Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: برای داشتن فضای سبزی شاداب چاره‌ ای جز سمپاشی فصلی درختان نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، پیمان بضاعتی پور روز شنبه گفت: اگر چه سمی که برای سمپاشی بهاره درختان سطح شهر استفاده می‌ شود، کمترین اثر مخرب زیست محیطی را دارد ولی به هر حال سم به دلیل داشتن مواد شیمایی برای سلامت بدن مضر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: با رسیدن میوه درختان توت در معابر و خیابان‌ های شهر، برخی از شهروندان اقدام به تکاندن درختان برای مصرف میوه آنها می‌ کنند که این کار به خودی خود مانعی ندارد ولی باید دقت داشته باشند این میوه‌ ها را قبل از مصرف بشویند.
 
بضاعتی پور اظهار داشت: عملیات سمپاشی درختان با هدف دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری‌ های گیاهی و نیز جلوگیری از طغیان شَته‌ ها هر ساله در چند نوبت انجام می شود.
 
این مسئول با اشاره به ضرورت سمپاشی درختان تصریح کرد: اگر درختان در فواصل زمانی مشخص سمپاشی نشوند، مورد حمله آفات قرار گرفته و آسیب می‌ بینند به همین دلیل برای اینکه فضای سبز شهری شادابی داشته باشیم چاره‌ ای جز سمپاشی باقی نمی‌ ماند.
 
بضاعتی‌ پور در خاتمه با اشاره به اهمیت آبیاری و رسیدگی به فضای سبز شهری گفت: شهروندان باید نسبت به فضای سبز شهری احساس مسئولیت کنند و در صورت مشاهده درختانی که آبیاری و سم پاشی نشده اند به سامانه 10001147 پیامک ارسال کنند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز هرس درختان انگور روستای جغدان در فصل بهار + فیلم

روستای جغدان از توابع شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری است. این روستا به دلیل شرایط آب و هوای مناسبی که دارد دارای محصولات کشاورزی بسیاری است. یکی از محصولاتی که در این روستا تولید می‌شود میوه انگور است. باغداران این روستا با آمدن فصل بهار هرس کردن این درختان را آغاز کرده اند تا در فصل تابستان پرثمر باشند.

شهروند خبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: مهدی هاشمی - چهارمحال و بختیاری

بیشتر بخوانید:

هرس زمستانه درختان در سطح شهر قزوین + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند
  • المان های نوروزی متناسب با بهار قرآن و طبیعت طراحی شده است
  • مردم طلای دست دوم خریداری نکنند
  • منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • علی مطهری: درگیر نوروز هستیم و موضوع غزه را فراموش کردیم
  • آغاز هرس درختان انگور روستای جغدان در فصل بهار + فیلم
  • علی مطهری : همگی درگیر نوروز هستیم و غزه را فراموش کردیم
  • استفاده از وسایل گرمایشی در چادر مسافرتی خطر گازگرفتگی را افزایش می‌دهد
  • نهال هلوی اصلاح شده با ۱۰۰ تن باردهی در هکتار
  • آبگرفتگی معابر پاکدشت