Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در ادامه اجرای سیاست‌‍‌های غلط اقتصادی خود و افزایش فشار بر شرکت‌های چینی تعرفه واردات کنسول‌های بازی، کنترلرها و دیگر تجهیزات مربوط به صنعت گیم را به میزان ۲۵ درصد افزایش داد.

بیشتر بخوانید: پاسخ هوآوی به نگرانی کاربران خود در مورد قطع همکاری با گوگل/ سرنوشت هوآوی با عدم پشتیبانی نرم‌افزاری گوگل چه خواد شد؟!

تنش‌های تجاری و اقتصادی بین چین و ایالات متحده آمریکا در ماه‌های اخیر بسیاری از حوزه‌ فناوری در این و کشور را دچار تلاطم کرده است و سبب افزایش بی سابقه قیمت دستگاه‌های مختلف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ترفه مصوب در دولت آمریکا تنها به کنسول‌های بازی و کنترلرها محدود نشده و بازی‌های تخته‌ای مانند شطرنج را نیز شامل می‌شود. با ادامه چنین اقدامانی از سوی دولت مردادن آمریکا‌یی مطمئنا ابعاد جنگ تجاری این کشور با چین هر روز گسترده‌تر شده و اقتصاد هر دو کشور را بیش از گذشته تحت فشار قرار می‌دهد.

این اولین رییس جمهور آمریکا با صنعت بازی‌های ویدئویی را مورد هدف قرار می‌دهد. در گذشته محصولات دو شرکت Nvidia و AMD که در چین تولد می‌شدند با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه برای ورود به خاک آمریکا مواجه شده بودند. کارشناسان فناوری معتقدند در صورت اجرای کامل تعرفه ۲۵ درصدی بر دستگاه‌های گیم قیمت‌هایب محصولاتی مانند کنسول‌های بازی به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

دولت مردان ایالات متحده آمریکا در حالی این رفتارها را از خود نشان می‌دهند که قرار است مایکروسافت به زودی کنسول بازی net-gen XBox و سونی در سال آینده میلادی Play Station 5 را به علاقمندان معرفی کند. به طور حتم افزایش قیمت این دستگاه‌ها بر روی استقبال عمومی از آن‌ها تاثیر گذار خواهد بود. همین موضوع سبب نگرانی شدید مدیران هر دو شرکت سونی و مایکروسافت شده است و از دولت آمریکا درخواست بازنگری در قوانین تجاری صنعت بازی‌های ویدئویی را کردند.

انتهای پیام/

سیاست‌های ترامپ قیمت کنسول‌های بازی را افزایش می‌دهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۴۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

حسین سلاح‌ورزی، رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایلنا درباره آنچه سبب منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲ شد، گفت: در سال‌های گذشته بسیاری سعی داشتند بگویند تحریم‌ها تاثیری بر اقتصاد ایران ندارد با این حال بخشی از دلایلی که به منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲ انجامید برآمده از تاثیرات تحریم‌ها بود.

وی افزود: مساله دیگر آنست که از نظر دیپلماسی اقتصادی تحولات منطقه‌ای رخ داده در عراق و افغانستان به عنوان دو شریک تجاری اصلی ایران در کاهش تجارت کشور موثر بوده‌اند به ویژه که عراق به دنبال احیای دینار است و تلاش می‌کند سیستم بانکی خود را سر و سامان بدهد.

سلاح‌ورزی ادامه داد: امروز صادرکنندگانی ایرانی که سال‌ها صادرات گسترده‌ای به عراق داشته‌اند در این کشور با پدیده چندنرخی بودن ارز مواجه هستند؛ قیمت ارز در بانک‌های عراق با قیمت ارز در بازار آزاد متفاوت است و خریدار عراقی کالای ایرانی با این محدودیت مواجه است که باید ارز را از بازار آزاد تهیه کند در حالی که دلار در بازار آزاد ۱۵ درصد گران‌تر از دلار در نظام بانکی این کشور است و به همین دلیل خرید کالای ایرانی برای خریدار عراقی گران‌تر تمام می‌شود و این امر قدرت رقابت کالای ایرانی را در بازار عراق پایین می‌آورد.

رئیس پیشین اتاق ایران در ادامه از تاثیر سیاست‌های داخلی کشور بر تجارت گفت و توضیح داد: سیاستگذاری‌های داخلی نیز در کاهش صادرات غیرنفتی ایران در سال ۱۴۰۲ تاثیرگذار بود و مزید بر علت‌های خارجی شد.

وی تصریح کرد: سختگیری‌هایی که در انجام تعهدات برآمده از پیمان‌سپاری ارزی بر صادرکنندگان در سال ۱۴۰۲ اعمال شد سبب شد حتی بسیاری از تاجران خوش‌نام و باسابقه برای احتراز از پیامد‌های این سختگیری‌ها تجارت خود را کاهش دهند. آن‌ها مجبورند تسویه صادرات خود را با قیمتی غیر از قیمت ارز در بازار آزاد انجام دهند.

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار مازندران به اقتصاد دریا با رونق صنعت گردشگری
  • خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟
  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • مومنی، اقتصاددان: خدا رحم کرده قیمت ارز را کنترل کردید!
  • ایجاد فضای رقابتی و تنظیم‌گری در صنعت خودرو با تسهیل در واردات
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳