Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، درابتدا این جلسه سید جوادجعفری مدیر کل حوزه ریاست واحد مشهد، با بیان اینکه تا کنون رویکرد دانشگاه با توجه به نیاز جامعه آموزشی بوده و از این رو منشاء خدمات زیادی نیز بوده است، افزود: این دانشگاه با توانمندی های علمی و اجرایی فراوان توانسته فارغ التحصیلان و دانش آموختگان زیادی را تربیت نماید که بسیاری از آنها مدیران کارآمدی هستند و پست های مهم مدیریتی کشور را در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر توانمند سازی حوزه پژوهش و فناوری در دانشگاه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد درآمد دانشگاه صرف حقوق و دستمزد می شود و تنها بخش اندکی از درآمد دانشگاه به بخش های دیگر اختصاص می یابد، بنابراین این روند با کمک همه قسمت های دانشگاه باید تغییر یافته و با توانمند سازی حوزه پژوهش و رفع مشکلات و چالش های آن، این حوزه بتواند با کسب درآمد غیر شهریه ای و از طریق اقتصاد دانش بنیان و انجام طرح های پژوهشی وابستگی دانشگاه به شهریه را کاهش دهد.
سپس دکتر اسماعیل خیر خواه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با بیان اینکه رویکرد حوزه پژوهش حل مساله است، به آئین نامه ها و بخشنامه های پژوهشی اشاره کرد و گفت: حل مشکلات حوزه پژوهش همکاری و همفکری سایر بخش های دانشگاه را برای رسیدن به اهداف پژوهشی می طلبد.
جاوید نوبخت مدیر مرکز رشد واحد مشهد در این جلسه با معرفی مرکز رشد تخصصی تجهیزات و فناوری های سلامت واحد مشهد، با ارائه گزارشی به بیان مشکلات و چالش های این حوزه پرداخت و از قسمت های حقوقی و حراست دانشگاه در حل مسائل مرکز رشد یاری و کمک خواست.
درابتدای این نشست، دبیر جلسه، ضمن خیرمقدم به اعضای شورا و مدیران حوزه پژوهش و فناوری توضحاتی پیرامون هشتمین جلسه با معاون پژوهش و فناوری وسایر اعضای این حوزه و صورتجلسه قبلی و نکات مورد بحث در این جلسه ارائه کرد.

انتهای پیام /

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین گردهمایی سالگرد زلزله مرگبار سال ۱۳۳۹ شهر لار با حضور پژوهشگران، مسئولان شهرستان لارستان و شهر‌های همجوار در شورای اسلامی شهر لار برگزار شد.

رسول قنبری، عضو هیئت علمی گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در این مراسم با بیان ویژگی‌های جغرافیایی منطقه لارستان و تحقیقات انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در این زمینه اظهار کرد: در صورت هماهنگی دستگاه‌های مختلف اجرایی اعم از حوزه مسکن و شهرسازی، نظام مهندسی، شهرداری‌ها و نهاد‌های مرتبط با متخصصان امر زلزله شناسی این واحد دانشگاهی می‌توان بر بسیاری از مخاطرات طبیعی فائق شد.

وی نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی بدیل دانست و افزود: نگرانی در ارتباط با زلزله نه تنها ناشی از وجود گسل‌های موجود در منطقه لارستان است؛ بلکه ناشی از مسائلی همانند گنبد‌های نمکی و دیگر فاکتور‌های مربوطه است. با توجه به معماری شهر لار، اکثر نقاط شهر جزء نقاط آسیب پذیر از منظر خطرات زلزله نبوده و نگرانی زیادی در این زمینه نباید داشت.

عضو هیئت علمی گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان  با اشاره به اینکه در این واحد دانشگاهی پژوهش‌های بسیاری قوی و تخصصی در زمینه زلزله و ویژگی‌های جغرافیایی منطقه لارستان انجام شده و یا در حال انجام است از صاحبنظران خواست برای اطلاع بیشتر از این موضوع به حوزه پژوهش و گروه پژوهشی جغرافیای طبیعی واحد لارستان مراجعه کرده و از مسئولان اجرایی شهرستان و استان درخواست کرد در راستای استفاده علمی از این پژوهش‌ها و فعالیت‌های تخصصی و اجرایی با این واحد دانشگاهی در ارتباط باشند.

مهدی زارع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان نیز به بیان دلایل بلایای طبیعی و مخاطرات اقلیمی از منظر قرآن و احادیث پرداخت و خواستار توجه توأمان به ریشه‌های علمی و اعتقادی بسیاری از رویداد‌های غیر قابل پیش بینی و یا قابل پیش بینی طبیعی شد.

به گزارش آنا، زلزله مهیب سال ۱۳۳۹ شهر لار بیش از ۴۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند و ۷۵ در صد از خانه‌های این شهر را ویران کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک بانوان کشور در سقز
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم