Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@11:12:53 GMT

رصد آلودگی نفتی بزرگ در خلیج عمان

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۴۴۹۵

رصد آلودگی نفتی بزرگ در خلیج عمان

تین‌نیوز | 

رادارهایی فضایی یک آلودگی نفتی بزرگ را در خلیج عمان در پی اقدام خرابکارانه در تاریخ ۱۲ مه جاری در سواحل امارات رصد کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، شرکت فنلاندی رادارهای فضایی تأیید کرد، تصاویری که یکی از رادارهای آن دو روز پس از عملیات خرابکارانه در بندر فجیره امارات علیه نفت‌کش عربستانی "امجاد" و سه کشتی دیگر برداشتند، این لکه "بزرگ" نفتی در آب‌های خلیج عمان را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیلگران نتوانسته‌اند حجم دقیق این نشت را با کمک تصاویر ماهواره‌ای تعیین کنند اما یک شرکت نروژی ویژه خدمات ماهواره‌ای که تجربه بسیاری در رصد آلودگی‌های نفتی دارد، وجود این آلودگی را تأیید کرد.

رافال مودرزسکی، مدیر اجرای شرکت فنلاندی به شبکه بی.بی.سی انگلیس گفت: نفت نقطه تاریکی را روی سطح آب ایجاد کرده و به همین علت ماهواره‌ها توانستند آن را رصد کنند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای نفت‌کش امجاد در لحظه حمله خالی از نفت خام بوده و آلودگی نفتی که از آن صحبت می‌شود مربوط به سوخت موتور آن است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شرکت فنلاندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت جت در منطقه ارومیه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه از افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت هواپیما در این منطقه در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه، احمد مجرد گفت: همزمان با ورود به سال نو و افزایش سفرهای نوروزی، از تاریخ ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۲ تا پانزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، بیش از ۲۲۰ هزار لیتر سوخت هواپیما در فرودگاه «شهید باکری ارومیه» مصرف شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۱۴۰۲)، ۳۴ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه این مقدار سوخت میان ۶۲ پرواز توزیع شده است، افزود: با توجه به حضور و ورود گسترده مسافران نوروزی به این شهرستان، سوخت‌رسانی و خدمات‌دهی در این منطقه حساسیت بالایی دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه اظهار کرد: کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه با بازدیدهای دوره‌ای و بررسی نحوه عملکرد سوخت‌رسانی مجاری عرضه سوخت، بر همه جایگاه‌های سوخت سطح منطقه نظارت می‌کنند.

مجرد یادآور شد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان آذربایجان غربی و همسایگی با سه کشور، سوخت‌رسانی به ناوگان هوایی از وظایف بسیار مهم و راهبردی شرکت به‌شمار می‌رود و باید با دقت و نظارتی جدی انجام شود.

دیگر خبرها

  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • قدرتمندترین کامیون نفتی جهان (+ عکس)
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • ۱۱.۵ میلیارددلار قرارداد نفتی، آن هم در سکوت رسانه ای؛ چرا؟
  • افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت جت در منطقه ارومیه
  • امضای ۱۱.۵ میلیارد دلار قرارداد نفتی در سکوت رسانه‌ای
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • ترکیب ۵ پتروشیمی بزرگ برای خرید سهم باشگاه استقلال!