Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@09:35:27 GMT

طرز تهیه دسری بسیار مقوی برای افطار

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۴۶۳۳

طرز تهیه دسری بسیار مقوی برای افطار

شله خرمایی خیلی مقوی و خوشمزه و سالم است و در شهر‌های جنوبی درست می‌شود، این دسر را به علت طبع گرم آن بیشتر در فصل‌های سرد سال درست می‌کنند.

در کشور‌های عربی هم درست می‌شود که به آن عصیده می‌گویند.

طرز تهیه شله خرمایی:

یک لیوان تا یک و نیم لیوان پر خرما را با سه لیوان آب جوش بگذارید تا نرم شود و بعد در مخلوط کن یا با گوشتکوب برقی خوب پوره کتید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک لیوان آرد که بهتر است سبوسدار باشد را تفت دهید تا طلایی شود، به رنگ نخودچی شود. سپس آرد را به پوره خرما اضافه کنید و سریع هم بزنید در این مرحله اگر دوست دارید حدود ۳۰ گرم کره یا سه تا چهار قاشق روغن اضافه کنید.

در صورت تمایل حدود ۲ قاشق گلاب اضافه کنید و سریع هم بزنید اگر موادتان سفت بود آب جوش اضافه کنید تا به غلظت مثل فرنی برسد نباید مثل حلوا سفت و خودش را جمع کند و از ظرف جدا شود به حالت فرنی که در آمد از روی حرارت بردارید و آماده سرو است بسیار مقوی و گرم کننده بدن در فصل سرما است اگر محیط بیرون خنک است که هیچ و گرنه حتما داخل یخچال نگهداری کنید، زیرا خرما در محیط گرم ترش می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی دسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۴۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دسر خوشمزه و سه سوته با چهار قلم مواد

فراروـ دسر‌ها پای ثابت مهمانی‌ها و یکی از اصلی‌ترین منو‌های خوشمزه رستوران‌ها هستند. دسر‌ها معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. دسر‌ها معمولا مقدمات زیادی دارند و درست کردن آن‌ها زمان زیادی می‌برد. اما برخی از دسر‌ها هستند که خیلی راحت تهیه می‌شوند و درست کردنشان زمان زیادی نمی‌برد. همچنین دسر‌ها در بیشتر مواقع دارای موادی مانند تخم مرغ، خامه و کره هستند که موجب می‌شود دسر سنگین و پرکالری شود. اگر دوست دارید یک دسر لطیف و سبک بخورید که کالری بالایی هم نداشته باشد و در مدت زمان کوتاهی هم آماده شود، حتما این دسر کاکائویی خوشمزه را امتحان کنید، پس در ادامه این مطلب با طرز درست کردن این دسر با ما همراه باشید.

مواد لازم

موز: ۲ عدد
بیسکوییت مادر: ۱ بسته
پودر کاکائو: ۳ قاشق غذاخوری
شیر: یک چهارم لیوان

طرز تهیه

برای درست کردن این دسر راحت و فوق‌العاده خوشمزه فقط کافی است موز را پوست و خرد کنید و همراه با بیسکوییت مادر، پودر کاکائو و شیر داخل دستگاه غذاساز بریزید و یک دقیقه دستگاه را روشن کنید تا همه مواد کاملا با هم میکس شوند. حالا مقداری از دسر را داخل لیوان یا ظرف مخصوص دسر بریزید و کمی موز خرد شده روی آن قرار بدهید، سپس بقیه مواد دسر را روی لایه موز بریزید. دسر را به مدت ۳ الی ۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و سفت شود، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ برای درست کردن این دسر می‌توانید از هر نوع بیسکوییت وانیلی که دوست دارید استفاده کنید.
۲ ـ اگر دوست دارید این دسر سفت‌تر باشد، می‌توانید به دلخواه میزان بیسکوییت دسر را بیشتر کنید.
۳ ـ شیرینی این دسر از موز است، در صورتی که دوست دارید دسر شما شیرین‌تر شود، می‌توانید کمی شکر به مواد آن اضافه کنید.

دیگر خبرها

  • تردستی با دست های کوچک
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • مهار اتش سوزی سردخانه نگهداری خرما در بم
  • یک دسر خوشمزه و سه سوته با چهار قلم مواد
  • پاشازاده: گل خوردن استقلال؟ نیمه خالی لیوان را نبینیم
  • طرز تهیه سوفله شکلاتی خوشمزه و آسان در خانه
  • آتش سوزی عطر فروشی در ارومیه مربوط به سال گذشته است