Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: ۲۱۴ پروژه برای استان در نظر گرفته شده بود که ۱۸۴ مورد ملی و ۳۰ پروژه با ویژگی استانی بود و سد مشمپا بیشترین جذب اعتبار را داشته است. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمود محمدی‌مشفق امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان با بیان اینکه در استان 282 پروژه استانی غیر مستمر با سرمایه گذاری 260 میلیارد تومان وجود داشته است، اظهار داشت: بنا بر محاسبات سال 96 در حدود 600 میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی 214 پروژه برای استان در نظر گرفته شده بود که 184 مورد ملی و 30 پروژه با ویژگی استانی بوده است بیشترین اعتبار مربوط به سد مشمپا با یک هزار و 927 میلیارد تومان و کمترین اعتبار در ارتباط با پروژه مقاوم سازی تاسیسات شبکه گاز با 20 میلیون تومان اعتبار بود.

استاندار قزوین: نیازسنجی در اجرای پروژه های عمرانی ضروری استقزوین| مشکلات اقتصادی مانع از اجرای پروژه های عمرانی نشده است900 میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان بوشهر ابلاغ شد

به گفته مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان اگر کل پروژه‌های استان یک پروژه واحد باشد پیشرفت فیزیکی 30 درصد است و بر اساس مصوبات باید در سال 96 به 41 می‌رسید که به 38.4 درصد رسیده است به عبارتی در سال 96 تقریبا 9 درصد پیشرفت وجود حاصل است و 3 درصد از پروژه‌های ملی عقب هستیم.

وی با اعلام اینکه اعتبار کل پروژه‌ها 9 هزار و 994 میلیارد تومان بوده و اعتبار سال 96 تقریبا 985 میلیارد تومان بود، تصریح کرد: میزان اعتبار تحقق یافته در سال 96 در حدود 451 میلیارد تومان است و با این تزریق قطره چکانی 20 سال اتمام پروژه زمان می‌برد.

محمدی افزود: مدت زمان اجرای پروژه‌ها گاها تا 29 سال هم به طول انجامیده است و ‌برخی پروژه‌های کوچک مقیاس در سال 96 شروع شده اما طرحی نیز وجود دارد که در سال 67 استارت خورده اما هنوز تکمیل نشده است، طبق موافقت‌نامه دورترین سال خاتمه پروژه‌ها سال 1410 و مربوط به سه راهی سلطانیه، ابهر تا تاکستان است.

وی با بیان اینکه در 15 پروژه جلوتر از برنامه پیش بینی شده هستیم، خاطر نشان کرد: استان در 111 پروژه با اعتبار 618 میلیارد تومان از برنامه‌ها عقب‌تر است.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان اظهار داشت: بیشترین تخصیص و محقق شدن پروژه‌ها را با 94 درصد سلطانیه و کم‌ترین زمان اجرا با 3 سال و کمترین پیشرفت را خدابنده داشته است و از لحاظ میانگین وزنی پیشرفت فیزیکی شهرستان ابهر با 76 درصد است.

به گفته محمدی‌مشفق بیشترین پروژه‌ها با 43 مورد مربوط به آب و فاضلاب روستایی است و‌ در این میان از لحاظ مدت اجرا اداره‌کل راه و شهرسازی 16 سال و برق منطقه‌ای با 18 سال پروژه‌ها را تکمیل کرده است.

 وی خاطر نشان کرد: مهمترین چالش‌های پروژه ملی و استانی تمرکزگرایی ساختار قیمت‌گیری برای پیدایش و تخصیص اعتبار، عدم شفافیت در درج مشخصات فنی، کمبود اعتبار مصوب سالانه پروژه‌ها، مطالعات محدود پیش از اجرا، برآوردهای اشتباه و عدم اطلاعات کافی شعبه‌های اجرایی استان است.

انتهای پیام/ش

R41375/P/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۴۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی از اختصاص چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت در حاشیه دیدار با سعید جغتایی رئیس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه کشور که به جهت پیگیری مطالبات سفر رئیس‌جمهور انجام گرفت، اظهار کرد: اختصاص مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی به پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان‌جنوبی از مهمترین نتایج این دیدار بود.

وی افزود: در این جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص روند اجرای پروژه‌های مربوط به مصوبات سفر در استان، تکمیل و تحقق صددرصدی آنها به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شد.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این جلسه بر ضرورت تسریع در روند تخصیص اعتبارات مربوط به مصوبات سفر رئیس‌جمهور تأکید شد، گفت: در این جلسه مقرر شد که مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی در مرحله اول تخصیص‌های سال ۱۴۰۳ به استان خراسان‌جنوبی اختصاص پیدا کند.

کد خبر 747462

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه