهاد همدان خبر داد و گفت: این آموزش‌ها پس از نیازسنجی انجام شده در حوزه مدیریت زیست بومی تالاب‌ها و مسائل مرتبط انجام می‌شود.

عباس ایزدی افزود: طرح مدیریت زیست بومی تالاب‌ها نیز با کمک سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی انجام می‌شود که می‌توان به بهبود وضعیت مالی این نهادها که برای محیط زیست دلسوزانه کار می‌کنند کمک کند.

کد خبر 4625703

منبع: مهر

کلیدواژه: عادل عربی اداره کل محیط زیست همدان علی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۴۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاهی ایرانی که پساب‌ها را آنلاین و سریع بررسی می‌کند

دستگاه آنالایزر آنلاین COD به صورت آنلاین پارامتر مهم COD، که پارامتری بسیار مخرب برای محیط زیست است را آنالیز می‌کند.

یک فعال حوزه دانش بنیان درباره محصول ایرانی آنالیزور آنلاین توضیح داد: دستگاه آنالایزر آنلاین COD همین طور که از اسم آن مشخص است یک دستگاهی است که به صورت آنلاین پارامتر مهم COD را آنالیز می‌کند. پارامتر COD پارامتری بسیار مخرب برای محیط زیست است که داخل پساب‌های صنعتی و غیرصنعتی وجود دارد.

او ادامه داد: اتفاقی که می‌افتد به صورت روتین، این است که برای آنالیز پساب، مقداری از آن را برمی‌دارند و به آزمایشگاه منتقل می‌کنند تا بررسی کنند پارامتر چقدر است. ولی نکته این است که اگر پساب cod بالایی داشته باشد، تا این پروسه آزمایش طی شود، پساب دیگر وارد محیط زیست شده و این جا است که اهمیت آنالیزور‌های آنلاین مشخص می‌شود؛ چرا که به صورت آنلاین پارامتر را اندازه گیری می‌کنند و اگر پارامتر از حد استاندارد بالاتر بود اجازه ورود پساب به داخل محیط زیست شامل رودخانه، دریا و مابقی منابع طبیعی را نمی‌دهد.

او به عنوان مثال توضیح داد: این دستگاه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در عسلویه یا جا‌های دیگر که مستقیم پساب‌ها به دریا یا محیط زیست منتقل می‌شوند به شدت موثر است و به صورت کلی در تمام آب و فاضلاب‌های کشور می‌تواند مفید باشد.

این فعال حوزه دانش بنیان با اشاره به این که دستگاه برای اولین بار در کشور عرضه شده است؛ گفت: تنها تولیدکننده ما هستیم؛ چرا که اصولا فناوری آنالایزور‌های آنلاین به شدت بالا است و کلا در دنیا هم خیلی کم تولیدکننده دارد.

او ادامه داد: اولین کشوری که وارد این موضوع شده آمریکا بوده و بعد از آن یکی دو کشور دیگر هم هستند که البته همه پارامتر‌ها را آنالیز نمی‌کنند. مجموعه‌هایی درگیر ساخت آنالیزور آنلاین می‌توانند بشوند که ابتدا مواد شیمیایی مرتبط با آن و دستگاه اسپکتروفوتومتر را تولید کرده باشند. پس از آن می‌توانند به بحث آنالیزور آنلاین وارد بشوند.

او درباره میزان واردات پس از ساخت محصول بیان داشت: طبیعتا واردات در سال‌های اول به صفر نمی‌رسد، چون محصول با این که تجاری سازی شده و رفرنس فروش داریم، اما طول می‌کشد تا در کشور جا بیفتد. ولی امیدواریم در پنج سال اول این اتفاق بیفتد؛ چرا که روی بحث کیفیت و عملکرد دستگاه، خودمان کاملا مطمئن هستیم و به مشتری‌ها و استفاده کنندگان حداقل یک ماه ضمانت عودت می‌دهیم تا تست کنند.

او اضافه کرد: علاوه بر این موضوعات قیمت دستگاه در برابر قیمت محصول خارجی حداقل یک سوم است. به طور مثال قیمت دستگاه متناسب با پارامتر‌های مختلف از هفتصد میلیون تا یک میلیارد و دویست تومان است که نسبت به نمونه‌های ساده خارجی حداقل یک سوم است.

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • دستگاهی ایرانی که پساب‌ها را آنلاین و سریع بررسی می‌کند
  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه دشمن صهیونیستی را در هم شکست
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است