Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@13:43:59 GMT

پخش تصاویر همسر سابق به بهانه انتقام‌گیری

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۴۹۰۲

به گزارش مهر، سرهنگ تورج کاظمی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت شهروند خانمی ۳۹ ساله ساکن غرب تهران در خصوص انتشار برخی از تصاویر خصوصی اش در فضای مجازی توسط فردی ناشناس، تجسس‌های پلیسی در این زمینه آغاز کردند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: شاکی در تحقیقات خود گفت به فرد خاصی مشکوک نیستم و نمی دانم این تصاویر چگونه در دست افراد غریبه قرار گرفته است حتی متهم علاوه بر انتشار آنها در شبکه اجتماعی تلگرام شماره تلفن همراه و برخی دیگر از تصاویرم را در یکی از کانال‌های غیر اخلاقی قرار داده و این موضوع برایم خیلی درد آور و ناراحت کننده است و مدام مورد مزاحمت تلفنی اشخاص غریبه واقع می‌گردم حتی این فرد با عکس آزاد من اقدام به تشکیل کانال با محتویات مستهجن کرده و با افراد مختلف چت و گفتگو می‌کنند سپس شماره همراه مرا در اختیار آنها قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فتا تهران بزرگ، در ادامه گفت: به دلیل اهمیت بالای موضوع، کارشناسان پلیس به صورت ویژه اقدام به بررسی پرونده کردند که در قدم اول مشخص شد شماره‌ای که متهم با آن اقدام به درست کردن صفحه‌ی اجتماعی جعلی کرده متعلق به یک زن است و شاکی هیچ شناختی از وی ندارد، لذا مأموران باید به دنبال یافته‌های دیگری باشند چون هیچ ردپا و سرنخی از متهم و انگیزه اقدامات مجرمانه او برای پلیس آشکار نبود ولی در ادامه، تحقیقات کاراگاهان پلیس منتج به نتیجه شد و بررسی‌های فنی و پلیسی، هویت متهم ناشناس را آشکار کرد و پلیس دریافت که خط همراه مذکور در اختیار مردی ۴۱ ساله به نام «مهران» ساکن غرب تهران و در نزدیکی منزل شاکی است.

وی افزود: بر این اساس، ظن پلیس به آشنایان شاکی معطوف شد و در تحقیقات انجام شده یکی از آشنایان شاکی، شناسایی و مأموران پس از شناسایی محل سکونت وی ضمن هماهنگی با دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای متهم را به پلیس منتقل کردند که به محض مواجهه مشخص شد که وی همسر سابق شاکی است و او بوده که با انگیزه انتقام جویی از شاکیه اقدامات مجرمانه ای را علیه او در فضای مجازی انجام داده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت، تصریح کرد: با این اتفاق متهم راهی جز اعتراف نداشت و اظهار داشت که فقط قصد داشته از همسر سابق خود انتقام بگیرد و برای همین اقدام به انتشار تصاویر وی در فضای مجازی کرده است.

سرهنگ کاظمی در خاتمه به کاربران و شهروندان گرامی هشدار داد: هنجار سازی مثبت یکی از اصولی است که در هر تکنولوژی نوظهور باید رعایت شود فضای مجازی جای انتقام جویی نیست چرا که قاعده احترام به جایگاه اجتماعی و حیثیتی افراد از مهمترین مؤلفه‌های حقوق شهروندی است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود

سازمان جهانی بهداشت ۴۴ کشور در اروپا، آسیای مرکزی و آمریکای شمالی را مطالعه کرده و بر اساس آن می‌گوید خشونت‌ها در فضای مجازی از سال ۲۰۱۸ تا کنون افزایش پیدا کرده است.

به گزارش دویچه وله، هانس کلوگه، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا، در یک بیانیه اعلام کرد که آمار جدید می‌تواند به منزله «زنگ خطری» برای جامعه جهانی باشد. 

این گزارش نشان می‌دهد پسران به طور قابل توجهی، بیش از دختران همسالان خود را در فضای مجازی هدف خشونت و قلدری قرار داده‌اند. همچنین بر اساس این گزارش، شیوع اذیت و آزار اینترنتی در ۱۳ سالگی بیش از سر سن دیگری گزارش شده است. 

گفتنی است، قلدری که پیش از این نوعی خشونت فیزیکی محسوب می‌شد، از زمان قرنطینه کرونا و افزایش استفاده از اینترنت، به طور فزاینده‌ای اشکال مجازی نیز پیدا کرده است. 
آزار و اذیت در فضای مجازی می‌تواند شامل پخش شایعات، تهدید، انتشار اطلاعات خصوصی افراد یا نفرت‌پراکنی باشد. همچنین ساخت حساب جعلی برای انتشار اظهارات نادرست از سوی افراد نیز نوعی خشونت مجازی به حساب می‌آید.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • دستگیری یک نفر متهم به اتهام اخذ رشوه
  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 
  • دستگیری هتاک انتقام جو در سمنان
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند
  • اقدام آبروبَر صداوسیما در فضای مجازی وایرال شد